grijp systeem
Moderator: Moderators
Boris, ikk kijk net voor het eerst naar jou plaatje en daar valt mij iets op. Het gaat om het U-vormig onderdeel tussen de cylinder en de klauwen. De poten van de U (die naar de klauwen toegaan) moeten wel kunnen scharnieren anders druk je ze kapot. Het kan zijn dat het op je tekening niet goed te zien is maar het lijkt 1 vast onderdeel te zijn.
Het is mijn afbeelding.
Boris heeft een tijdje geleden gevraagd of ik een klauw systeem wist voor horizontale klauwen.
In paint of iets dergelijks kan ik niet goed tekenen, dus heb ik heel snel een schets gemaakt in 3D Max.
Als je er een beetje naar kijkt zie je al dat het niet meer dan 5 minuten heeft geduurt.
maar als je kijkt naar de klauwen en naar de scharnier punten dan zie je de tubes zitten waarmee ik kogellagers aanduid.
Zolang je de bevestigingspunt voor de helft van de klauwen houdt, zullen ze altijd dicht gaan.
Pas als ze verder dan de helft gaan zullen ze vast blijven staan en het gevolg zal zijn dat de klauwen kapot worden getrokken als je sterk genoege cilinder hebt.
Als je een echte serieuse afbeelding wilt dan kan ik ook een filmpje maken in 3D Max waarbij je het hele systeem in werking ziet.
Ik denk niet dat dit nodig is, toch?
In ieder geval heb ik het nu wat te druk met school dus kan je wachten,
maar ik hoop dat alles nu duidelijk is.
Boris heeft een tijdje geleden gevraagd of ik een klauw systeem wist voor horizontale klauwen.
In paint of iets dergelijks kan ik niet goed tekenen, dus heb ik heel snel een schets gemaakt in 3D Max.
Als je er een beetje naar kijkt zie je al dat het niet meer dan 5 minuten heeft geduurt.
maar als je kijkt naar de klauwen en naar de scharnier punten dan zie je de tubes zitten waarmee ik kogellagers aanduid.
Zolang je de bevestigingspunt voor de helft van de klauwen houdt, zullen ze altijd dicht gaan.
Pas als ze verder dan de helft gaan zullen ze vast blijven staan en het gevolg zal zijn dat de klauwen kapot worden getrokken als je sterk genoege cilinder hebt.
Als je een echte serieuse afbeelding wilt dan kan ik ook een filmpje maken in 3D Max waarbij je het hele systeem in werking ziet.
Ik denk niet dat dit nodig is, toch?
In ieder geval heb ik het nu wat te druk met school dus kan je wachten,
maar ik hoop dat alles nu duidelijk is.
TKR - [url=http://www.toxix.tk/]Team Toxix[/url]
Sponsored by - [url=http://www.astrojet.nl/]SuperMovieEntertainment[/url]
Sponsored by - [url=http://www.astrojet.nl/]SuperMovieEntertainment[/url]
Dat heb ik net uitgelegd.
Al kijk je goed naar de "assen" (enigste vertikale onderdelen hier)
dan zie je er een extra "tube" omheen zitten.
Ik heb geen idee hoe ik dat anders zou moeten aanduiden.
Heeft iemand een beter idee?
Dan zal ik dat voor in de toekomst onthouden.
In ieder geval:
Alles wat hier op de tekening zichtbaar is wat rond moet draaien is gekogelagerd, naaldlager of wat je wilt.
Al kijk je goed naar de "assen" (enigste vertikale onderdelen hier)
dan zie je er een extra "tube" omheen zitten.
Ik heb geen idee hoe ik dat anders zou moeten aanduiden.
Heeft iemand een beter idee?
Dan zal ik dat voor in de toekomst onthouden.
In ieder geval:
Alles wat hier op de tekening zichtbaar is wat rond moet draaien is gekogelagerd, naaldlager of wat je wilt.
TKR - [url=http://www.toxix.tk/]Team Toxix[/url]
Sponsored by - [url=http://www.astrojet.nl/]SuperMovieEntertainment[/url]
Sponsored by - [url=http://www.astrojet.nl/]SuperMovieEntertainment[/url]
... Ik snap nu even niet wat je bedoelt.
Bedoel je dat de 2 armen | van de |_| ook moeten kunnen draaien?
Dus met andere woorden iets lijkend op:
||..........||
||..........||
||..........||
O_____O
.....| |
.....| |
De O's zijn de draaipunten.
Dat probleem zie ik nu ook pas voor het eerst.
Dit systeem is namelijk bedacht voor mijn 2 hydraulische cilinders.
De 2 cilinders zijn identiek, betekenend dat elke klauw 1 cilinder krijgt.
Daarmee heb ik ook geen probleem met bochten die hij moet maken,
aangezien dat de cilinders boven en onder zijn gekogelagerd.
Dan moet je wel hele rare manoevres gaan maken dat dit vastloopt.
Om het probleem met 1 cilinder op te lossen zou je opzich het originele systeem kunnen nabouwen met 1 cilinder in plaats van 2 cilinders als volgt:
Je neemt 1 cilinder.
Op die cilinder bouw je een monteerstuk van de even brede lengte als de monteerpunten van de klauwen.
Met andere woorden, de middelpunt van de kogellager op 1 klauw tot aan de middelpunt van de kogellager op de andere klauw.
Dat monteerstuk moet O-(koker)profiel zijn.
Op elke uiteinde zet je een stalen balk met aan beide kanten een
kogelager met een binnendiameter van de monteerstuk: O====O
In principe heb je nu met die 2 balken mijn 2 cilinders nagebouwt alleen in plaats van die 2 cilinders te bewegen,
beweegt de "as" waarop mijn 2 cilinders normaal gesproken steun vinden.
Iemand die het niet begrijpt?
Bedoel je dat de 2 armen | van de |_| ook moeten kunnen draaien?
Dus met andere woorden iets lijkend op:
||..........||
||..........||
||..........||
O_____O
.....| |
.....| |
De O's zijn de draaipunten.
Dat probleem zie ik nu ook pas voor het eerst.
Dit systeem is namelijk bedacht voor mijn 2 hydraulische cilinders.
De 2 cilinders zijn identiek, betekenend dat elke klauw 1 cilinder krijgt.
Daarmee heb ik ook geen probleem met bochten die hij moet maken,
aangezien dat de cilinders boven en onder zijn gekogelagerd.
Dan moet je wel hele rare manoevres gaan maken dat dit vastloopt.
Om het probleem met 1 cilinder op te lossen zou je opzich het originele systeem kunnen nabouwen met 1 cilinder in plaats van 2 cilinders als volgt:
Je neemt 1 cilinder.
Op die cilinder bouw je een monteerstuk van de even brede lengte als de monteerpunten van de klauwen.
Met andere woorden, de middelpunt van de kogellager op 1 klauw tot aan de middelpunt van de kogellager op de andere klauw.
Dat monteerstuk moet O-(koker)profiel zijn.
Op elke uiteinde zet je een stalen balk met aan beide kanten een
kogelager met een binnendiameter van de monteerstuk: O====O
In principe heb je nu met die 2 balken mijn 2 cilinders nagebouwt alleen in plaats van die 2 cilinders te bewegen,
beweegt de "as" waarop mijn 2 cilinders normaal gesproken steun vinden.
Iemand die het niet begrijpt?
TKR - [url=http://www.toxix.tk/]Team Toxix[/url]
Sponsored by - [url=http://www.astrojet.nl/]SuperMovieEntertainment[/url]
Sponsored by - [url=http://www.astrojet.nl/]SuperMovieEntertainment[/url]
Begrijp het wel een beetje.. Maar omdat je één cilinder gebruikt moeten die 'verlengstukken' ook bewegen ja... Want als je (gezien de stand van de cilinder op het plaatje) de cilinder naar voren beweegt, bewegen de scharnierpunten op de klauwen naar buiten toe... Dus zou je nog een verticaal draaipunt op de 'witte' plekken moeten hebben >> |_|... Dit komt als het goed is op jouw verhaaltje neer, toch? Of snap ik het dus niet?
Je moet mijn hele eerste systeem nu eigenlijk vergeten.
Het systeem wat ik nu heb uitgelegd dat werkt zonder problemen omdat dit het systeem is waarvoor hij ontworpen is.
Met dat |_| systeem moeten de 2 | balken een ( beweging maken omdat hij "om" de as van de klauw moet draaien.
Als het je zwaar tegen zit zelfs een C beweging, maar daar moet je niet vanuit gaan.
Het systeem wat ik nu heb uitgelegd dat werkt zonder problemen omdat dit het systeem is waarvoor hij ontworpen is.
Met dat |_| systeem moeten de 2 | balken een ( beweging maken omdat hij "om" de as van de klauw moet draaien.
Als het je zwaar tegen zit zelfs een C beweging, maar daar moet je niet vanuit gaan.
TKR - [url=http://www.toxix.tk/]Team Toxix[/url]
Sponsored by - [url=http://www.astrojet.nl/]SuperMovieEntertainment[/url]
Sponsored by - [url=http://www.astrojet.nl/]SuperMovieEntertainment[/url]
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 42 guests