MSR-RCR Dubbel RC Schakelmodule, 15EUR

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

MSR-RCR Dubbel RC Schakelmodule, 15EUR

Bericht door inventor »

De MSR-RCR is een dubbele schakelmodule speciaal ontwikkeld voor gebruik in de hobby, modelbouw en robotwars! Hij wordt direct op een ontvanger aangesloten en schakelt twee individuele wisselrelais welke elk tot wel 4 ampère kunnen schakelen. Deze module is niet alleen geschikt voor het schakelen van twee analoge kanalen maar kan ook zo aangesloten worden dat hij een motor zowel links als rechtsom kan laten draaien!

Ingangsspanning: 4.8 - 6 V
Schakelspanning: max. 48 V
Schakelstroom: max. 4 A
Schakelkanalen: 2
Afmetingen: 43 x 33 x 16 mm
Gewicht: 25 gram

De schakelposities van de relais kunnen makkelijk met een programmeer knop ingesteld worden en zijn volledig onafhankelijk van elkaar. Ze kunnen beide zowel boven als onder de neutraal positie van de zender zijn. Tevens beschikt de module over ingebouwde failsafe functie, dus mocht het rc-signaal wegvallen, gaan de relais terug in hun neutraal (uit) positie. Een felle LED geeft aan in welke mode de module zich bevind, dit kan actief / programmeer modus / failsafe zijn.

Het brein van de module is een programmeerbare microchip. Dit wil zeggen dat er extra functies in geprogrammeerd kunnen worden. Voorbeelden hiervan zijn:

Geheugen functie van de relais, relais gaat pas in de neutraal positie wanneer de zender weer het schakel punt bereikt heeft. (één keer stick naar voren voor het inschakelen van het relais, nogmaals de stick naar voren voor het uitschakelen van de relais)

Vertraging van het inschakelen van de relais. (nadat de stick naar voren is gegaan, er een bepaalde tijd gewacht moet worden voordat het relais schakelt)

Vertraging van het uitschakelen van de relais. (nadat de stick naar neutraal is gegaan, er een bepaalde tijd gewacht moet worden voordat het relais schakelt)

Bepaalde tijd schakelen. (nadat de stick naar voren is gegaan, de relais slechts voor een bepaalde tijd ingeschakeld is)


Natuurlijk zijn er veel meer mogelijkheden, of combinaties van de bovenstaande. Wilt U weten of deze module geprogrammeerd kan worden voor uw toepassing, neem contact met ons op! Het aanpassen van het programma wordt bij aanschaf van een module voor slechts 5 euro gedaan. Heeft U al een module maar wilt U een ander programma, kunt U voor 7,50 euro een nieuwe microchip inclusief het aangepaste programma bestellen. (deze microchips zijn makkelijk te vervangen)

Afbeelding
Afbeelding

Download Handleiding
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Gaaf! Zelf ontwikkeld of importeer je ze? Ik zou zeggen dat je ze niet voor die prijs kan maken in Europa :)
stef
Berichten: 1058
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 2:09 pm
Locatie: aalsmeer, nederland
Contacteer:

Bericht door stef »

zelf gebouwd
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Heel mooi! De prijs is echt laag, misschien maak ik de dingen gewoon te gecompliceerd :)
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Hey Bugs, die dingen zijn samen met Stef ontwikkeld. Het hart van het printje is een Atmel AVR welke voorgeprogrameerd worden.

De PCB's laat ik ergens in China maken. De servokabels komen daar ook vandaan. De rest van de onderdelen haal ik hier lokaal bij een leverancier en ik kan ze toch voor deze prijs aanbieden. (ik ben niet me zakken ermee aan het vullen, maar dat hoeft ook niet)
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Ziet er goed uit hoor! Ik ben blij dat iemand dit op pikt :)
Hebben jullie interesse in het uitwisselen van informatie?
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Er is redelijk wat tijd in de ontwikkeling van dit relais gaan zitten en zie het niet zo zitten het schema, layout en programma vrij te geven. Graag jullie begrip hiervoor.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Begrijp ik, dat heb ik ook nooit gedaan. Ik bied alleen aan om mijn ervaringen met jullie te delen. Ik heb aardig wat ervaring met het ontwikkelen van rc-switches :) Voor mij was het ook belangrijk dat niet iedereen er met mijn werk van door kon gaan.
http://www.bugs.nl/media/album/index.ph ... dpdGNoLw==
Gebruikersavatar
wisefire
Berichten: 228
Lid geworden op: do aug 25, 2005 3:40 am
Locatie: Schagen

Bericht door wisefire »

is het mogelijk om het programma zo te maken dat hij bij de eerste keer indrukken van een button 1 kant schakelt, bij de 2de X indrukken beide schakelt, bij de 3de keer de andere kant schakelt, bij de 4de X geen van beide. en bij lang indrukken weet iets anders?(Bijvoorbeeld direct naar 1 van de 4 modi)

ik heb een aan/uit kanaal op mijn dx5i en ik wil er wat meer uithalen dan alleen aan/uit..
[img]http://www.esnips.com/images/emoticons/medal.gif[/img]Competitor 2nd Dutch Robotwars.
Bots:
Amok---Malice---Havoc
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Dat is gewoon mogelijk.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
wisefire
Berichten: 228
Lid geworden op: do aug 25, 2005 3:40 am
Locatie: Schagen

Bericht door wisefire »

dan heb je aan mij een klant :D

ik denk dat ik bij lang indrukken trouwens gewoon wil knipperen tussen kant 1 aan en kant 2 aan.. een knipper van ongeveer 200ms?
[img]http://www.esnips.com/images/emoticons/medal.gif[/img]Competitor 2nd Dutch Robotwars.
Bots:
Amok---Malice---Havoc
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

Ik heb er zo één meegenomen dit weekend, van mij mag je er mee aan de gang. Kijken of het wat voor je is.
Hoe dan?
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Vind je het nu al een miskoop :lol:
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
kalme nelis
Berichten: 1708
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 8:37 pm
Locatie: wormer
Contacteer:

Bericht door kalme nelis »

...Hij laat liever anderen het risico tot opblazen lopen :P...
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Loopt hij wel 5 euro mis :wink:
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.