onderden voor lage druk systeem

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Jun 27, 2007 8:46 pm

Als het voor een feather is is 63mm al een fors formaat. Daar geef ik Dennis wel gelijk in.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Benjamin
Posts: 294
Joined: Thu May 24, 2007 8:15 pm

Post by Benjamin » Wed Jun 27, 2007 8:48 pm

ok
ik wilde eerst ook 50mm maar toen zei maddox je kan beter 63mm nemen dus....... :?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Jun 27, 2007 8:59 pm

Dikker is beter, maar ook zwaarder. Zeker low pressure ga je gewicht nodig hebben.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Benjamin
Posts: 294
Joined: Thu May 24, 2007 8:15 pm

Post by Benjamin » Wed Jun 27, 2007 9:04 pm

ok
maar met 50mm dan heb je een kracht van 200kg is dat genoeg om een andere robot in de lucht te flippen?
en klopt het dat als je cilinder licht dat ie dan meer krachtig is? :?

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Wed Jun 27, 2007 9:30 pm

200kg aan kracht is meer dan voldoende. Ik denk dat de flow meer van invloed is op de uiteindelijke flipresultaten.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Wed Jun 27, 2007 9:31 pm

als je iets meer dan 12 kilo op je flip punt kan tillen is het goed. zo als dennis al zij hoe meer flow(snelheid) hoe hoger je tegenstander zal komen.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Thu Jun 28, 2007 8:23 am

stef wrote:als je iets meer dan 12 kilo op je flip punt kan tillen is het goed. zo als dennis al zij hoe meer flow(snelheid) hoe hoger je tegenstander zal komen.
Maar grotere cylinder betekent dus meer flow nodig wat dan weer zorgt voor grotere kleppen, groter buffervat, sterkere compressor......(hou het gewicht in het oog !)
Uiteindelijk moet je naar het volledige concept gaan kijken en je niet te fel fixeren op pure kracht. Reactiesnelheid en capaciteit zijn gewoonlijk belangrijker dan zuivere kracht. En eerst en vooral moet je onder de andere robot kunnen raken om hem zowiezo te kunnen flippen, dus instelhoek en grondspeling zijn ook nog van groot belang.... tenslotte moet je robot een goede handling hebben om hem op de juiste plaats op het juiste moment te krijgen, en daarvoor heb je dan weer een goede bestuurder nodig.... :roll:

Dus kijk gewoon eerst naar welke onderdelen je makkelijk kan kopen, en daar heeft Mario dan weer gelijk in, het is gewoon makkelijker om je aan indrustriele standaard maten te houden.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Thu Jun 28, 2007 11:35 am

Eerlijk gezegd, de krachtigste robotten vernielen en/of verslaan vaak zichzelf. Een betrouwbaar botje met een betrouwbaar wapen heeft al vaak belangrijke wedstrijden en zelfs heelder toernooien gewonnen...
Wat wilt je dus ? Krachtige verrassing of degelijke doordouwer ?
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Thu Jun 28, 2007 11:41 am

Je kan wel 12kg op de punt kunnen tillen met redelijke snelheid, maar dan zal de tegenstander niet ver komen. Je moet de tegenstander namenlijk een bepaalde hoeveelheid "energie" meegeven om te zorgen dat dit kan. Hierbij spelen kracht en snelheid natuurlijk een grote rol. Met wat berekeningen zou je de optimale flow-cilindermaat kunnen bepalen.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Jun 28, 2007 1:08 pm

De plaatsing van de cilinder is ook een belangrijk punt. Als je geen 2 ton aan kracht over hebt moet je een beetje kritisch naar de plaatsing van je cilinder kijken. Een flipperarm werkt als een hefboom, hoe meer die hefboom voor je cilinder staat, hoe minder kracht je over houd op het uiteinde van die arm.

Als het enigzins mogelijk is, probeer ook zo veel mogelijk je cilinder recht naar boven te laten wijzen, dan verspil je minder energie op zijwaartse kracht en gaat het meest naar opwaartse kracht.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Benjamin
Posts: 294
Joined: Thu May 24, 2007 8:15 pm

Post by Benjamin » Thu Jun 28, 2007 1:58 pm

bedankt voor de tips :D
maar ik denk dat ik toch gewoon voor de 63mm ga :twisted:
lichte motoren en wielen, licht frame proberen te bouwen. dan moet het wel lukken denk ik desnoods boor ik allemaal gaten overal in :)

gr. benjamin

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Thu Jun 28, 2007 5:00 pm

Wat voor klep en slangen ben je dan van plan te gaan gebruiken. Want voor een echte flipper (een in de lucht gooi flipper, geen om-gooi-ding) heb je voor dat formaat cilinder een behoorlijke flow nodig.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Jun 28, 2007 5:06 pm

Zo'n systeem als Marc Verstappen heeft zou het wel redden. Maar dat is geen simpele opbouw meer.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
marc
Posts: 209
Joined: Wed Oct 22, 2003 8:56 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by marc » Thu Jun 28, 2007 5:32 pm

[url=http://www.rwnl.tk]RWNL[/url]

Wie het laatst lacht
denkt het traagst

Benjamin
Posts: 294
Joined: Thu May 24, 2007 8:15 pm

Post by Benjamin » Thu Jun 28, 2007 6:08 pm

geen idee mario had lage druk spullen voor me alles behalve cilinder en compresor maar de compresor heb ik zelf daarom alleen nog maar de cilinder.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests