Batterijen ? ( ik snap ut nie :( )

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sat Jan 27, 2007 7:11 pm

Het is waar dat snijden het meest precies is, maar je kan ook prima een stuk metaal pakken en in vorm knippen hoor.

Let op: spinners zijn leuk maar zeker ook 1 van de gevaarlijkere soorten wapen. Vandaag sneed er al bij iemand zijn vinger aan reepjes hier in Reading.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Sat Jan 27, 2007 7:37 pm

servo's zijn te sloom ja, en ook overbodig sterk, dus moet je de tandwielen aanpassen ;) zodat ze sneller gaan :)
je moet de MICRO servo's hebben (8 of 9 gram zijn die) en neit de Standaard, die zijn namelijk iets vna 35 gram, en dus VEEEL te zwaar ;)

schijf kan je bijvoorbeeld aan Inventor vragen, die kan laten snijden..
je kan ook zelf aan de slag gaan, bij Gamma hebben ze metalen strips, moet je netjes zagen en boren, en dan balanceren (dat is nog een kunstje op zich ;))
[sig?]

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Sat Jan 27, 2007 9:37 pm

mini servo dan

230500 - 89 www.conrad.nl 4.95euro en 8 gram

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Sun Jan 28, 2007 5:02 pm

die die dus ja :) ;)
[sig?]

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Sun Jan 28, 2007 10:11 pm

nog een vraag:

Bij veel servo's staat dat ze bijv. 0.09 sec doen over 40 graden.
Maar kunnen ze dan functioneren als aandrijving? Of staat er dan iets speciaals bij?

Glenn.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Sun Jan 28, 2007 11:22 pm

nee, voor aandrijving meot je ze ook ombouwen, en meestal pas je die verhouding toch aan, dus die 0.09 seconde klopt dan ook al niet meer. (zou zeg maar 100 rotaties per minuut uitkomen, is nog beetje weinig, en zo standaard hebben ze ook overbodig veel kracht :P dus dat komt mooi uit.)

als je voor servo's gaat is het enige dat telt is dat ze goedkoop zijn (dus vervangbaar mochten ze overlijden, gebeurt wel eens) en dat ze light genoeg zijn.
[sig?]

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Wed Jan 31, 2007 7:49 pm

nog een vraag:

Ik denk dat ik na deze redelijk gevaarlijke antweight (vanwege disc) een flipper wil maken. Ook een antweight.. (ik heb iets met antweights :P)
Maar ik weet daar dus nog helemaal niets van af, met die druk en wat er allemaal in moet enzo.. Dus zouden jullie dat misschien willen uitleggen aan mij? Misschien met een simpele tekening het circuit tekenen? En, ik heb denk ik ook al goeie druk*tankjes* gevonden..

P.S. Ik begin denk ik aankomende week met me spinner antweight.

Alvast heel erg bedankt
Glenn.

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Fri Feb 02, 2007 8:16 pm

Oke;

LiPo 7.4V 250MAH (15C) (rc-technics)

Welke lader aanbevolen? En moet er nog wat tussen (denk aan resistors) de accu en speedcontroller (ik weet niet precies welke goed is) en waar kan ik een goede V-riem vinden voor de wapen aandrijving? Mijn disc moet ook nog.. :P

Glenn.

User avatar
pepe
Posts: 682
Joined: Mon Oct 20, 2003 8:48 pm
Location: Apeldoorn

Post by pepe » Fri Feb 02, 2007 11:05 pm

kan jij de wapen niet direct op de motor zetten?

voor v-riem ik zou merdere elastieken gebruiken (haar elastiek of zo)

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Sat Feb 03, 2007 7:33 am

hoe zet ik hem dan vast "aan" het wapen? En draait de motor dan mee?

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Sat Feb 03, 2007 9:25 am

de buitenkant van de motor draait om de binnenkant heen ja, en de draden komen aan de achterkant van de motor er uit (die dus weer neit meedraait..) je kunt de motor met de ronde behuizing vastlijmen in een gat in het midden van de schijf. :)

en nee, hoeven geen weerstanden tussen de accu en snelheidsregelaar voor wapenmotor.

lader, tja, je moet er een hebben die 250 mA of minder kan laden..
eventueel zou je voor een robbe lipoly 300 kunnen gaan, die is 25 euro, en eventueel alter nog bruikbaar voor andere modelbouw lipo accu's (kleinste laadstroom is 300, dat is wel goed..)
andere optie is zelfbouw:
http://www.flyelectric.ukgateway.net/li ... harger.htm
(klein stukje naar beneden scrollen)

maar dat kan natuurlijk ingewikkeld zijn..
wellicht is het trouwens handig om een accu te kopen waar op staat aangegeven dat ie 11.1 volt is, dan kan je je wapen iets sneller draaien :) maar laat anderen eerst even hun mening geven..
[sig?]

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Sat Feb 03, 2007 8:12 pm

is ie dan wel sterk genoeg vast geplakt ? welke lijm precies bedoel je?

ik gebruik "het" 12,50 euro motortje: Brushless Outrunner 1540KV - kan je die ook vastplakken?

En hoe hou ik de binnenkant dan goed stil gewoon een as?

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Sat Feb 03, 2007 9:46 pm

schijf llijm je vast op het zilverkleurige gedeelte met epoxy 2 componenten lijm.

de motor maak je aan de ene kant vanst met schroeven ofzo aan eht paarse gedeelte, en aan de andere katn met een extra kogellager op de as.
[sig?]

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Wed Mar 21, 2007 4:47 pm

dit is compleet of topic, maar anders open ik een nieuwe topic en dan hou ik het forum niet netjes :P

maar mijn vraag dus:
ik wil de bovenkanten van mijn antweight graag dichtmaken met carbon ofzo (zoals de achterkant van katusja enz.) welk type kan ik het best gebruiken , hoe verwerk ik het? En waar kan ik het kopen (site a.u.b?) ?

Alvast bedankt
Glenn

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Mon Apr 02, 2007 7:37 pm

hey,

Een vraag over batterijen: Ik wil misschien 2 atomic workshop 220mAh cellen in me antweight stoppen. Vanwege het gewicht en hoge ontlading. Nu is het probleem dat ik helemaal nergens een lader ervoor kan vinden.. Heeft iemand ideeën over hoe ik dit kan doen? Wat voor lader?Of misschien zelfs zelfbouw mogelijk..?

Alvast bedankt,

Glenn
(\__/)
(O.o )
(> < )

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 29 guests