8-10 mei 2008, WetenschapsEXPO, Brussel (B)

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Wed May 07, 2008 3:59 pm

Brussels Expo – de Heizel – Paleis 1
Eeuwfeestlaan – 1020 Brussel

OPENINGSUREN:
Donderdag, van 10u tot 17u
Vrijdag, van 9u tot 17u
Zaterdag, van 10u tot 16u00

OPBOUW STAND:
Donderdag, 8u30 tot 10u00. 8u30 haal ik vast niet. Arena en Mecha Knights zijn er pas om 9u30.

AFBRAAK STAND:
Zaterdag, van 15u00 tot 16u00
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sat May 10, 2008 8:29 pm

3 dagen lang heeft de DRG op de wetenschaps expo in Brussel gereden met de gevechtsrobots, en zijn voor de eerste keer officieel de ¨Mecha Knights¨ en de ¨mecha morphs¨ geintroduceert.

De Mecha Knights is een middeleeuws steekspel en behendigheids parcours met mobiele platformen. De deelnemers krijgen elk een Knight om te besturen en het doel is zo snel en precies mogelijk de ringen te steken of de bal van de toren te halen.

De Mecha Morphs zijn in feite kleine antweight robots door Carlijn ontworpen om snel in elkaar te zetten, gevechtjes mee te houden, en daarna weer uit elkaar te halen om in een andere configuratie wat anders te kunnen proberen/testen/vechten.

Beide projecten waren een redelijk success had ik zo het idee met vele bezoekers die een poging wilde doen de beste te zijn.

De gevechten van de featherweights en de flipdemonstraties van Hannibalito 3 (die door afwezigheid van polycarbonaat wanden zijn flipper niet in gevechten heeft gebruikt) waren ook dit jaar weer een grote publiekstrekker.

Voor mij persoonlijk was dit evenement een van de laatste testkansen voor de Hannibalito's voor de UK featherweight championships. De flipper van Hannibalito 3 moet nog wat aan gebeuren (die stond wel erg krom aan het eind van het evenement) en een paar kleine gaslekjes in Hannibalito 1, maar verder denk ik wel dat ze er klaar voor zijn.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Sun May 11, 2008 9:33 am

Het waren 3 zeer vermoeiende dagen, te meer daar de Mecha Knights meer werk vragen vanwege de constante begeleiding die de kinderen -en de wel zeer "mobiele" onderdelen van het parcours- nodig hebben maar zeer bevredigend. De kinderen begonnen altijd met een duizelingwekkende hoeveelheid zelfvertrouwen aan hun opdracht, om dan tot hun even torenhoge verbazing te moeten ontdekken dat het "in het echt" bij lange niet zo gemakkelijk gaat als in een computerspelletje. Sommigen hadden "het" onmiddellijk beet, anderen moesten helaas zich beperken tot wat hulpeloos gespartel. En als je soms dacht dat dit hen zou afschrikken... nee hoor, vrijwel allen wilden graag nog een keer, en nog eens, en nog eens... De begeleidende leerkrachten en ouders waren er behoorlijk positief over te spreken: niet gewelddadig maar toch een uitdaging die de kinderen aanspreekt, een goede les in oog/hand-coördinatie, ruimtelijk inzicht ontwikkelen...
(Annita, als je zou willen dat ik een "officieel" rapport als communicatiewetenschapper en vrijetijdsagoog schrijf ?? 8) 8) 8) )

In tegenstelling tot de voorgaande jaren waren er zeer weinig onbeleefde of opdringerige kinderen aanwezig, wat het tot een waar plezier voor ondergetekende heeft gemaakt. Hoewel de supporterskoren ("ALLEZ LE VERT !!" en "ALLEZ BRUNO !!" om er maar enkele te noemen) met behoorlijk schelle stemmen worden voortgebracht, wat de trommelvliezen bij momenten pijnlijk belastte. :? Maar men reageerde goed en prompt op onze aanwijzingen bij de gevaarlijke demonstraties.

De robotten hielden zich goed en de roboteers hebben weer enkele zwakke punten in hun machines kunnen ontdekken, de Mecha's waren zelfs uitmuntend (zeer betrouwbare botjes), de arena hield het, de tegelvloer van het gebouw is niet beschadigd geraakt, en op een enkel snijwondje na waren er geen ongelukken.

Het raarste van alles: zijn we op die expo eindelijk in contact geraakt met de technische school die op 20 meter van ons huis staat. :shock: Volgend schooljaar beginnen ze met een cursus rond (gevechts)robotten (er is er al eentje in ontwerp) en ik vermoed dat we hopelijk daarbij kunnen inspringen. Zondag 18 mei hebben ze opendeurdag, dus weten Mario en ik weer wat doen... 8)
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sun May 11, 2008 5:58 pm

Babeth wrote:(Annita, als je zou willen dat ik een "officieel" rapport als communicatiewetenschapper en vrijetijdsagoog schrijf ??
Heel graag!
Babeth, dank je wel voor je inzet deze keer. Zonder jou hadden we niet voldoende kunnen communiceren om de kinderen te laten rijden. Ik vind het jammer dat we je daarin niet beter konden ondersteunen.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Rooney
Posts: 610
Joined: Mon Feb 14, 2005 7:01 pm
Location: Groningen
Contact:

Post by Rooney » Tue May 13, 2008 11:04 am

Er is foto al zijn?
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Wed May 14, 2008 12:08 pm

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Wed May 14, 2008 3:20 pm

vet!! wat is het volgende evenetment dat de 'mecha knights' er zullen zijn? lijkt me best vet om mee te rijden, volgens mij was er trouwens ook een nog 'prototype' mecha knight op de aws25.. naja, vet dus :P
(\__/)
(O.o )
(> < )

User avatar
iiyama87
Posts: 649
Joined: Wed Sep 15, 2004 2:40 pm
Location: Bij bergen op zoom
Contact:

Post by iiyama87 » Wed May 14, 2008 5:12 pm

Ziet er leuk uit zeg

Jim
Posts: 374
Joined: Sun Mar 11, 2007 3:01 pm
Location: Anna Paulowna

Post by Jim » Wed May 14, 2008 9:09 pm

leuk hoe die tussen al die mensen door rijd en al die kinderen moet ontwijken die hem volgen :P

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Post by iceman » Thu May 15, 2008 4:10 pm

tsja
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Thu May 15, 2008 7:49 pm

iceman wrote:tsja
?
Kun je jouw gedachten iets helderder uiten? :-)
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

lesto1
Posts: 23
Joined: Tue May 13, 2008 8:27 pm

leuk

Post by lesto1 » Thu May 15, 2008 8:26 pm

ja ziet er echt leuk uit hoop dat het mij gaat lukken om zover te komen met mijn robot
als iemand een tip heeft pleas mijn email is nick_beagle@hotmail.com graag wel een onderwerp anders weet ik niet waar het beland

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Fri May 16, 2008 10:00 pm

Op WES2008 staan Inventors films ook gelinkt. Inclusief die van de hovercraft.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Fri May 16, 2008 10:23 pm

Grappig dat mijn filmpjes er ook op staan. Echter heb ik die van de hovercraft niet gemaakt, die was beter :D

Hier mijn hovercraft filmpje!
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

lesto1
Posts: 23
Joined: Tue May 13, 2008 8:27 pm

vraag

Post by lesto1 » Sat May 17, 2008 6:57 am

is die hovercraft zelf gemaakt of gekocht want als hij zelf gemaakt is dan ben ik zeer onder de indruk
als iemand een tip heeft pleas mijn email is nick_beagle@hotmail.com graag wel een onderwerp anders weet ik niet waar het beland

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests