03/04/2009, Roboludens, Eindhoven

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

03/04/2009, Roboludens, Eindhoven

Post by MJM » Sun Mar 15, 2009 12:12 pm

Roboludens wil dit jaar een klein evenement/bijeenkomst voor robots houden. DRG is uitgenodigd om een info stand te bemannen. Ik denk aan een paar robots (techniek laten zien), video en zo. Ik verwacht er scholen en potentiele sponsors.
Vrijdag 3 april. TU Eindhoven. Ergens tussen 10:00 en 20:00.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Sun Mar 15, 2009 2:56 pm

Ik wil graag TAN ter beschikking stellen, alleen ik kan er zelf niet bij zijn. Die dag hebben we een bedrijfsfeest.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
iiyama87
Posts: 649
Joined: Wed Sep 15, 2004 2:40 pm
Location: Bij bergen op zoom
Contact:

Post by iiyama87 » Sun Mar 15, 2009 3:29 pm

Ik heb vrijdags meestal tot 5 uur les maar kan daarna wel komen helpen, is toch aan de overkant van de straat.
[url=http://www.team-rcc.org]Team RCC[/url]

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Sun Mar 15, 2009 4:09 pm

Sorry, moet gaan werken.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Sun Mar 15, 2009 7:05 pm

Ik ben vrijdags vrij, dus ik zal er zijn. Ik kan iig een voorbeeldje meenemen van de antweightworkshop en eventueel YES of andere feather.

Weet je welk gebouw op het TU terrein?
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Sun Mar 15, 2009 10:14 pm

Moet even zien of het schikt om te komen met PresseR, dat lijkt mij een prima robot voor demo's en techniek uitleg.
Hoe dan?

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sun Mar 15, 2009 10:33 pm

Theoretisch kunnen we een heel kleine arena meenemen (1,2x2,4 m).... :?:
Locatie lijkt TU Eindhoven - Tech United Stadion (REL in WLaag) te zijn maar moet nog bevestigd worden.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sat Mar 28, 2009 12:57 am

Ik heb nog niet de exacte tijden gekregen. Het ziet eruit dat Marien, Annita, Carlijn, Mischa, Rick (gedeeltelijk) en Ysbrand (misschien) erbij zijn. Dat is een mooi aantal om een infostand te bemannen en ook nog eens rond te kijken. We nemen geen arena mee. Kos komt TAN brengen en halen, Mischa neemt een (of meer?) robots mee om de techniek te laten zien. Mecha Knights en Metamorphs zullen er zijn. We tonen video en dingen die speciaal voor Robots ontwikkeld zijn door Roboteers (en die wellicht voor anderen interessant zijn). Dit is om ons netwerk uit te breiden en ons te tonen aan anderen die met techniek, spel, scholing enz bezig zijn.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Sat Mar 28, 2009 10:55 am

Ysbrand komt niet denk ik, want die moet vrijdags gewoon werken. Ik ga er van uit dat ik er bij ben en ik breng wat feathers mee.
Hoe dan?

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Tue Mar 31, 2009 10:17 pm

ik zie dat is geschreven dat ik TAN ook weer ophaal, maar dat gaat mij niet lukken als het event to 20.00 is en ik om 19.30 op het feest moet zijn.
Kan iemand TAN bij mij thuis afgeven?
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Roboludens 2010 start-up

Post by MJM » Sat Apr 04, 2009 8:33 am

Het Tech United Stadion van de TUE is een werkplaats, voorzien van voetbalvelden voor verschillende robotvoetbal disciplines. Voor de start-up van Roboludens 2010 was de hal behoorlijk vol gezet met allerlei organisaties die zich inzetten voor robots, techniek en educatie.
Annita heeft er een stand ingericht die er best goed uitzag. Voor ons spandoek stonden robots uit alle klassen, voorbeelden van regelaars en accu’s die wij gebruiken, foto en videomateriaal, een sponsoroverzicht en een paar ervaren Roboteers. Omdat wij toch iets nieuws waren voor de meeste bezoekers was het meestal lekker druk bij ons. Volgens mij hebben Carlijn en Mischa met bijna iedereen gesproken en hen aangemoedigd op dit forum te kijken en een robot te bouwen.
Er waren vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en onderwijsinstellingen. Ook TU-studenten en een paar lagere school klassen. Hoewel we geen demo’s met gevechtsrobots konden laten zien hebben we wel de Mecha Knights in actie gezien. Daarvan, en de rest van de dag, zijn opnames gemaakt door, o.a., CityTV. Deze zullen op hun website (www.citytv.nl) te zien moeten zijn. De cameraman zou het leuk vinden om tijdens de volgende robotwedstrijden een camerarobot in te kunnen zetten die makkelijker op het speelveld kan komen.
Roboludens 2010 staat nu gepland voor 8-10 april 2010. Het is de bedoeling dat wij er met de FCC FW arena bij zijn.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Mon Apr 06, 2009 7:52 pm

Ik ontving dit bericht vandaag:
Beste Marien en andere Dutch Robot Games teamleden,
Hartelijk bedankt voor jullie bijdrage aan de start-up van RoboLudens op 3 april.
Met een goede opkomst van bezoekers een breed aanbod van verschillende initiatieven, veel positieve reacties en een prima sfeer is het een zeer geslaagde middag geweest.

Op de volgende link staan wat foto's van de middag: http://www.roboludens.com/start-up-2010/ , er zal een video compilatie komen op www.citytv.nl en binnenkort een verslag op www.roboludens.com.
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben of er onverhoopt toch wat mis gegaan zijn dan hoor ik dat graag.
Volgend jaar pakken we groots uit, noteer 8 t/m 11 april 2010 maar vast in de agenda!
Graag tot dan.

Met vriendelijke groet,
Marieke Peelen
Project Manager RoboLudens
De filmbeelden staan [url=rtsp://stream.citytv.nl/~citytv/media/techniek/roboludens030409.mov]hier[/url]. Wij zijn o.a. vanaf 36 minuten te zien.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests