RC Switch Jeroen

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

RC Switch Jeroen

Bericht door iceman »

Voor TMHWK heeft Jeroen een rc-switch gemaakt ... deze is echter voor een flipper , niet voor een axe .
Oftewel ... Jeroen , kan jij een switch maken voor TMHWK ... het liefst een relais waar je met je stick zelf bepaalt of hij heen - of terugslaat ... enkele de tijd instelbaar via laptop ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Re: RC Switch Jeroen

Bericht door Jeroen »

De rc relais is goed, hij mist alleen nog 1 functie ;) -> srimech.

Ik blijf bij mijn standpunt dat de relais zelf moet weten hoe lang hij moet slaan en automatisch dicht moet gaan.

Oftewel het programma is nu:
Stick naar links -> inlaatklep open 400 ms. 100 ms niets. retourklep open 500ms.
Stick naar rechts -> retourklep open zolang de stick rechts is. ( voor als de bijlarm vast zit bijvoorbeeld. )

Mijn idee voor aanpassing is om het een aanvulling op het bovenstaande programma te maken:
Stick naar links -> inlaatklep open 400 ms. 100 ms niets. retourklep open 500ms, indien stick nog steeds naar links staat inlaatklep open voor de tijd dat de stick naar links staat.

Indien je de slag handmatig doet, heb je 3 grote nadelen:
1: Gas verbruik, de cilinder lekt altijd een beetje, na 400 ms is de cilinder vol.
2: Maximale slag, door een getimde slag te gebruiken zorg je er ook voor dat de cilinder inderdaad 400ms gas krijgt. Oftewel helemaal vol is.
3: Geen automatische retour, door ervoor te zorgen dat de retour automatisch gebeurd hoef je er niet over na te denken, en de kans is kleiner dat de bijlarm open is terwijl je geflipt wordt, tevens is het gasverbruik weer optimaal.

Ik vrees dat als TMHWK op zijn kop ligt met de bijl arm open, hij nooit zal kunnen srimechen, als de bijlarm dicht is moet dit wel kunnen. Dit zal getest moeten worden..
What goes up must come down...
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Re: RC Switch Jeroen

Bericht door iceman »

klopt , zoiets bedoel ik ook , handmatig verbruikt teveel ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Re: RC Switch Jeroen

Bericht door Jeroen »

Marien, jij nog opmerkingen ? Tenslotte heb jij vooral gereden :D
What goes up must come down...
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Re: RC Switch Jeroen

Bericht door iceman »

en met verve ... complimentje aan Marien en Bram ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be