ANS?

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

ANS?

Post by Carlijn » Fri Apr 11, 2008 10:54 am

We hebben nu een locatie en een mooie arena in Nederland, nu nog meer antweights :)

Daarom wil ik kijken om rond november een Antweight Netherland Series te organiseren (of zoiets ;)).
Tevens zou ik dan tussen juli - september een testdag willen houden. Eventueel de mogelijkheid om op locatie een ant te bouwen, mocht daar interesse in zijn.

Beide keren zouden op dezelfde locatie als de AWS zijn, met in principe dezelfde arena.

Mijn vragen zijn nu:
- Is er voldoende interesse, voor 2 deelnemer is het een beetje veel organiseer werk ;)
- Is er interesse in een soort van ant bouw workshop op de testdag?
- Is er een voorkeur voor dag (za/koopzondag) voor de ANS?
- Is er voorkeur voor dag/datum voor de testdag (aangezien deze in vakantietijd zou vallen)
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Fri Apr 11, 2008 5:08 pm

Wij doen wel mee hoor. Liefst op zondag. Meer voorkeuren heb ik nu niet :-)
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Fri Apr 11, 2008 5:09 pm

- Is er voldoende interesse, voor 2 deelnemer is het een beetje veel organiseer werk ;)

Zeker interesse hier..
- Is er interesse in een soort van ant bouw workshop op de testdag?
testdag? is dat een dag van tevoren ofzo? lijkt me verder wel goed idee
Is er een voorkeur voor dag (za/koopzondag) voor de ANS?
een zondag lijkt mij omdat het dan beetje rustiger is en je dan minder vaak iets 'hebt'
- Is er voorkeur voor dag/datum voor de testdag (aangezien deze in vakantietijd zou vallen)

in de eerste of laatste paar dagen lijkt me, ik zou het op het laatst preferen :P
(\__/)
(O.o )
(> < )

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Fri Apr 11, 2008 6:08 pm

Ik heb ook wel interesse. Geen voorkeur verder, ik kan meestal toch wel of ik moet in het buitenland zitten.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Fri Apr 11, 2008 6:19 pm

Is trouwens de BAS niet een betere afkorting? Benelux Antweight Series?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Fri Apr 11, 2008 6:19 pm

Idee van de testdag is een paar maanden van te voren deze te houden zodat je je robot kan testen of eventueel bouwen (workshop). Na de testdag heb je dan nog tijd om de robot aan te passen.

BAS is beter idd, vond ANS al niet echt klinken, maar kon zo niks beter bedenken :P
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Fri Apr 11, 2008 6:48 pm

'eindhoven royal' (van bradford royal van robotwars101) :P
(\__/)
(O.o )
(> < )

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Fri Apr 11, 2008 6:52 pm

Dat limiteert je wel meteen in de plaats waar je zon evenement kan houden. Benelux is lekker ruim.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Fri Apr 11, 2008 6:56 pm

Valt nog te veranderen. 'Benelux royal'. nee okee, dat word um denk ik dus niet :P
(\__/)
(O.o )
(> < )

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Fri Apr 11, 2008 7:18 pm

Benelux Royale with cheese
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Fri Apr 11, 2008 7:26 pm

A small ant is a small ant, only its called Le small ant. :)
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Fri Apr 11, 2008 8:06 pm

Welke zondagen komen in aanmerking? Elke 2 maanden een keer?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Fri Apr 11, 2008 9:47 pm

In principe zou het de eerste zondag van de maand zijn (koopzondag). Eventueel kan een andere zondag tegen een vergoeding. Koopzondag is namelijk druk met parkeren en druk met spelers.

Ik zou de frequentie 1 keer per kwartaal (om de 3 maanden) willen;
april
juli-augustus eventueel september ivm vakantietijd
november
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sun Apr 13, 2008 3:52 pm

Carlijn, ik vind dit een zeer goed initiatief. Ik denk dat het de community erg goed doet om evenementen te hebben waarbij er ook daadwerkelijk een titel aan gehangen wordt. Wat ik ervan begreep is dat AWS25 een groot succes was, er was behoorlijk wat opkomst en de sfeer bleek goed te zijn (jammer genoeg kon ik niet aanwezig zijn vanwege verplichtingen voor school).

Zelf ben ik niet zo van de antweights, maar een evenement als het BAS (of welke andere naam er ook aan gehangen wordt) is voor mij reden genoeg om toch zelf te knutselen. Dit omdat het niet zomaar een “demo” is maar er ook daadwerkelijk met puntentelling gewerkt zal gaan worden. Dit is voor mij in ieder geval een extra motivatie om een antweight te gaan bouwen.

Ik denk dat het voor iedereen wel motiverend is om naar een “echt” evenement toe te werken en het zal zeker mooi zijn om een degelijk evenement om de zoveel maanden te houden (zoals Carlijn al zei, 3 maanden is een mooie frequentie).

Dan nu betreft de workshops, ik denk dat het een goed idee is een dag of een weekend te besteden aan het geven van workshops over hoe een antweight te maken is. Echter denk ik niet dat het rendabel is dit binnen de community te doen. Het moet mensen van buitenaf trekken, die een workshop volgen, genoeg kennis en informatie tot zich nemen om zelf aan de slag te kunnen. En dan zo’n 2-3 maanden later zelf ook aan het BAS mee kunnen doen.

Ga ervan uit dat de mensen interesse hebben een antweight te bouwen. Je geeft ze de benodigde informatie via een workshop, en een plek om gedurende de “bouw fase” met vragen te komen. Als hier een evenement als het BAS aan hangt dan zal dat zeker mensen trekken, die dan mogelijk in later stadium zelfs over stappen naar een hogere gewichtsklasse.

Qua dagen waarop dit evenement gehouden kan worden. Zoals je zelf ook al aangeeft zal dit in het weekend moeten gebeuren. Of dit nou op een zaterdag of zondag is maakt niet al teveel uit. Echter vind ik het persoonlijk wel handig als er op die dag ook winkels open zijn, zoals een koopzondag.

Echt een top idee, mocht je een extra set handen nodig hebben om dit op rolletjes te krijgen, je weet me te vinden!
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Sun Apr 13, 2008 11:59 pm

zou ook wel zin krijgen in een ant... maar als ik zie dat ik op robotmarketplace al over de $550 ga voor een spectrum, 3 lipol's, een lader/balancer en een 2+1 motor speedo... duure hobby :( moet je nog motortjes bij doen en evt. wieltjes van hun site... dan nog zelf wat klooien... AUW! 400euro is best snel berijkt.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 48 guests