Zenders, ontvangers en kristallen

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Zenders, ontvangers en kristallen

Post by inventor » Sun Mar 12, 2006 8:05 pm

Ik ga binnekort een nieuwe zender aanschaffen. Weet aleen nog niet welk merk. Een van de eisen die ik heb is dat hij op "goedkope" kristallen en ontvangers moet werken.

Je hebt namenlijk bij een hoop zaken waaronder technobots en conrad kristallen voor een euro of 8 p/s. Dit zijn geen futaba, graupner of multiplex kristallen. Ook heb je kleine ontvangers van bv GWS of ACT voor een euro of 30, 40mhz fm. Ik zoek dus een zender die werkt op die "goedkope" ontvangers en "goedkope" kristallen.

Nu mijn vraag of mensen hier mischien hun ervaring kunnen posten van een ander merk of eventuweel merkloze ontvanger en kristal ten opzichte van de zender. Zodat ik een beetje een beeld kan krijgen over wat wel en wat niet op elkaar werkt. Wat waarschijnlijk ook handig is voor andere mensen.

Zelf weet ik dat multiplex zenders aleen met een multiplex kristal werken. Het is wel mogelijk een andere ontvanger te gebruiken (in dat geval was dat een futaba) met een futaba kristal erin met de zelfde frequentie.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Nantheos
Posts: 273
Joined: Thu Apr 28, 2005 7:03 pm
Location: Hengelo

Post by Nantheos » Sun Mar 12, 2006 10:57 pm

Een kristal is in principe toch altijd hetzelfde ? alleen de behuizing is anders.. toch ? Je zou het kristal-gaatje gewoon kunnen uitzagen of het dingetje verlengen zodat je elk kristal aan het printje kunt hangen.

het hele multiplex verhaal even daargelaten dan..
This is the Gene Police! Put your hands up and Step AWAY from the Pool!
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Mar 13, 2006 1:21 am

goedkoop is duurkoop.
wil je echt het besturen van je robot overlaten aan een kristal wat een tientje goedkoper is dan een topmerk ?

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Mon Mar 13, 2006 8:04 am

Ik wel.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Mar 13, 2006 9:36 am

Nantheos wrote:Een kristal is in principe toch altijd hetzelfde ?
Was het maar waar.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests