Gereedschap opslag wand

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Gereedschap opslag wand

Post by Jeroen » Tue Aug 21, 2012 9:31 pm

Soms merk ik dat ik meer tijd ben met de juiste steeksleutel zoeken dan met het daadwerkelijke sleutel.
Het is tijd dat ik daar eens een goede oplossing voor zoek.
Ik wilde zoiets gaan maken:
Image
Ik heb ook nog zitten twijfelen of ik geen gereedschaptrolley wil maar aangezien een grote vrij kostbaar is in de aanschaf, en het geheel veel minder overzichtelijk is ga ik een mooie wand maken.

Mijn eerste idee is om het simpel te houden, en gewoon mdf te gebruiken met schroeven, maar ik was nieuwsgierig wat de andere mensen hier nog voor creatieve ideeën hebben.
Budget: 100 euro. ( zwenkwielen kosten ongeveer 25 euro)
What goes up must come down...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: Gereedschap opslag wand

Post by MJM » Tue Aug 21, 2012 10:07 pm

- Als ik die gaten zie denk ik aan de 5 of 6 mm dikke, geperforeerde houten platen van de DHZ-er. Deze wordt normaal voor bedden gebruikt, denk ik. Door de gaatjes kun je snel schroeven of haakjes aanbrengen.
- Binnen de driehoek (tussen de borden) is ruimte voor planken voor boormachine e.d. En zo krijgt de constructie meer sterkte.
- In plaats van losse wielen zou ik een kant-en-klaar hondje nemen en eventueel doormidden zagen.
Image
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Gereedschap opslag wand

Post by Jeroen » Tue Aug 21, 2012 10:19 pm

MJM wrote:- Als ik die gaten zie denk ik aan de 5 of 6 mm dikke, geperforeerde houten platen van de DHZ-er. Deze wordt normaal voor bedden gebruikt, denk ik. Door de gaatjes kun je snel schroeven of haakjes aanbrengen.
goede tip
- Binnen de driehoek (tussen de borden) is ruimte voor planken voor boormachine e.d. En zo krijgt de constructie meer sterkte.
Jep zoiets had ik in gedachte
- In plaats van losse wielen zou ik een kant-en-klaar hondje nemen en eventueel doormidden zagen.

ik heb liever rubberen wielen met rem. Volgensmij hebben hondjes nooit remmen maar zeker de moeite waard om naar te kijken.
What goes up must come down...

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Gereedschap opslag wand

Post by Carlijn » Wed Aug 22, 2012 6:52 am

Ik zou voor de wielen naar v. cranenbroek gaan, zijn toevallig ook in de aanbieding: Image
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests