starter

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

Post Reply
neutje
Posts: 8
Joined: Fri Feb 10, 2012 11:21 pm
Location: spijkenisse

starter

Post by neutje » Sun Mar 11, 2012 9:55 pm

ik wil graag starten met het bouwen van een simpel robotje als iemand nog wat onderdelen heeft voor een leuk prijsje laat het me aub weten
Mvg Teun Ouwehand AKA Neutje

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: starter

Post by Jeroen » Mon Mar 12, 2012 12:25 am

Wat ga je bouwen? Feather?
What goes up must come down...

neutje
Posts: 8
Joined: Fri Feb 10, 2012 11:21 pm
Location: spijkenisse

Re: starter

Post by neutje » Mon Mar 12, 2012 5:24 pm

ik heb me niet egt op gewicht gericht moet niet te licht worden houw niet egt van pielen maar idd zat ik aan featherweight te denken dan kan ik het makelijkste werken in verband met de werkplaats op mijn school en thuis ofc
Mvg Teun Ouwehand AKA Neutje

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: starter

Post by maddox » Mon Mar 12, 2012 6:10 pm

Niet echt op het gewicht gericht. Da's spijtig. Onze machines zitten in gewichtsklasses.
En als U komt aanzetten met een 65 kg "heavy", of een 20 kg Feather, beide situaties geven specifieke nadelen.

De uitdaging is zo veel mogelijk mobiliteit, wapenkracht en stevigheid binnen een bepaald budget samen te voegen en je ideeën uit te testen in de arena.

Eneuh, ik hoop dat U een team hebt , indien U met heavies aan de slag wil. 100 kg is een hoop gewicht.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

neutje
Posts: 8
Joined: Fri Feb 10, 2012 11:21 pm
Location: spijkenisse

Re: starter

Post by neutje » Mon Mar 12, 2012 7:26 pm

klopt maar het is maar een starter bult ik focus me eerst op het bouwe van 1 en hem kompleet goed werkent te krijgen en daarna ga ik me op gewichts klassen en op competitie richten en nee heb geen team maar dat is nu niet egt nog nodig denk ik maar ben wel van plan om in de toekomst er op te gaan focusen en dan kijk ik verder voorlopig is het nog maar egt een starter bult
Mvg Teun Ouwehand AKA Neutje

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: starter

Post by leo-rcc » Tue Mar 13, 2012 12:00 pm

Ik zou als ik jou was juist gaan bouwen met een maximum gewicht in gedachten. Een rijdende mastodont van 50kg bouwen kan iedereen, maar dan heb je er verder niets aan en moet je alsnog iets anders gaan bouwen wil je mee kunnen doen met onze evenementen.

Als je voor jezelf al meteen als doel stelt, tot 13,6kg en niet verder, dan heb je meteen de uitdaging van binnen gewicht houden en leer je meteen wat wel en niet werkt binnen die klasse.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

neutje
Posts: 8
Joined: Fri Feb 10, 2012 11:21 pm
Location: spijkenisse

Re: starter

Post by neutje » Tue Mar 13, 2012 5:50 pm

oke bedankt voor de tips allemaal ik zal dan idd tot 13.6kg gaan maar alsnog moet ik een hoop leren ik weet namelijk nog niks over motortjes en zo welke maat as die hebben en welke maat banden en dan kan ik idd ook beginnen met rekenen van gewicht en zo gelukkig voor mij zit ik bij stream opleidingen en is me pa timmerman dus ik kan aan hout en staal komen :) mischien dat me school zelfs zegt als het niet te veel is mag je het hebben :) zou top zijn voor de rest wil ik vragen als iemand ouwe onderdelen heeft liggen en die maar stof liggen te kweken of ik die over kan nemen voor een leuke prijs groetjes
Mvg Teun Ouwehand AKA Neutje

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Re: starter

Post by Babeth » Tue Mar 13, 2012 6:02 pm

Beste Neutje,

Het stukje zin "als iemand ouwe onderdelen heeft liggen" is een nogal vage omschrijving. Dat slaat dus op zowat alles wat we hier liggen hebben, maar of het voor jou bruikbaar zou kunnen zijn is een heel andere vraag...
Wat voor soort feather had je in gedachten ? Met wapen of zonder wapen ? Welk wapen ? Indien geen wapen: moet het een rambot (snelheid) of duwbot (duwkracht) worden ? Welke vorm zie je zitten ? Welke aandrijving zou je willen gebruiken ? Wat zou je als pantser willen gebruiken ?

Kortom: heb je al een schetsje ofzo ?
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: starter

Post by leo-rcc » Tue Mar 13, 2012 6:02 pm

De meeste feathers starten met 2 accu boormachines die gestript worden. Je hebt dan al meteen 2 motoren, 2 overbrengingen, en een punt waar je je wielen aan kan vastzetten. In theorie kan je ook nog de accus van de boormachine gebruiken om te rijden, maar over het algemeen zijn die wat zwakjes.

Op onze website staat een sectie bouwen, daar kan je al wat tips uithalen en verder willen we graag hier gerichte vragen beantwoorden.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: starter

Post by maddox » Tue Mar 13, 2012 6:12 pm

Als je vader timmerman is, dan is HDPE een leuk materiaal. Je kan die kunststof verwerken met houtbewerkingsmateriaal. En ze is zowel licht als sterk, met een best aanvaardbaar prijskaartje erbovenop.

Kwa aandrijvingen en wielmaat. Als budget echt van belang is, dan zijn de Gimson GR01 motorenmet bijhorende wielen een optie. In basis zijn dat herwerkte accuboormachines in een handigere vorm.
De wielen zijn bouwmarkt wieltjes,met een 3/8 UNF schroefdraad om op de boormachine-as geschroefd te worden.
Zoals Leo aangeeft, de goedkope accu-boor accu's zijn bagger, en we hebben al verschillende keren zulke packs in alle glorie zien zelfontmantelen.

Voor de rest... oude onderdelen. Ik heb stapels van dat spul liggen. Maar daar zit niks bij wat ik goedkoop of weggeefbaar zou noemen. Al de spullen die onder die noemer zouden vallen zijn in de loop der jaren al verdeeld onder de roboteers.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

neutje
Posts: 8
Joined: Fri Feb 10, 2012 11:21 pm
Location: spijkenisse

Re: starter

Post by neutje » Tue Mar 13, 2012 8:41 pm

de prijs voor onderdelen is te bespreken en ik zit er aan 1 te denken die nog zonder wapen waarschijnlijk vierkant ben bezig met een schetsje te maken maar door me werk en af en toe weinig tijd schiet het er af en toe bij in ik zal binnenkort is vragen aan mijn docent of ik een keer een dagje in het pc hok mag om daar aan te werken heb vaak niks te doen bij theory lessen dus alle tijd om een mooie cat tekening te maken zal een post zetten als ik klaar ben
Mvg Teun Ouwehand AKA Neutje

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests