Museum Tour Bot

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Museum Tour Bot

Post by team ODT » Thu Oct 26, 2006 10:10 am

Wij van Mudhoen (voor de geen die niet weet dat ik ook strips teken check www.mudhoen.com maar even dan) zijn door het Fries Museum gevraagd om een expostitie in te richten. Een van de dingen die wij daar willen hebben is een wagentje dat door de verschillende zalen rijdt met een reclame boodschap erop dat bezoekers in onze zaal moeten komen kijken. En als robotknutselaar is natuurlijk de eer aan mij omdat wagentje te maken. Nu heb ik zelf wel een aantal ideeen hoe het ding te maken, maar ik dacht toch even te vragen of jullie hier ook nog goede ideeen hebben om het geheel aan te sturen. Misschien weten jullie wel een bouwpakket of speelgoed dat het geen doet wat wij willen. De bedoeling is dat het wagentje in een zaal of 3 gewoon vrij rond rijdt. Niet volgens een vast patroon maar hij moet wel binnen die 3 zalen blijven. (anders donderd ie van een trap af) Hij moet ook niet de hele tijd tegen muren opbotsen en ook niet bezoekers ondersteboven rijden. Husqvarna heeft wel een grasmaaier die binnen gespannen lijnen blijft, en er is ook nog de roomba stofzuiger, maar als het nog goedkoper of beter kan..... Het wagentje krijgt 4 kartbanden om op te rijden, om een beeld te geven van het formaat. Dus als jullie nog ideeen hebben? Alle input is gewenst.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Thu Oct 26, 2006 11:18 am

een laptop en een goede camera, om te scannen voor de deurposten, en om te kijken of hij tussen de mensen door past of niet.
[sig?]

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Thu Oct 26, 2006 7:37 pm

Kees heeft 2 stofzuigers die misschien geschikt zijn. Geen draden nodig en de trap zal ie niet afrijden. We hebben ooit het idee gehad om zo'n stofzuiger, met reclame, tussen de EK gevechten de arena te laten schoonmaken.
Bel hem even.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Thu Oct 26, 2006 8:40 pm

Dat zal dan wel een roomba zijn. Ik heb ze even gechecked en het lijken me zeer geschikte dingetjes. Maar dan wel het nieuwe type dat een basisstation heeft waar ie iedere keer naar toegaat om te laden. We wachten eerst even het budget af dat we krijgen en of het wagentje sowieso door mag gaan (ivm veiligheid enzo) maar ik zal het zeker onthouden dat Kees ze heeft.

Nantheos
Posts: 273
Joined: Thu Apr 28, 2005 7:03 pm
Location: Hengelo

Post by Nantheos » Thu Oct 26, 2006 10:12 pm

In ieder geval een heel tof idee !
This is the Gene Police! Put your hands up and Step AWAY from the Pool!
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Fri Oct 27, 2006 10:27 am

gewoon zelf besturen joh, drukt het budget ook lekker :)

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Fri Oct 27, 2006 10:32 am

Hmmm..... 5 uren per dag 3 maanden lang een robotje besturen. Ik weet het niet.....

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Fri Oct 27, 2006 3:12 pm

hmmmm, zo lang joh ? :)
nee idd, doe dan maar niet :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 27 guests