220v bronnen koppelen ?

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

220v bronnen koppelen ?

Post by WJ » Thu Apr 12, 2007 10:42 am

Goed, ik heb een 600watt 12v-220v omzetter, en een 700watt 220v generator. Ik heb ook nog een 1000 watt compressor op 220v. kan ik de omvormer en de generator op de een of andere manier koppelen om de compressor te kunnen laten draaien ?

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Thu Apr 12, 2007 12:31 pm

euh, neem de motor uit de generator, haal de compressor uit elkaar, sleutel de motor aan de compressor, ziedaar, een benzinecompressor :)

was zeker neit wat je zocht..

je moet kijken in de handleiding of wat dan ook van die omvormer, of ie ook geschikt is voor wat je wilt doen (dus dat ie met een bestaande 220 meedoet) sommige doen dat sommige niet.
[sig?]

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Thu Apr 12, 2007 1:19 pm

niet het antwoord wat ik zocht nee.

Graag een antwoord van iemand die verstand heeft van dit soort zaken.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Thu Apr 12, 2007 1:39 pm

in principe kan het niet, 9zoasl ik zei) maar volgens mij is er nog een work-around.
inverter en generator apart opstarten met een lichte belasting, en dan met een scoop of iets kijken naar de sinus, kun je met de gasregelinge van de gen iets spelen om langzamer en sneller te laten gaan, maar op eht moment dat ze even gelijk lopen de verbinding maken tussen de 2. dan de belasting inschakelen, als eht goed is heb je nu stroom van 2 bronnen, even controleren emt amperemeter of er niet 1 van de 2 te zwaar belast word (zonodig bijregelen met het gas van de generator)

een gewone omvormer kan niet meedoen emt een bestaande sinus (sommige modellen kunnen dat wel, maar ik neem aan dat jij niet een daarvan hebt, wat ik al zei) maar als je de sinussen netjes gelijk kan laten lopen zal het goed moeten gaan
de generator volgt dan de sinus van de omvormer tot op een zekere hoogte, en als je dus meer gas geeft met de generator op dat moment zal de generator proberen te accelereren, wat niet lukt, maar hij zal wel meer vermogen gaan leveren. dit combineren in een soort 3 weg schakelar, die tegelijk de belasting en de 2 bronnen in een keer koppelt (en een scoop of zo om te kijken dat je dit op het goede moment doet, en een ameremeter om de last te verdelen..)

beetje omslachtig, en weet niet zeker of dit goedgaat, maar volgens 'het internet*' kan het.
(*google komt met allerlei forums waar deze suggestie voorbijkwam)
[sig?]

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Thu Apr 12, 2007 2:26 pm

Gaat niet WJ.

De kans dat je beide generatoren op dezelfde moment dezelfde sinus kan laten lopen is zo goed als miniem.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Thu Apr 12, 2007 4:03 pm

okies, grotere generator halen dus :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot] and 32 guests