Reserveonderdelen

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Iestyn
Posts: 106
Joined: Mon Aug 11, 2014 2:19 pm
Location: Zutphen

Reserveonderdelen

Post by Iestyn » Fri Apr 13, 2018 4:25 pm

Hallo allemaal,

Nu we bijna klaar zijn met het bouwen van Ankylo, ben ik begonnen met het zoeken naar reservemotoren. Probleem, want de wereld van de accuboormachine blijkt niet meer hetzelfde sinds ik twee boormachines heb gekocht (intussen een jaar of vijf geleden).

Destijds heb ik twee 12v accuboormachines gekocht, maar tegenwoordig is 14v blijkbaar de standaard. Weet iemand of deze nog hetzelfde zijn wat betreft de motor? (en dan vooral de behuizing van de reductie) Het frame van Ankylo is namelijk zo ontworpen dat de motoren er precies in passen, dus als deze ineens een andere vorm hebben is de kans groot dat het niet past.
Motoren Ankylo.JPG
Motoren Ankylo.JPG (59.1 KiB) Viewed 5732 times
20170815_183819.jpg
20170815_183819.jpg (1.73 MiB) Viewed 5732 times



Als iemand nog een adres weet voor dit type motor of zelf nog wat heeft liggen en hier wel van af wil, ben ik zeer geïnteresseerd!
Mvg,
Iestyn

404-Team Not Found

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: Reserveonderdelen

Post by kalme nelis » Sat Apr 14, 2018 2:16 am

Via AliEpress zijn die motoren prima los te kopen met verschillende mogelijkheden in toerental en hoeveelheid tanden op het tandwiel.
Uit mijn hoofd is de reductie binnen de unit vaak een 36:1 maar dit kan per merk ook weer verschillend zijn.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Reserveonderdelen

Post by maddox » Sat Apr 14, 2018 6:36 am

Niels. De belangrijkste vertragingen met el -cheapo vertragingen zijn 24-1 en 36-1. De 28.4-1 van de zeldzame Ranglebox Neptune is een uitzondering.

Alleen de motoren? Indien zo is het geen enkel probleem.Zoals Niels schrijft, Aliexpress heeft die motoren met tandwiel (pinion. Tel de tandjes goed) in de aanbieding. Maar als je er koopt, koop minstens 50% extra. Die goedkope dingen gaan snel stuk. (reken zo'n €8-15 per stuk, free shipping)

Heb net 5 reserves voor Perun binnengekregen. De 12V versie, hopelijk goed voor een seizoen. Indien niet, gaan we over naar brushless.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests