RC smart (Dennis) speedo's.

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Tue Jun 05, 2007 12:09 pm

killer17 wrote:ik wil er wel 2 kopen, hoeveel kosten ze en hoe gaat de betaling enzo? :oops:
Ze zijn €25,00 per stuk. Voor een 2 motor robot heb je er dan 2 nodig. Dan komt daar nog 3 euro bij voor post.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Benjamin
Posts: 294
Joined: Thu May 24, 2007 8:15 pm

Post by Benjamin » Tue Jun 05, 2007 12:12 pm

ok
en hoe gaat dat dan maak ik het geld over en geef me adres en dan verstuur jij die dingen?
maar kan je er 2 reserveren voor mij en dat ik betaal in het weekend rond 17 juni? :oops: heb nu namelijk 30 euro en 16 juni krijg ik weer geld :) dus dan kan ik ze wel kopen.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sat Jun 23, 2007 3:39 pm

Na verslag van Mischa en ik denk ook van Benjamin, stop ik onmiddelijk met de verkoop van deze speed controllers. Ze lijken al bij het minste of geringste al kapot te gaan, dus ik ga deze of de RC Smarts NIET meer verder aanbieden.

Diegene die van de laatste zending hebben gekocht en die kapot zijn gegaan kunnen een gratis vervanging krijgen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Sat Jun 23, 2007 3:46 pm

Ik heb het vermoeden dat de motoren die wij gebruiken gewoon te zwaar zijn. Voor kleine motoren, dus modelbouw en rc zijn ze denk ik prima geschikt. Ik heb nog niet eens met de robot gereden, bij de test op de cradle ging het nog goed. Bij de tweede test was t al kapot (speed 900 motoren).
Hoe dan?

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sat Jun 23, 2007 4:11 pm

Ik heb er ook al 4 opgerookt... 3 in omega en eentje in pusher.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sat Jun 23, 2007 4:16 pm

nee dit zijn de andere, niet de RC Smarts.

Ik heb het dus over die serie met de schakelaar eraan en de tamiya plug voor accu.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Sat Jun 23, 2007 4:49 pm

Volgens mij zijn ze precies dezelfde, op die schakelaar na (die trouwens best handig zou zijn, mits de rest ook zou werken).
Hoe dan?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sat Jun 23, 2007 5:05 pm

Nee ze verschillen wel degelijk. De specs zijn ook anders.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Sat Jun 23, 2007 5:37 pm

Dus? De rc smart zouden beter zijn en mogelijk wel bruikbaar?
Hoe dan?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sat Jun 23, 2007 6:53 pm

Hannibalito 1 reed XFM, Brussel,en GRA MMM5 op dezelfde rc smarts, op speed 900. Die speedos zijjn nog steeds in orde.

Hannibalito 2 heeft wel een speedo kapot gekregen in 1 richting door een zo goed als vastgelopen wiel. Voor XFM is die omgeruild naar de sidewinder omdat ik simpelweg geen rc smarts meer had, en ik zeker van mijn zaak wou wezen. Achteraf maar goed ook want little hitter sloeg een motor compleet aan gort en had daar een rc smart aan gehangen was die nu toast geweest.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Benjamin
Posts: 294
Joined: Thu May 24, 2007 8:15 pm

Post by Benjamin » Sun Jun 24, 2007 4:19 pm

dat kan het ook zijn :? mischien is de speedo stuk
maar ik heb er nog geen rook uit zien komen, en zolang die zender het niet doet kan ik ook niet testen of ze het wel of niet doen :wink:

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Sun Jun 24, 2007 7:49 pm

g-lap wrote:100Amp met Tamiya stekkers :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik geef je 5 minuten tot die stekkers gesmolten zijn :twisted:
Blijkbaar zitten er onderdelen in die nog minder goed zijn dan die tamiya stekkers.... geloof mij, indien die dingen ook maar een beetje getest waren met 100 amp dan hadden ze er zeker geen tamiya stekkers aangehangen om ze te verkopen. :? (Zelfs 30 amp kunnen die stekkers maar voor heel korte tijd aan, dan smelten ze gewoon, laat staan 100 amp)
Ofwel heeft er iemand vlug geld willen verdienen, ofwel heeft er iemand een typfout gemaakt met de datasheet, ofwel heeft er iemand een serieuze rekenfout gemaakt bij het ontwerp en hebben ze niet eens de moeite gedaan om die dingen ook eens te testen voor ze in de verkoop te zetten ....
In ieder geval is het erg spijtig maar voorlopig zijn er niet echt veel goede regelaars die 100 amp aankunnnen en ook nog eens vooruit achteruit kunnen...
Buiten de sidewinders zie ik geen echt betrouwbaar alternatief en zeker geen "goedkoop" alternatief :cry:

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Jun 24, 2007 8:05 pm

De rating van deze waren 50A vooruit 20A achteruit met 100A piek. De RC Smarts waren geadverteerd als 100A continu, maar dat geloofde ik al sowieso niet. Feit is wel dat van wat ik nu hoor de RC Smarts wel meer oempf hadden dan deze.

De RC Smarts zijn trouwens nog steeds te koop via ebay en http://www.rcsmart.com/esclist.html alleen niet meer via mij.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Mon May 12, 2008 5:28 pm

We gebruiken ze nu in de Mecha Knights, zonder problemen.
2 regelaars in een robot met beide BEC is wat listig. Welke servodraden moet ik van 1 regelaar loskoppelen? De + of - of beide?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Mon May 12, 2008 5:31 pm

alleen de + draad er uit halen.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 30 guests