Roboteq

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

User avatar
Team Twister
Posts: 91
Joined: Sat Aug 02, 2003 12:43 am
Location: Bovenkarspel
Contact:

Roboteq

Post by Team Twister » Sun Sep 21, 2003 4:55 pm

Heeft iemand al goede cq slechte ervaringen, verhalen van deze speedcontroller?

Speedcontroller roboteq

Is wel prijzig maar heeft wel leuke opties zoals terugkoppeling van motor snelheid en een extra schakel uitgang.

Sjaak

WMC
Posts: 91
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:13 pm

Post by WMC » Sun Sep 21, 2003 5:01 pm

Kijk eens op het UK forum, in Tip swap is er een topic over. Ik meen iets van "Better speedcontroler than 4qd or Vantec". De meningen daar zijn heel positief.

User avatar
Team Twister
Posts: 91
Joined: Sat Aug 02, 2003 12:43 am
Location: Bovenkarspel
Contact:

Post by Team Twister » Sun Sep 21, 2003 5:05 pm

Heb ik gezien vandaar ook mij intresse.

Was eigenlijk benieuwd of ze in dutch robots ook al werden gebruikt.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Sep 21, 2003 5:07 pm

De maker van M2, die ook de Technobots online shop heeft, is er zeer tevreden over. Er zijn al meerdere engelse roboteers die serieus overwegen over te stappen naar deze controller.

Maar ik heb er geen on-hands ervaring mee.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Post by Jeroen » Sun Sep 21, 2003 8:57 pm

Wat is er mis met de keespeedo?

Twisted Mindz
Posts: 12
Joined: Mon Aug 04, 2003 8:02 pm
Contact:

Post by Twisted Mindz » Sun Sep 21, 2003 10:56 pm

Wij hebben in EVO nu de RoboteQ controller. We zijn er nog mee aan het testen, maar alles lijkt goed. Deze controller heeft erg veel functies en je kunt alles zelf programmeren via je PC. Cosma (de ontwerper) reageert meestal binnen een dag op vragen via mail. Dat is met Kees wel eens anders.

Gezien de functies in deze controller is het niet veel geld. Wij hebben hem rechtstreeks verkregen van de bouwer zelf. Kijk op http://www.roboteq.com

Er zit een ERG uitgebreidde handleiding bij en het aansluiten is een heel stuk eenvoudiger dan bv de Mythras speedoo. Mijns inziens de beste controller momenteel.
Twisted Metal has gone INZAYNE!

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Sun Sep 21, 2003 11:11 pm

De Keesspeedo is tot op heden de beste koop qua Amperes/Volts prijs verhouding.Daarom dat die zo van de hand gaat bij de Nederlandse roboteers.Het volgende punt is dat de Mythras veel beter geschikt is voor RW dan eendert welke rolstoelspeedo of 4 QD(tenzij je de echt grote jongens met speciale intereface gaat bekijken) was een dikke troef.

De Roboteq is de enige die door de vele snufjes de prijs kwaliteit verhouding naar zijn hand zet. Alle andere opties zijn een stuk duurder,of mibnder bruikbaar.
Vantec's door de walgelijke prijs en lstige levertijd
4QD door de "simpele" service en de vele problemen door de niet RW bedoeling van deze dingen (zoals niet RC aansluitbaar zonder extra 3th party delen,of een omslachtige Pot-Servo mechaniek)
OSMC's door de dure eigenschappen, en oorspronkelijk geen currentlimiting...

Ik vermoed dat de Roboteq nog door een hoop roboteers gebruikt gaat worden.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Sun Sep 21, 2003 11:21 pm

mythras is alleen lastigf omdat er geen doosje omheen zit...

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Mon Sep 22, 2003 9:07 am

Ik zou als fabrikant er ook een doosje omheen doen. Simpelweg omdat de meeste roboteers te lui zijn om er zelf een voor te maken :)
Het ziet er goed uit. Maar het is toch altijd eerst zien dan geloven.
Ik denk dat het wel een goed product is, omdat je 'm ook makkelijk van een nieuwe fimware kan voorzien. Daarmee kunnen de meeste kinderziektes eenvoudig door de roboteers zelf verholpen worden.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Mon Sep 22, 2003 6:28 pm

Veel makkelijker aansluiten dan dat je bij de Kees speedo's doet kan ik me haast niet voorstellen. Verder heeft Kees express geen zelf programeerbare software gemaakt. Enerzijds omdat dit (voor hem) vrij lastig is. En omdat er dan dingen fout kunnen gaan. Het gebrek aan opto-isolatoren voor de ontvanger is iets wat Kees in ogenschouw zou gaan nemen. En geen kastje er om heen? Waarom zou hij. Ik hoef dat ook eigenlijk helemaal niet. Doe ik zelf wel als ik dat nodig acht. Ook heeft hij daar de productie niet echt voor, en het zou de speedo's onnodig duurder maken. Ik vind van de systeemen waar ik van gelezen/gehoort heb de Mytras speedo's echt zo slecht nog niet. Net als bij elk ander type / merk speedo gaan deze ook wel eens stuk. Af en toe verklaar baar, af en toe niet...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Sep 22, 2003 7:56 pm

Er is hier niemand die beweerd dat mytras speedo's slecht zijn. Het is alleen wel zo dat er ook andere goede speedo's zijn.

Op het current limiting verhaal na ben ik bijvoorbeeld ook super tevreden over onze OSMC's. Ze vergen in het inbouwen iets meer aandacht, maar daar krijg je wel wat voor terug.

Roboteq is nu eenmaal een nieuwe speler op dit gebied, en ze zien er veelbelovend uit.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Twisted Mindz
Posts: 12
Joined: Mon Aug 04, 2003 8:02 pm
Contact:

Post by Twisted Mindz » Mon Sep 22, 2003 10:12 pm

Mythras is ook zeer goed. Alleen moet je de controllers nog adresseren (bij de onze tenminste, maar wij hadden een van de eerste types) en stekkers solderen voor de ontvanger. Een kleinigheid misschien, maar de RoboteQ is plug and play. Bovendien kun je heel eenvoudig zelf de current limiting instellen heb je een reverse instelling die je besturing automatisch aanpast als je robot op de kop ligt en je kunt op een simpele manier super servos maken van je electro motoren. (was handig voor het stuurwiel van PI/II bv)
Nogmaals, ik heb over de Mythras niets te klagen, maar voor de gene die problemen hebben om aan Mythras controllers te komen... RoboteQ leverde binnen twee dagen...
Twisted Metal has gone INZAYNE!

User avatar
Team Twister
Posts: 91
Joined: Sat Aug 02, 2003 12:43 am
Location: Bovenkarspel
Contact:

roboteq

Post by Team Twister » Fri Sep 26, 2003 6:38 pm

Ben het eens dat de kees speedo's zeer goed zijn en zich niet meer hoeven te bewijzen.

Maar van service en verkoop heeft kees weinig kaas gegeten. Ook ik heb intresse getoond in zijn speedo's via het gebruikelijke email.(paar keer)

Geen reactie. Dus dan zoek je naar alternatieven.


In ieder geval verwacht ik de roboteq begin volgende week te hebben en zal hem gelijk testen.
Ik neem hem dan ook mee in de Twister in Genk op zaterdag de 11de.

Sjaak

Twisted Mindz
Posts: 12
Joined: Mon Aug 04, 2003 8:02 pm
Contact:

Post by Twisted Mindz » Fri Sep 26, 2003 11:11 pm

Ik hoop voor jullie dat ie net zo goed bevalt als bij ons. We zijn er erg tevreden mee.
Twisted Metal has gone INZAYNE!

User avatar
Team Twister
Posts: 91
Joined: Sat Aug 02, 2003 12:43 am
Location: Bovenkarspel
Contact:

Indruk

Post by Team Twister » Sun Sep 28, 2003 11:49 am

gister binnen per post de roboteq controller. Ziet er in het echt ook heel goed uit.

uiteraard even binnen in gegluurd en ook dat ziet er proffesioneel uit.

vandaag aangesloten en een grote smile op mij gezicht. :D :D :D
wat een vooruit gang. Werkt tot nu toe fantastisch met de defaults instellingen.

Zal hem later nog op de pc aansluiten om wat te experimenteren met de settings.

Maar tot zover ga ik direkt me met de menning van Twisted Mindz....

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests