Page 7 of 8

Posted: Mon Jul 09, 2007 2:30 pm
by WJ
killer17 wrote:heeft er iemand thuis koppelingen, slangen en kleppen liggen met maat 1" bsp
1 inch dus? Dit is voor cilinder met diameter zuiger 100mm :wink:
de klep moet 506mm2 zijn als het kan. of groter.
506 4kante mm, dat is 50 4kante centimeter, dat is 2,5 bij 2 cm doorlaat...

beetje groot he ?

Posted: Mon Jul 09, 2007 3:28 pm
by Benjamin
WJ wrote:
killer17 wrote:heeft er iemand thuis koppelingen, slangen en kleppen liggen met maat 1" bsp
1 inch dus? Dit is voor cilinder met diameter zuiger 100mm :wink:
de klep moet 506mm2 zijn als het kan. of groter.
506 4kante mm, dat is 50 4kante centimeter, dat is 2,5 bij 2 cm doorlaat...

beetje groot he ?
ik heb het me laten vertellen door mario niet dat ik hem de schuld wil geven, maar dat was alleen om hier maten te zetten op het topic :wink: :oops: :?:

Posted: Mon Jul 09, 2007 5:48 pm
by maddox
Hoe groter de klep hoe beter de flow hierdoor.

De 506mm² is de theoretische doorlaat van een 1" klep.

Posted: Tue Jul 10, 2007 9:46 am
by WJ
zeg ook niet dat het fout is, maar vind het een beetje groot :)

Maar goed, om een lagedruk cilinder van 100mm diameter rap te vullen heb je inderdaad een flinke klep nodig.
Waarom de moeite van lagedruk ipv hogedruk trouwens ?

Posted: Tue Jul 10, 2007 12:43 pm
by maddox
WJ

Killer 17 is nog een beetje jeugdig, en dan is het gebruik van hogedruk ogenschijnlijk gevaarlijker dan lagedruk.

Ook denkt Killer17 dat lagedruk uiteindelijk goedkoper gaat zijn dan alles custom build hogedruk.

Posted: Tue Jul 10, 2007 1:04 pm
by WJ
er is alleen niets ongevaarlijks aan een 100mm cilinder op 10 bar.
die trekt nog steeds je hoofd eraf, alleen met 5x minder kracht dan een fullpressure 100mm cilinder, maar altijd nog 1000 kilo druk...

Posted: Tue Jul 10, 2007 3:44 pm
by leo-rcc
Dat is zeker een goed punt, als je met dat soort krachten gaat werken is zowel hoge druk als lage druk levensgevaarlijk. 1 ton aan kracht is net zo dodelijk als 5 ton aan kracht.

Desondanks zie ik ze liever met lagedruk werken omdat je dan met onderdelen werkt waar je later ook mee te maken kan krijgen (kleppen, leidingen, schakelingen etc die je in de normale industrie tegen komt) . Het leert je ook de basics beter te begrijpen. Ik heb nog maar weinig toepassingen in de techniek gezien waar een gravity cylinder voor nodig is. :)

Posted: Tue Jul 10, 2007 4:55 pm
by kalme nelis
...wellicht voor het olympisch kampioenschap schoonspringen :P...

Posted: Tue Jul 10, 2007 6:04 pm
by Alexander
duikplank-waterhoogspatten-bommetje wedstrijd ;) met een co2 lancering kom je hoger, dus spat je harder :D

Posted: Tue Jul 10, 2007 9:19 pm
by ruud_boeklagen
Dus Killer17, je begrijpt het; tape je hoofd niet aan de cilinder!

Posted: Tue Jul 10, 2007 10:09 pm
by WJ
leo-rcc wrote:Dat is zeker een goed punt, als je met dat soort krachten gaat werken is zowel hoge druk als lage druk levensgevaarlijk. 1 ton aan kracht is net zo dodelijk als 5 ton aan kracht.

Desondanks zie ik ze liever met lagedruk werken omdat je dan met onderdelen werkt waar je later ook mee te maken kan krijgen (kleppen, leidingen, schakelingen etc die je in de normale industrie tegen komt) . Het leert je ook de basics beter te begrijpen. Ik heb nog maar weinig toepassingen in de techniek gezien waar een gravity cylinder voor nodig is. :)
jawel man, graafmachines en kranen enzo ;)
alleen die hebben iets minder flow...

Posted: Tue Jul 10, 2007 10:22 pm
by MJM
leo-rcc wrote:Ik heb nog maar weinig toepassingen in de techniek gezien waar een gravity cylinder voor nodig is. :)
Ik heb er net één besteld: ø700 / ø320 x 4450 op 250 bar...

Posted: Thu Jul 12, 2007 4:41 pm
by Benjamin
heeft er iemand koppelingen en/of slangen liggen voor 1inch klep?

Posted: Thu Jul 12, 2007 4:43 pm
by stef
1 inch kan je dan niet gewoon compressor slang gebruiken van dat gevlochten.

stef

Posted: Thu Jul 12, 2007 5:18 pm
by Benjamin
geen idee :roll: