Het grote kees speedo topic

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Sun Jul 17, 2005 9:14 pm

hoeveel antenne zit er in HH3?

Zowel TAN als Hard hadden veel problemen met storingen als full metal body robots. Beiden hebben het opgelost door de ontvanger bijna aan de buitenkant van het pantser te brengen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

joris
Posts: 112
Joined: Tue Jun 21, 2005 11:34 pm

Post by joris » Sun Jul 17, 2005 11:58 pm

Inmiddels is de ontvangst al een stuk beter door (op aanraden van Bugs) de Kees interface apart te voeden...

Zender uitslag was inderdaad ook een probleem, maar dat kon op de zender opgelost worden.

niels
Posts: 285
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:21 pm
Contact:

Post by niels » Mon Jul 18, 2005 10:42 am

Ik ga vanavond even een apart accupackje maken voor de interface, en dan even testen om te kijken of alles dan inderdaad wel werkt.

Ik heb al een andere ontvanger en ander kristal geprobeerd, maar dat helpt niet. Ik gebruik een standaard 40MHz spriet antenne, en een coax kabeltje naar de antenne. Met de standaard antenne van 1m recht omhoog werkt alles inderdaad gewoon goed. (Maar dat is weer zo moeilijk op de robot te zetten...)

Mogelijke problemen zijn ook dat de interface precies naast de speedos zit. Ook loopt de kabel tussen de ontvanger en de interface langs de motoren en de accupacks. Helaas laat ruimtegebrek het niet toe om hier veel aan te doen...

Niels

User avatar
Henning
Posts: 618
Joined: Thu Aug 07, 2003 12:03 am

Post by Henning » Mon Jul 18, 2005 11:04 am

Misschien om de kabel tussen de ontvanger en interface een metalen afscherming plaatsen ??

Zo'n (roestvrij)stalen mantel ofzo...

NightFly
Posts: 419
Joined: Tue Sep 02, 2003 2:12 pm
Location: Noord-holland

Post by NightFly » Mon Jul 18, 2005 12:18 pm

Henning wrote:Misschien om de kabel tussen de ontvanger en interface een metalen afscherming plaatsen ??

Zo'n (roestvrij)stalen mantel ofzo...
Kon je nu echt niks lichters bedenken :)
zoals een aluminium afscherming......

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Mon Jul 18, 2005 12:27 pm

flex wrote:Met T.R.U.T. gaat het ook redelijk. De nieuwe interface doet het een stuk bete, al zou de kruismixer niet helemaal goed ingesteld zijn, aldus zijn voicemail bericht. Regelt Kees wel...
Ik ben nu met gemeente Roermond in onderhandeling over de lokatie van het standbeeld dat voor Kees opgericht moet gaan worden...
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

niels
Posts: 285
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:21 pm
Contact:

Post by niels » Thu Jul 21, 2005 12:15 am

HH3 rijd nu eindelijk goed. Ik moest de current limit nog wel wat opschroeven, anders wilde hij niet echt draaien, maar daarna reed ie perfect...

Helaas was de pret van korte duur, en is er nu een printbaantje op de interface weggefikt, en is mijn rc relais overleden. De oorzaak is nog onbekend, het ene moment reed de robot goed, en het volgende moment stopte ie ermee..

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 34 guests