5 t/m 8 november 2009 - Leeuwarden - FW, RW - FCC

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
wisefire
Posts: 228
Joined: Thu Aug 25, 2005 3:40 am
Location: Schagen

Post by wisefire » Thu Nov 05, 2009 2:15 pm

Hey carlijn,

we zouden het heel tof vinden als we die xtra slaapplaats van je zouden mogen benutten van zaterdag op zondag.
[img]http://www.esnips.com/images/emoticons/medal.gif[/img]Competitor 2nd Dutch Robotwars.
Bots:
Amok---Malice---Havoc

nixnax
Posts: 37
Joined: Wed Nov 04, 2009 4:00 pm
Location: den haag

Post by nixnax » Thu Nov 05, 2009 10:31 pm

als ik eventueel met iemand mee zou kunne rijden zou dat wel chill zijn eg maar voor degene die zo als ik ( waarschijnlijk ;) ) met ov moeten wou ik ff zegge kruidvat had tijdje terug zo een actie van dagkaart voor 10tje ofzo en die kaarten zijn tot uiterlijk dit weekend geldig waardoor marktplaats er nu vol mee staat en dat scheelt toch snel al aardig

jippie me eerste poste nou op voor eerste bot :D

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sat Nov 07, 2009 9:25 am

Ik had gehoopt al voldoende beter te zijn maar ik ben nog steeds te ziek om naar Leeuwarden te gaan. De kans dat ik anderen aan steek is te groot. Alsnog iedereen veel plezier daar.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sat Nov 07, 2009 9:41 am

Beterschap Leo.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

nixnax
Posts: 37
Joined: Wed Nov 04, 2009 4:00 pm
Location: den haag

Post by nixnax » Sat Nov 07, 2009 6:45 pm

Ik heb wel een vermoeden (11:30) maar we bepalen het exact de komende dagen.
_________________

hoe sterk is dat vermoeden inmiddels? :D
wil wel graag weten hoe laat ik op moet staan om niks te misse
en met 3 uur trein word dat toch wel een uitdaging zowiezo hehehe

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sat Nov 07, 2009 7:45 pm

Heel sterk. Voor 11:15 zal het zeker niet zijn.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

nixnax
Posts: 37
Joined: Wed Nov 04, 2009 4:00 pm
Location: den haag

Post by nixnax » Sat Nov 07, 2009 8:04 pm

ok prettig om te weten dat ik niet te laat kom na om 7 uur opgestaan te zijn hahahaha

klas net online wat over ook veel dieren dingen daar klopt dat of? want ken wel oppas regelen maja neem hondje toch wel iets liever mee dan dat ze zo lang alleen zit voort eerst mja hopelijk hoor ik nog hoe zit op tijd en dan zie ik jullie allemaal morgen wel :D

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sun Nov 08, 2009 9:03 pm

Het was wederom een geslaagd evenement, net als vorig jaar. De opkomst op Donderdag, Vrijdag en Zaterdag was wat minder maar Zondag was het goed druk rondom de stand. De eerste drie dragen zijn er goede demo's gegeven en Zondag zijn er vier goede sessies gereden.

Donderdag was ik al vroeg op weg naar Aalsmeer waar ik Stef op zou halen, vanaf daar door gereden naar Leeuwarden. Het was echt slecht weer en behoorlijk druk op de weg, maar we waren er mooi rond 13:00. We konden via het 'vee gedeelte' naar binnen en even later kwamen Kees, Ellen en Niels ook. Paar keer heen en weer gelopen voor het uitladen van de auto en de rest van de dag besteed aan het indelen van de gehele stand, het plaatsen van het dak, en het testen van de robots.

Carlijn was in tegenstelling tot de planning Donderdag al naar Leeuwarden gekomen waardoor we nu wat meer rijdende robots hadden. Hiermee hebben we Vrijdag bijna elk uur demo's kunnen rijden, waarbij ik Manta flink heb kunnen testen. (zelfs gecontroleerde gevechten tegen AD en DG)

Zaterdag is de PCP bende erbij gekomen waardoor het wel goed zat met de robots. Weer om het uur demo's kunnen rijden waarbij alle zwakte punten van Manta al wel naar boven gekomen waren, met mogelijkheid tot verbetering. (los komend motor tandwiel, los komend profiel van de wielen, afbrekend staart & goed afstellen zender)

Zondag zijn er in totaal vier sessies gereden, met tot slot een gevecht met alles dat nog reed. Manta heeft in totaal 7 punten weten te verzamelen, één maal eerste en twee maal tweede. (Black had hem mooi op zijn kant gezet waardoor ik niet meer kon rijden, echter de 2e 'lose' was wat minder leuk, ik had Manta in een al afgetelde robot klem gereden :oops: ) Uiteindelijk op de 4e plaats beëindigd dus al met al een leuk resultaat.

Ik vind het leuk dat Jelle, een nieuwkomer op het gebied van robotwars, toch op het niveau waar hij nu zit mee doet aan de competitie. Hij was in Leidschendam ook aanwezig en het is goed om te zien dat er nog nieuwkomers bij de hobby zijn. Ook was het gezellig dat Simon langs gekomen is, hij lijkt me zeer enthousiast en ben er van overtuigd dat hij binnenkort een mooie raptor of feather neer gaat zetten.

Jammer dat de robot van Niels (Kalm) wat problemen had. De aandrijf motoren hebben een veels te kleine vertraging voor de wiel diameter. Alles was geprobeerd van een andere speed controller tot andere accu's, maar helaas.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Mon Nov 09, 2009 1:05 pm

Goed verslag, Dennis.
Door de voorbereiding, inzet en flexibilteit van alle DRG'ers is het weer een leuk evenement geworden. We hadden maar een beperkt aantal robots, maar die zijn sterk genoeg om de hele dag ingezet te worden. Dank u wel, allemaal.
Punt 1 op mijn wenslijst voor 2010: meer FW robots, liefst met elk een nieuwe bestuurder erbij.
Pt 1a: zelf een FW bouwen, hopelijk zo dat deze op een wedstrijddag weinig onderhoud nodig heeft.

De arena is in grote lijnen goed voor FW's, en het opbouwen en afbreken gaat steeds beter. We moeten hem nu wat onderhouden en kleine verbetering (gewicht) aanbrengen.
Pt 2: de groep (dezelfde) mensen bij opbouw en afbreken heeft dringend aanvulling nodig door andere roboteers.

We hebben nu een paar events gedaan voor publiek. Dat is leuker dan voor onszelf (vinden de meeste Roboteers) maar de eisen aan de afwerking zijn dan ook hoger. Zo moet de organisatie goed zijn, de presentatie (informatie aan publiek, vragen beantwoorden) pakkend en het commercieel in orde zijn (er zijn buttons, kleurpakketten, snelheidsregelaar en schakelaars te koop).
Pt 3: een vaste presentator (niet-Roboteer) met heldere stem is gewenst.
Pt 4: de info en verkooptafel moet de hele dag bemenst zijn.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Nov 09, 2009 1:49 pm

Punt 1: word aan gewerkt.

Punt 2: Ik doe mijn best maar mijn rug wil niet echt meer.

punt 3: Het nadeel van niet roboteers als MC gebruiken is dat ze meestal geen idee hebben hoe het gaat of werkt (Kijk maar naar Angela bij RR, ze snapt nog steeds de helft niet na zoveel jaar).

Punt 4: Da's een kwestie van een rooster opstellen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Mon Nov 09, 2009 3:00 pm

Punt 1: Manta ga ik verder verbeteren en zal ik voor de verandering eens niet uit elkaar halen / verkopen. Hij heeft zich de afgelopen twee evenementen bewezen als een behoorlijk onderhoudsvrije robot en ik streef ernaar om heb charge - drive - charge te maken, zelfs in de competitie.

Punt 1a: Als ik iets kan doen hoor ik dat graag.

Punt 2: Indien mogelijk probeer ik er altijd voor de op en afbouw te zijn. Gisteren moest ik helaas voor de afbouw weg wegens een tentamen welke ik vandaag om 9 heb moeten afleggen.

Punt 3: Een niet roboteer als presentator heeft zijn voordelen, echter ook zijn nadelen als gebrek aan technische kennis en verder geen verplichtingen op het event. (ik zie niet iemand naar een evenement komen enkel om de mic vast te houden) Een active roboteer klinkt als een beter plan, mogelijk roulerend aan de hand van een vast schema.

Punt 4: In hoeverre is het mogelijk om 'producten' aan het publiek daar aan te bieden? En zoals Leo al aanschoot, er zal gewoon een vast schema moeten zijn, roboteers die gratis aan een evenement deel kunnen nemen zullen gewoon enkele verplichtingen moeten hebben als het bemannen van de stand, helpen met de op/afbouw en andere taken als jury, tech-check, arena marshal enz.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Mon Nov 09, 2009 3:41 pm

Dank voor het meedenken!
Ik maak deze lijstjes vaker, om mijn gedachten op een rij te krijgen en omdat ik altijd nuttige terugkoppeling krijg van jullie.

Met een niet-Roboteers als presentator bedoel ik eigenlijk iemand die op dat moment geen robot te onderhouden heeft.

Producten kunnen wat mij betreft altijd aangeboden worden. Dit weekeinde zijn er ongetwijfeld kijkers geweest die iets aan jouw regelaars zouden hebben. Dat soort dingen (tot hele kopie-robots) verkopen lijken me nog nuttiger dan het verzamelkaarten idee waar ik een poos terug over begon.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Mon Nov 09, 2009 3:49 pm

MJM wrote:Dank voor het meedenken!
Ik maak deze lijstjes vaker, om mijn gedachten op een rij te krijgen en omdat ik altijd nuttige terugkoppeling krijg van jullie.
Dit is ook handig, een brainstormsessie als deze.
MJM wrote:Dank voor het meedenken!
Met een niet-Roboteers als presentator bedoel ik eigenlijk iemand die op dat moment geen robot te onderhouden heeft.
Klinkt als een goed plan.
MJM wrote:Producten kunnen wat mij betreft altijd aangeboden worden. Dit weekeinde zijn er ongetwijfeld kijkers geweest die iets aan jouw regelaars zouden hebben. Dat soort dingen (tot hele kopie-robots) verkopen lijken me nog nuttiger dan het verzamelkaarten idee waar ik een poos terug over begon.
Leuk om te weten, dit ga ik in me achterhoofd houden.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Mon Nov 09, 2009 8:05 pm

Ranglijst na 2 events:
PusheR
Black
Havoc
Manta
HDPEcker
Iets
Adrenalin
Mess Maker
PresseR
Hannibalito 3
Pain In The Asp
Hannibalito 1
Scratchmarks
YES
Pillow Torque
Lightjockey
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Mon Nov 09, 2009 10:11 pm

Wij hebben trouwens een paraplu-stoel extra mee naar huis genomen. Van wie is die?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 46 guests