ruitenwisser motor

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
leonus
Posts: 16
Joined: Thu Feb 03, 2011 5:37 pm

ruitenwisser motor

Post by leonus » Sat Feb 12, 2011 3:54 pm

ik zoek eigenlijk een filmpje/plaatjes of text (site mag ook)
oom ruiten wisser motor om te bouwe voor aandrijving kan namelijk geen site of filmpje vinden

wouw eerst gewoon brushed motors kopen maar gezien beginner vint ik 5 per motor aantrekkelijker dan
40 voor een brushed

en welke speedcontroler en accu's kan ik het beste erbij gebruiken

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: ruitenwisser motor

Post by maddox » Sat Feb 12, 2011 4:15 pm

Ruitenwissers lopen eigenlijk wat traag voor een feather, maar ze zijn meer dan sterk genoeg.

En kwa ombouwen, daar komt wat bij kijken.
Laat ons veronderstellen dat het een ouder type van Bosch of Valeo is
Je mag al beginnen met de hele handel open te maken, want de bedieningen die er orgineel opzitten zorgen voor de 3 standen. Interval, traag of volle snelheid.
Interval en terug naar 0 gebeurd met koperen banen op het aangedreven tandwiel( kunststof, en een reden om de motoren niet te overvolten, want dat tandwiel gaat er niet mee akkoord).
traag en snel worden bepaald door welke van de 3 koolborstels stroom krijgen.

1 is de massa. De - als je wil. Het eerste dat je doet is die losmaken van de behuizing, en er een kabel aan solderen. Die is 1 die zeker is.

De 2 anderen, da's het hele eieren eten. Deze geven een verschillende snelheid, en als je die ompoolt, dan geeft dat enorme verschillen. Zeer lastig als je 2 dezelfde hebt, want 1 wil je echt de andere kant op laten draaien. Of je moet heel kreatief gaan bouwen.

Als je bepaald hebt welke koolborstel het beste resultaat geeft, soldeer je hier ook een draad.
De andere koolborstel kan je gewoon verwijderen, of laten zitten. Dat maakt niet veel uit.
En dan mag je kreatief zijn om er een wiel op vast te zetten.


Mareuh, hoe kom je aan je €40 per modelbouwmotor? Aan't kijken geweest op merk ofzo?
In alle geval, €2.5 voor een Speed 700 equivalent.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: ruitenwisser motor

Post by leo-rcc » Sun Feb 13, 2011 5:10 pm

Ik heb hier als het goed is nog de ramenheffer motoren van Ridouan liggen. Die zijn 12v en bedoelt om autoramen electrish te bedienen. Die dingen hebben die ombouw niet nodig, gewoon plus en min omdraaien en de motor draait andersom.

Snel is het niet, werken doet het wel. Als je ze wil hebben laat het me maar weten.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 31 guests