gezocht een goedkope basis robot

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

lesto1
Posts: 23
Joined: Tue May 13, 2008 8:27 pm

gezocht een goedkope basis robot

Post by lesto1 » Wed May 14, 2008 3:29 pm

ik zoek een basis robot om mee te beginnen voor een niet al te hoge prijs ik hoop dat iemand me kan helpen
als iemand een tip heeft pleas mijn email is nick_beagle@hotmail.com graag wel een onderwerp anders weet ik niet waar het beland

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Wed May 14, 2008 4:05 pm

Wat noemt U een niet al te hoge prijs en in welke gewichtsklasse?

Want daar zit een enorm verschil in hoor.

Maar ik kan U aanraden deze link eens te gebruiken.

http://www.dutchrobotgames.nl/cgi-bin/p ... bin/bouwen
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

lesto1
Posts: 23
Joined: Tue May 13, 2008 8:27 pm

robot

Post by lesto1 » Wed May 14, 2008 6:00 pm

bedankt ik ben net nieuw
als iemand een tip heeft pleas mijn email is nick_beagle@hotmail.com graag wel een onderwerp anders weet ik niet waar het beland

lesto1
Posts: 23
Joined: Tue May 13, 2008 8:27 pm

robot

Post by lesto1 » Wed May 14, 2008 6:04 pm

ik denk dat ik de deze klasse doe Sozweight die lijkt me makkelijk maar met niet te duur bedoel ik meer van dat het me geen duizenden euros gaat kosten gewoon iets om te kijken of ik dit echt als hobby wil hoeft dus niet erg ingewikkeld te zijn
als iemand een tip heeft pleas mijn email is nick_beagle@hotmail.com graag wel een onderwerp anders weet ik niet waar het beland

Blade
Posts: 222
Joined: Mon Nov 08, 2004 8:51 pm

Post by Blade » Wed May 14, 2008 6:50 pm

Mwa, ik denk qua kosten dat een raptor of feather het goedkoopst is. Daarbij zijn er amper sozweight gevechten. Raptor en feather klasse zijn erg populair.

Je kan dacht ik tegenwoordig voor 50 euro een zender kopen incl ontvanger. Je koopt nog 2 accu boormachines, zet die op een plaat, fix er een panser om heen en klaar is kees. Een robot voor onder de 100 euro :)
Building in progress 10%

lesto1
Posts: 23
Joined: Tue May 13, 2008 8:27 pm

robot

Post by lesto1 » Wed May 14, 2008 7:19 pm

bedankt weet iemand een winkel of kan ik het best onderdelen in elektronica zaken halen
als iemand een tip heeft pleas mijn email is nick_beagle@hotmail.com graag wel een onderwerp anders weet ik niet waar het beland

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Wed May 14, 2008 8:37 pm

Ant is ook zeer goedkoop geworden. Voor 150e heb je al een leuke spinner met alle onderdelen. (zonder materiaal)
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Jim
Posts: 374
Joined: Sun Mar 11, 2007 3:01 pm
Location: Anna Paulowna

Post by Jim » Wed May 14, 2008 8:49 pm

of voor 30 € :wink:
zonder panser :wink:
zonder zenderzet :wink:

maar inderdaad heb je nu voor 50 € al een zenderzet

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Wed May 14, 2008 9:25 pm

50 euro zenderset
50 euro lader + laadkabels
10 euro servo's
10 euro brushless motorregelaar
10 euro brushless motor
10 euro lipo

Totaal: 140 euro.

Dan nog wat kleine onderdelen zoals een schijfje (heb ik nog wel voor je liggen), wielen (lego wieltjes bijvoorbeeld), kabel (overal te vinden) en wat boutjes/moertjes/lijm. En dan natuurlijk materiaal om alles op vast te zetten (polycarbonaat, carbon, titanium enz).
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Thu May 15, 2008 7:20 am

Om Mario's Stelling te gebruiken: "Tijd + Robot = Geld".

Heb je minder van het één, dan heb je meer nodig van de andere. (Met Robot bedoelen we trouwens wel "onderdelen". Maar een kort woord klonk gewoon beter).

Onderdelen die je niet kunt maken of vinden kun je meestal hier op het forum (en op onze evenementen) kopen/ruilen. Wij geloven in ruil omdat het de creativiteit van iedereen stimuleert. Voor electronica (zeker voor de kleinere robotten) zijn winkels waar ze onderdelen voor radiobestuurde modellen (autootjes, vliegtuigjes, bootjes) verkopen wel redelijk geschikt. In Nederland is één van de betere winkels die van Conrad.
Maar lees dit forum eens lekker door man ! En vergeet niet op de website zelf het onderdeel "Bouwen" door te nemen.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Benjamin
Posts: 294
Joined: Thu May 24, 2007 8:15 pm

Post by Benjamin » Thu May 15, 2008 5:15 pm

Wat ook heel handig is het boek van carlijn kopen :D :wink: Staat alles in over hoe nou een robot te bouwen en ook kant en klare paketen die je kan kopen waar alles bijzit om een robot te bouwen :)

Succes!

lesto1
Posts: 23
Joined: Tue May 13, 2008 8:27 pm

probleem

Post by lesto1 » Sat May 17, 2008 12:04 pm

ik heb wat van de onderdelen gezogd die in het topic opgenoemt worden voor de ant maar ik kan ze nergens voor die prijs vinden het goed koopste zender met ontvanger wat ik kon vinden is 69.50 en als ik hem voor bijna 20 euro goedkoper kan krijgen zou ik graag willen weten waar
als iemand een tip heeft pleas mijn email is nick_beagle@hotmail.com graag wel een onderwerp anders weet ik niet waar het beland

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Sat May 17, 2008 12:07 pm

You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

lesto1
Posts: 23
Joined: Tue May 13, 2008 8:27 pm

bedankt

Post by lesto1 » Sat May 17, 2008 12:12 pm

erg bedankt
als iemand een tip heeft pleas mijn email is nick_beagle@hotmail.com graag wel een onderwerp anders weet ik niet waar het beland

lesto1
Posts: 23
Joined: Tue May 13, 2008 8:27 pm

is dit een goede

Post by lesto1 » Sat May 17, 2008 12:19 pm

ik heb dit gevonden maar ik snap al die cijfers niet helemaal en bij bouwen kon ik het ook niet vinden:

FUTABA MEGATECH T2PL AM 40 Mhz

met 2x S3003 , R 142JE ontvanger, accuhouder , schakelaar en set kristallen

is dit een goeie of moet ik verder zoeken
als iemand een tip heeft pleas mijn email is nick_beagle@hotmail.com graag wel een onderwerp anders weet ik niet waar het beland

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests