RC signaal uit ontvanger aanpassen

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

jkoehorst
Posts: 30
Joined: Mon Jan 05, 2004 12:39 pm
Location: 6,7846; 52,2512

Post by jkoehorst » Wed Oct 26, 2005 6:24 pm

bonhomme wrote:Weet niet of het nodig hem los te halen, zit enkel maar een weerstandje of condensator bij op de print, dus zit hij niet echt in een circuit. Maar is wel SMD uitvoering, waarschijnlijk moeilijk om aan de juiste pinnetjes te geraken.
Meestal moet je bepaalde pinnetjes in een bepaalde toestand zetten om hem in programmeermodus te krijgen. Als het lukt is het natuurlijk erg handig.
Het is echter geen probleem voor mij om een gewone PIC (geen SMD) te gebruiken , heb plaats genoeg in men boot. Probleem: heb er geen verstand van. Moet je het progamma dat er in zit (in mijn printje) uitlezen en veranderen, of is het mogelijk om een andere PIC (grotere uitvoering) te programmeren om het signaal te geven dat ik wil?
Uitlezen en wijzigen is bijna niet te doen, alles zelf opnieuw bedenken is makkelijker.
Een andere grotere PIC gebruiken is denk ik het beste, heb je gelijk een basis voor nog meer dingen.
Als dit zou gaan, maak ik zelf wel een printje met een 8pins IC voetje en een mannelijke en vrouwelijke servostekker aan.
Als er iemand zo een pic kan en wil programmeren (lieftst 4stuks , heb namelijk meerdere bootjes (jet)) , laat je maar iets weten. (Kunnen wel iets afspreken ivm de prijs).
Dank Marc
Toen heb ik de PIC 16F84 gebruikt, maar omdat die weinig kan en hier nu 12,- kost ben ik overgestapt naar Atmel.

Ik wil je wel helpen maar ga zelf hier geen dingen programmeren. Dan heb ik namelijk ook een testopstelling nodig en eventuele latere wijzigingen zullen dan ook door mij gedaan moeten worden. Al met al een hoop tijd en werk waar ik geen zin in heb.

Wat ik heb gemaakt en wat je (of iemand anders voor dit project) zo kan krijgen:
- Programmer voor PIC16F84 (en andere PIC'jes maar weet zo niet welke).
- Softwareroutines voor inlezen servosignalen
- Softwareroutines voor uitsturen PWM

Heb je wel eens wat software geprogrammeerd en verder nog wat gedaan met elektronica? (opleiding?) Dan gaat je dit wel lukken, zoniet zou ik er eerlijk gezegd niet aan beginnen.

Gr. Jeroen

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests