back to tech [elektra en ontvangst]

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Wed Jan 11, 2006 7:03 pm

vraagje over de accu's die toegestaan zijn, de gamma verkoopt (staat nu in het krantje) nu met volledig dichte onderhoudsvrije startaccu's, zijn dit ook sealed accu's of zo? of is dit gewoon fake? (oftewel, zijn ze teogestaan? ze zijn iig goedkoop...

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Wed Jan 11, 2006 8:25 pm

Accu's die een vloeistof bevatten zijn verboden. Ga dus zorgvuldig na wat erin zit.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Wed Jan 11, 2006 8:33 pm

Nee Alexander. Dit zijn geen toegestane accu's. Hier kan de vloeistof uit stromen. Wij gebruiken veelal gel-accu's. Hierbij is de vloeistof in een gel gevangen zodat bij een beschadigd accuhuis deze niet zomaar leegstroomt.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Fri Jan 13, 2006 4:34 pm

okay, weten we dat ook weer, had het eerlijk gezegd ook nie tverawcht (sinds startaccu's meestal stiekem toch gewoon wateraccu's zijn, maar er staat wel cadmium technology op (wat denk ik zou kunnen duiden op een nicd accu, maar die zijn denk ik een stuk duurder, dus dat si gewoon nep..

ohja, waarvoor ik nou weer post, zijn alle servo's hetzelfde? want ik heb nu een stel servo's gekocht, maar ze passen niet aan de ontvanger, vanwege een heel ander stekker systeem (wel 3 draadjes, maar stekker is male, en stekkers die ik er op wil zijn female) omdat ik toch vanalles aan die servo kabeltjes moet versolderen (failsafes, mixer) is het niet zo heel erg (hoop ik), tenzei de signalen incompartibel zijn of zo (dat zou bestwel klote zijn :()

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Fri Jan 13, 2006 8:42 pm

Alle servo's hebben 3 draden; een + (rood), een - (zwart) en een signaal (wit). Je kunt er gewoon een ander stekkertje op zetten, zolang je de draden in de juiste volgorde aansluit.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Sat Jan 14, 2006 12:31 pm

tot die conclusie was ik ondertussen (met hulp van iemand anders) ook al gekomen, maar bedankt..
ik vroeg het omdat ik ergens iets gehoord heb over positieve of negatieve puls, de ene pulst iedere zoveel ms, de andere laat de spanning iedere zelfde ms juist vallen. (zeg maar precies omgekeerde curve) of zo iets.. maarja, ik denk dat het wel goed gaat (heb al nieuwe stekkers er voor, moet de failsafe er nog tussen solderen..

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sat Jan 14, 2006 3:11 pm

Eerst even testen zonder failsafe. Werkt het met failsafe niet, dan weet je waar het aan licht.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Sat Jan 14, 2006 3:16 pm

het werkt al met failsafe.. failsafe heeft wel een vreemt dikje, maar dat zal wel (hij springt in een keer naar de fail safe positie als ik mn zender uitschakel, maar daarna tikt ie nog heel even een paar graden terug en weer in de faisafe positie. vreemd.. maarja, het werkt nu mooi, dus niet meer aan prutsen.. (nu ngo 1 servo te gaan)

kan je een faisafe ook gewoon tussen een bec speedo gebruiken?

User avatar
Rooney
Posts: 610
Joined: Mon Feb 14, 2005 7:01 pm
Location: Groningen
Contact:

Post by Rooney » Sat Jan 14, 2006 3:52 pm

Twijfel ik, welke type failsave?. Illyama heeft ervaring met bec en failsave werkt het niet meer. zonder bec gewoon batterij erbij werkt het prima! geloof ik wel

Edit: welke type van speedo?. ik dacht 30A Elektronica speedo klopt?
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.

User avatar
iiyama87
Posts: 649
Joined: Wed Sep 15, 2004 2:40 pm
Location: Bij bergen op zoom
Contact:

Post by iiyama87 » Sat Jan 14, 2006 7:53 pm

Dat was een zelfgemaakte bec, en die stoorde teveel daardoor werkten de failsaves niet goed

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Sun Jan 15, 2006 1:09 pm

jamara mini speedotje, om een relais mee te schakelen maar batterij bij de ontvanger steken kan ook wel denk ik..

de failsafes, hebben gewoon een rechte doorvoer van + en -, alleen het signaal kabeltje gaat door een ic'tje

nouja we zien vanzelf wel, ik maak eerst ff de 2e servo af, en daarna wacht ik even op de v mixer kan ik daar wat kabeltjes vna af slopen (als ze daar op zitten) want wil nie tin mn speedo snoer gaan knippen (speedo gaat denk ik als ie heel blijft weer terug naar ander voertuig..)

heb zelf nu jamara xt-3 met kristal 53,

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Wed Jun 21, 2006 8:44 pm

*zucht*
ik heb een jamara compa x3 zender, en een gws pico ontvanger, en ze willen inet samenwerken.

ik heb ook een jamara ontvanger, samen werkt dat prima, maar met de gws werkt het niet. ze hebben alle 3 kristal van kanaal 53 (40.695)

doe ik iets verkeerd of ligt het aan de combinatie die niet wil?
[sig?]

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Wed Jun 21, 2006 9:54 pm

ppm versus pcm probleem?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Wed Aug 09, 2006 10:37 am

even over de kabeldiktes:
wat zeggen de regels daar over
(dan bedoel ik NEN regels e.d. en niet RW)

ik kom opmerkingen tegen als 6A per mm2.
dan kom ik op 5 mm2 voor een 750W motortje...
da ken toch nie? volgens mij zit er standaard zelf iets van 2,5 op.
(mijn reden om eea te betwijfelen)

wat moet er op een 750W motor aangesloten worden, zodat er geen gloeidraadjes in het ontwerp komen?
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Wed Aug 09, 2006 11:19 am

Ik gebruik 4mm2 voor me speed900's. Dat is rond de 300W.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests