HELP!!!!! ontvanger problemen

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

HELP!!!!! ontvanger problemen

Post by inventor » Thu Jul 22, 2004 11:57 am

Ik heb de afgelopen maand nu twee ontvangers naar de technishe dienst op kunnen sturenn omdat tijdens het rijden ze het plotseling niet meer doen. De robot tript da helemaal en luiserd helemaal niet meer. Nu gebeurde het gisteren weer, maar ik had geen zin om deze ook op te sturen dus heb ik hem zelf maar opengemaakt om te kijken of ik kon zien wat er mee was.

Het printje was een beetje stoffig maar nadat ik hem met wat contact spray en een kwastje had schoongemaakt was dat weg. Maar wat me opviel is dat als je hem aanzel luisterd hij niet, totdat je op een bepaalt plekje het printje aan de onderkant aanraakt en dan doet hij het, ook als je gewon los laat. Maar als je je ontvanger dan opnieuw uitzet doet hij weer niks. Dan moet je opnieuw het printje aanraken. (het gaat hier om een multiplex picco 3/4)

Heeft iemand dit ook een keer gehad, of weet hij mischien hoe ik dit kan voorkomen en eventueel deze ontvanger kan maken. Want ik vind het dood zonde om om de twee weken voor 50 euro een neiuwe ontvanger te kopen.

HELP!!!!!

Alvast Bedankt
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Thu Jul 22, 2004 12:04 pm

Het zou een slechte soldering kunnen zijn. Of er is iets in je systeem dat pieken of kortsluiting veroorzaakt op de voeding. Uit je beschrijving kan ik echt niet op maken wat er fout gaat.

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Thu Jul 22, 2004 12:20 pm

pico 3/4 dus voor een Antweight?

is de antenne nog wel in tact, of heb je (wegens gewicht) daar vanaf geknipt?
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Thu Jul 22, 2004 12:23 pm

Nou ik gebruik de ontvanger in een feather dus ik hbe hem niet af geknipt, en ik heb twee aparte baterijen dus kortsluiting likt me dan raar.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
peter
Posts: 24
Joined: Tue Mar 23, 2004 7:55 pm
Location: Enschede
Contact:

Post by peter » Thu Jul 22, 2004 2:12 pm

Het kan zijn dat je oscilator in je ontvanger slecht op gang komt. Ik ken deze ontvangers niet maar misschien moet je een ander soort (merk) kristal gebruiken.


Succes,


Peter

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Thu Jul 22, 2004 2:20 pm

Nou zover ik weet kan er in een multiplex ontvanger aleen maar multiplex krislallen. Want dat zijden ze bij de modelbouwzaak iniedergeval.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
peter
Posts: 24
Joined: Tue Mar 23, 2004 7:55 pm
Location: Enschede
Contact:

Post by peter » Thu Jul 22, 2004 2:47 pm

Heb je bij het terugsturen van de ontvanger een nieuw kristal gekregen of gebruik je steeds dezelfde. Misschien is je kristal wel slecht.



Peter

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Thu Jul 22, 2004 3:40 pm

Hier in de modelbouwzaak hebben we allen geprobeerd, andere kristallen, andere zender, andere accu en andere servo's. Maar hij blijft het zelfde doen. En als ik gewoon mijn kristallen, zender en speedo's/servo's gebruik met een andere ontvanger doet hij het wel.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
peter
Posts: 24
Joined: Tue Mar 23, 2004 7:55 pm
Location: Enschede
Contact:

Post by peter » Thu Jul 22, 2004 4:21 pm

inventor wrote:Hier in de modelbouwzaak hebben we allen geprobeerd, andere kristallen, andere zender, andere accu en andere servo's. Maar hij blijft het zelfde doen.
Dan lijkt het erop de de ontvanger niet goed is.
inventor wrote:En als ik gewoon mijn kristallen, zender en speedo's/servo's gebruik met een andere ontvanger doet hij het wel.
Waarom hou je die ontvanger niet? Dat werkt. :?

Het kan ook zijn dat je last heb van een slechte serie. Dat ze een hele serie ontvangers gemaakt hebben die gammel zijn.
Wij hadden dat laatst met een moederboard. Opgestuurd, nieuwe gekregen, binnen een week ook stuk. Was een uit de zelfde batch en die deden het allemaal niet goed.

Succes,

Peter

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 31 guests