accu boormachine

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

Post Reply
Benjamin
Posts: 294
Joined: Thu May 24, 2007 8:15 pm

accu boormachine

Post by Benjamin » Mon Jul 23, 2007 12:14 pm

hallo,
ik had vorige week of 2 weken geleden 2 accuboormachines gekocht bij de blokker die waren in de aanbieding voor 12 euro, ik heb toen geprobeert de kop eraf te krijgen maar dat is met geen enkele mogelijkheid gelukt helaas :( , en ja ik had de schroef er uit. Toen heb ik maar een hamer gepakt om hem proberen er af te krijgen. Dat is niet gelukt en is de motor een beetje stuk gegaan :( . Dus nu heb ik nog maar 1 werkende accuboormachine nu is mijn vraag heeft iemand ook die accuboormachine bij de blokker 2 weken geleden(volgens mij) gekocht in de aanbieding voor 12 euro? zo ja zou ik die mogen over kopen :oops: zodat ik 2 werkende motoren heb. En ik ga gewoon het wiel rechtstreeks op de kop zetten met een pin erdoor.

gr. Benjamin

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Mon Jul 23, 2007 1:25 pm

...Dat kan inderdaad werken, maar zorg er dan wel voor dat je die pin 3 of 6 hoekig maakt. Anders zou de pin kunnen gaan slippen. Ander probleem zou kunnen worden dat wanneer je bot hard terecht kom de lijm wel roslaakt en de kop los gaat draaien. En dan zit je met het probleem dat je nog een kop moet loskrijgen.

De truuk van het loskrijgen van die kop is de boormachine niet uit elkaar halen en de schroef uit de kop te draaien (deze bewaren, deze draait de andere kant op inplaats van normale boutjes). Klem een lange bout in de kop vast en zet deze bout in een bankschroef. Zet de boormachine en hou stevig vast. De loctite (lijmsoort) moet dan losklappen en de kop ligt ervan af. Met de schroef (die linksdraaiende die je apart moest houden) kan je dan direct er een wiel op monteren of een tandwiel als je een extra vertraging erin wilt...

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Mon Jul 23, 2007 2:09 pm

TIP sla ook nooit op die kop het blijven goedkoope dingen. 8)

darksight1994
Posts: 56
Joined: Mon May 25, 2009 9:12 pm
Location: Limburg

Post by darksight1994 » Sun May 31, 2009 4:20 pm

kun je toch beter boormachines bi j de gamma halen of niet ? en scheelt het prijsverschil echt zo?
...

User avatar
Michel
Posts: 79
Joined: Sat Nov 29, 2008 11:07 am
Location: Nieuwkoop

Post by Michel » Sun May 31, 2009 4:49 pm

Hij bedoelt denk ik dat hij dan precies de zelfde heeft.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sun May 31, 2009 5:10 pm

Tip: Het eraf halen van de kop van de accuboormachine is erg makkelijk te doen.

1. Schroef de bout welke in de kop zit los, dit is veelal een kruiskop of een torks. Let wel op dat het LINKSE draad is, je moet dus met de klok mee draaien!
2. Schroef de drie kleine schroefjes los welke de motor inclusief plastic plaatje op het plastic gearbox huis vast houden.
3. Haal voorzichtig de zes tandwieltjes, tussenplaatje, tandkrans en een HOOP kleine balletjes er voorzichtig uit.
4. Gebruik een pijpsleutel 27mm en zet deze over de drie metalen pinnen heen waar de metalen tandwielen op hebben gezeten.
5. Houd in de ene hand de pijpsleutel vast en schroef met de andere hand de kop los. (rechtse draad)
6. Zet het geheel weer netjes in elkaar, eerst de balletjes op hun plek, daarna de metalen tandwielen, het tussenplaatje en de kunststof tandwielen. Schroef de motor met plastic plaatje vast en voila!

Voor deze manier moet de accuboormachine wel uit elkaar gehaald worden, maar dit is toch nodig voor montage in de robot.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Sun May 31, 2009 7:18 pm

Ik moet toch zeggen dat ik het niet verstandig vind om zoveel kracht op die binnenste asjes te zetten; die kwamen namelijk bij Pizzabox al regelmatig los tijdens een gevecht en dan heb ik er geen kracht op gezet...

Mijn tip zou zijn om de motor zachtjes te laten draaien terwijl je de kop losdraait; is mij tot nu toe op deze manier altijd gelukt. (Dus stap 1 wel uitvoeren, maar verder de accuboormachine niet uit elkaar halen)
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

darksight1994
Posts: 56
Joined: Mon May 25, 2009 9:12 pm
Location: Limburg

Post by darksight1994 » Sun May 31, 2009 8:11 pm

Michel wrote:Hij bedoelt denk ik dat hij dan precies de zelfde heeft.
Ik bedoel kwa verschillende boormachines, niet om 2 verschillende te gebruiken maar gewoon of er betere van hoge prijs zijn en alleen slechte van lage prijs..
...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 30 guests