Maidstone UK, 7 Oktober 2012

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Maidstone UK, 7 Oktober 2012

Post by Jeroen » Mon Oct 08, 2012 12:44 am

Zo "we" zijn weer thuis. Althans ik ben thuis, jeroen is in vilvoorde, mario, leo, babs, edith en marien zijn waarschijnlijk ook nog onderweg naar vilvoorde.

Het was een leuk weekeinde. Gravity en ik hadden nog ruzie, waarschijnlijk omdat ik boos op hem was geworden na het gyro incident. Het eerste gevecht bleek de aansluitingen van de kleppen niet goed te zitten. Het tweede gevecht bleek er een accupool los te komen, en het derde gevecht deed de flipper het soms wel en soms niet. Dat laatste gevecht was oa samen met TAN maar het publiek vond dat Gravity won. Waarschijnlijk omdat ik major damage een keer op tilde toen hij een robot uit de arena probeerde te gooien.

Tomahawk deed het eigenlijk erg goed, eerste gevecht uitgezonderd. Drive bleek stabiel, bijl was krachtig.. Zo krachtig zelfs dat deze een paar keer in de vloer bleef vast zitten.
TAN was zoals altijd erg sterk, en bulfrog, nouja dat mag mario of leo vertellen.
What goes up must come down...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Maidstone UK, 7 Oktober 2012

Post by Jeroen » Mon Oct 08, 2012 12:53 am

Eerste tmhwk filmpje reeds online gevonden:

dit was het slechtste gevecht, mede omdat de bijl stopte.
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Maidstone UK, 7 Oktober 2012

Post by maddox » Mon Oct 08, 2012 1:35 am

We waren terug om 1 uur. We hadden de ferry van 20u lokale tijd. Wat ons om iets na 23u in Duinkerken liet aankomen.

In alle geval, een geslaagde uitstap.

Het begon hier dus zaterdag rond 10u. Kos leverde TAN af. We zijn nog eens gaan kijken naar de lokatie voor het event van 15 december in Vilvoorde. (voor de gereedschapsliefhebbers, laat de portefeuilles thuis, of zet een budget vast).
Vroege middag vielen Marien en Leo binnen, en hebben we de laatste hand gelegd aan Bullfrogs electronica (het aansluiten van de ontvanger) en het overzetten van de kranen op de flessen.

In de tussentijd kwam Jeroen aan om Jeroen op te halen. Die met hun 2 en Gravity dan al een dag eerder doorreden.

Na de werken aan Bullfrog en een eerste inlaadronde zijn Marien, Leo en ik begonnen om Luitenant Lee op te frissen na de ontmoetingen met Enigma vorige week. Het voorheen op Polycarbonaat geboute losse 20*20*2 buisprofiel frame is nu gelast, en voorzien van een HDPE bodemplaat om de gebarsten PC plaat te vervangen en de noodreparaties van vorige week te verwijderen, alswel wat "verbeteringen" aan te brengen. Ook dit ging ongelofelijk vlot vooruit. En bij donderslag kwamen de maniakale plannen boven water. En de eerste aankoop daarvoor was... een spotgoedkope haakse slijptol.
Waarschuwing voor ieder. De Powerplus "supergoedkope" 500watt slijptollen bevatten minder koper dan een speed 600. En de sleutel om de schijven los te maken kan ik met 3 vingers van 1 hand haaks zetten.

Dan begin het SMS verkeer. Wat zaagwerk en inladen later was er weer een stukje gered.(Dat mag Jeroen uitleggen, maar het lijkt erop dat Bullfrog besmettelijk is)

Bof. Zaterdag werd afgesloten met een stevige stoofschotel (soort van goulash). En om 21u was hier overal het licht uit.

Om 3u ieder uit bed, en om 3u18 waren we aan't rijden. Om 9u lokale tijd al bezig te zijn met het uitladen van de bus en klaarzetten van de robots. In een veel te kleine pits, die dan nog eens na elke show overstelpt werd met VIP's.

We hebben als Team RCC 4 gevechten gehad.
3 met Bullfrog, 1 met Hannibalito 3.

Het eerste gevecht met Bullfrog eindigde OOTA tussen de staalkabels door. Het nadeel van een platte robot in de Roaming Robots arena, die stalen kabels gebruikt aan 3 zijdes om OOTA's te verminderen.
Uit de arena, op tafel. Accu's verwijderen. (de Zippy LiFePo4's dus) en aan de lader. Flessen eruit en vullen. En omgekeerd. Gaat allemaal vlot. De lessen uit het verleden zijn echt wel geleerd.
Het 2de gevecht ging lekker, maar gaf aan dat er vloeibare CO2 in het wapensysteem terecht kwam. In theorie geen grote ramp, alleen pure verspilling van gas. Uitgereden. Bullfrog op't tafel, flessen verwijderen, vullen, ondertussen de accu's aan de lader, en dan in omgekeerde richting.
3de gevecht. We hadden afgesproken dat Razerdave met Bullfrog ging rijden. Helaas ging het mis bij het opgassen. De zuiger kwam langzaam omhoog bij het openen van de eerste fles. Waarschijnlijk een stukje lijm of vuil in de Burkerts of hoofdklep. Dat zie ik morgen wel. Flessen dicht, en zo de arena in.
Een fantastische partij gereden. Spijtig dat het wapen het niet deed, er waren enkele prachtkansen op OOTA's.
Maar de combinatie van 2S 2P 5S LiFePo4, een brede wielbasis, Sidewinder(met dank aan Kos),10" kruiwagen-luchtbanden en de Iskra 1200 aandrijving is gewoon leuk. Goed bestuurbaar, goeie acceleratie, zuinig in verbruik, met aardige grip. En Bullfrog kan nog goed op de kop rijden ook.

Lessen geleerd:
Zoals enkelen al hadden geopperd. De flipperarm is te licht uitgevoerd. Die staat nu scheef en heeft een deuk in de Hardox voorplaat.
De voorkant is te licht uitgevoerd. De afdekplaat staat paraplu, en er zitten deuken in de RVS latten die de neus een deel van de sterkte geven.
Vloeibaar gas in't systeem blijft een probleem.
Vervuiling in's systeem is een probleem dat we nog niet volledig onder controle hebben. Bij Bullfrog heb ik geen enkel gat geboord waarna ik de boel niet perfect kon proper maken. Zijn alle leidingen en buizen met een geoliede doek propergeblazen, en heb ik met de compressor er minutenlang druk door geblazen.

Indien de gezondheid het toelaat, weet ik van de week wat te doen.

Voor Hannibalito 3 kan ik dit schrijven. Vorige week in Duitsland hadden we de fles gevuld en de accu's geladen. Thuis even de scherpe randjes afgeslepen.
Daarstraks was het de link erin, de fles open. Kap dicht en gaan met de banaan. Goede partij gereden.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Maidstone UK, 7 Oktober 2012

Post by maddox » Mon Oct 08, 2012 3:04 am

Zo, een paar uur later.

De Accu's zijn gebalanceerd en opgeladen. Net geen 3Ah eruit. Goed om weten voor de toekomst.
Het falen van't wapen was echt wel een miniscul stukje las-schilfer.

En dan nu, bedtijd.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: Maidstone UK, 7 Oktober 2012

Post by iceman » Tue Oct 09, 2012 9:43 am

Leuk evenement en voor mij lekker kunnen relaxen ... dankje aan Marien en Bram voor taking care van TMHWK ... op naar de volgende ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: Maidstone UK, 7 Oktober 2012

Post by iceman » Tue Oct 09, 2012 2:25 pm

Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests