zender ontvanger

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

stefbef
Berichten: 21
Lid geworden op: do mar 26, 2009 5:47 pm
Locatie: België

zender ontvanger

Bericht door stefbef »

Ik zou graag willen weten wat voor zender ontvanger er in een featherweight zouden moeten.
2-kanaalsof 4-kanaals zender ik weet het niet dus kom maar op met die ideëen
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

2 kanalen is precies voldoende voor het rijden (snelheid + sturen). Voor het bedienen van andere zaken (wapens bijvoorbeeld) heb je meer kanalen nodig. Dus minimaal 4 kanalen.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Op dit moment is het iets minder simpel dan vorig jaar deze tijd.

Maar een 3 kanaals zender is het absolute minimum. Maar een 4 tot 6 kanaals zender hoeft zeker niet duurder te zijn. De meesten van ons hebben een 6 kanaals zender.

Op dit moment is een DX5e een betaalbare 2.4 GHz zender/ontvanger.

Maar de 40 MHz zenders zoals de ouwe betrouwbare Grauper X412 (heb nog zo eentje in de aanbieding als je wil-) zijn niet duurder of goedkoper- het is maar wat je wil spenderen.

Maar als je het mij vraagt, de 2.4GHz technologie heeft een aantal inherente voordelen voor ons roboteers. Veel minder last van interferentie- storingen dus- en geen kristallen nodig.
Ook is de kans quasi nihil dat een andere zender je te partnen gaat spelen.

De kans is redelijk dat als je via het internet besteld, dat de zender/ontvanger set goedkoper is, zelfs met verzendkosten bij, dan bij Nederlandse doorsnee modelbouwzaak X.

De DX5e bij de iets duurdere internet robot speciaalzaak in de VS.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
wisefire
Berichten: 228
Lid geworden op: do aug 25, 2005 3:40 am
Locatie: Schagen

Bericht door wisefire »

dx5e kan je kopen voor 85 euro binnen nederland, en is volgens mij binnen 2 dagen binnen.. en verzendkosten zijn zeer laag!.

http://www.racingmicromagic.nl/N_art_267.html
[img]http://www.esnips.com/images/emoticons/medal.gif[/img]Competitor 2nd Dutch Robotwars.
Bots:
Amok---Malice---Havoc
stefbef
Berichten: 21
Lid geworden op: do mar 26, 2009 5:47 pm
Locatie: België

Bericht door stefbef »

ik ben nog maar 15 jaar en wil deze robot helemaal aleen bouwen dus is mijn budget niet verschrikkelijk groot
Gebruikersavatar
wisefire
Berichten: 228
Lid geworden op: do aug 25, 2005 3:40 am
Locatie: Schagen

Bericht door wisefire »

dan moet je, of net een goede deal vinden voor een 40mhz zender/ontvanger, of toch gewoon voor spektrum gaan, die zijn heel erg goedkoop voor wat ze kunnen/doen..
[img]http://www.esnips.com/images/emoticons/medal.gif[/img]Competitor 2nd Dutch Robotwars.
Bots:
Amok---Malice---Havoc
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

De zender en ontvanger, zeker als je 2.4GHz gaat, is een aankoop die jaren meegaat, en best bruikbaar is voor andere dingen.

Er is waarschijnlijk geen RC hobby waar de 2.4Ghz technologie geen goede diensten kan bewijzen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

maddox schreef:Er is waarschijnlijk geen RC hobby waar de 2.4Ghz technologie geen goede diensten kan bewijzen.
Jawel, duikboten. 2.4GHz is slecht in water penetratie.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.