2 ESC's op 1 ontvanger, kapot

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Marko
Posts: 11
Joined: Mon Nov 17, 2008 2:40 pm
Location: Biervliet

2 ESC's op 1 ontvanger, kapot

Post by Marko » Mon Nov 17, 2008 3:59 pm

Heyla ik heb een probleempje,

ik heb van de zomer 2 snelheids regelaars besteld (http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcps61604),
Zonder na te denken had ik ze tegelijk aangesloten op 1 ontvanger, ging 5 minuten goed. Toen POEF, 2 ecs'opgeblazen.

Toen 2 nieuwe besteld en toen de rode draad onderbroken van af de ontvanger naar de ecs. Maar nou doet alleen de snelheidsregelaar het die niet onderbroken is. Vind het nogal trikkie om weer gewoon te verbinden en weer te proberen en dan weer 2 snelheidsregelaars naar de knoppe.

Wel is er een verschil tussen de eerste snelheidsregelaar en de laatste.
Zo zit er op de nieuwe versie een condensator. Fotos hieronder van de eerste versie en de tweede versie.

Image
Image
Image
Image

Weet iemand de oplossing? Zou ik hem nou gewoon kunnen aansluiten zonder te onderbreken?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Nov 17, 2008 7:12 pm

Hoi, heb je mijn laatste suggestie geprobeerd door ze eerst een voor een te testen zodat je weet dat het niet aan de regelaars ligt?

Die condensator zit trouwens niet op de servo kabel zoals je zei maar op de accu kabel, die vangt alleen maar pieken op als je de regelaars inschakelt en voorkomt spanningsdippen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Marko
Posts: 11
Joined: Mon Nov 17, 2008 2:40 pm
Location: Biervliet

Post by Marko » Mon Nov 17, 2008 9:41 pm

leo-rcc wrote:Hoi, heb je mijn laatste suggestie geprobeerd door ze eerst een voor een te testen zodat je weet dat het niet aan de regelaars ligt?

Die condensator zit trouwens niet op de servo kabel zoals je zei maar op de accu kabel, die vangt alleen maar pieken op als je de regelaars inschakelt en voorkomt spanningsdippen.
Nope nog niet gedaan :oops:
Ik wacht nog op een redelijke smak met geld van school en iedere keer vraagk aan de leraar of het geregeld is enne dan zegt ie nee en dan heb ik er al geen zin in :oops: . Maare het is bijna geregeld dus morgen ofzo ff aansluiten.

Greatz

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Tue Nov 18, 2008 9:17 am

Marko, geld is altijd een domper op de pret in deze hobby. Zelfs wij loonslaven zitten vaak met de handen in het haar wat dat betreft. Ik raad je dan ook aan om meer sponsoring te zoeken ! Al is het maar enkele tientjes, het levert je op het einde wel een werkende robot op.
Met de feestdagen in aantocht is het misschien een goed idee om de ronde bij de familie te doen ? Je bent namelijk met iets nuttigs bezig. :wink: Iets dat je van de straat en uit de bars houdt... :mrgreen: Ook bedrijven en winkels kun je aanspreken... "ik maak reclame voor u op mijn website èn op mijn robot (de hele gulle gevers toch)". Wees creatief.
Deze opdracht zal je meer leren dan alleen maar iets bouwen. Het leert je ook organiseren, regelen, ritselen. (En dat laatste bedoel ik niet in criminele zin, maar eerder als het creatief vinden van oplossingen en het zoeken van mensen die je daarbij kunnen helpen.)
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Marko
Posts: 11
Joined: Mon Nov 17, 2008 2:40 pm
Location: Biervliet

Post by Marko » Tue Nov 18, 2008 9:26 am

Own maar ik heb alles, dat is het probleem niet.

Maar ik baal gewoon van het hele ROC hiero, iedere keer als ik moet betalen moet het binnen een week en zelf zijn ze al 2 a 3 maanden bezig met uitkeren naar mij. Kword er gewoon iedere keer sjagereinig van dat het zo lang moet duren en dat het zo slecht geregeld is hiero.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Tue Nov 18, 2008 11:02 am

De TUDelft is erger, daar kan je makkelijk een jaar op je geld wachten.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Tue Nov 18, 2008 11:13 am

Babeth wrote:Iets dat je uit de bars houdt.
Waarom zou je dat willen doen?? :shock:

De beste ideeën staan bij mij nog altijd op het 'spreekwoordelijke' bierviltje
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Tue Nov 18, 2008 2:07 pm

Warzone is ontworpen op een bierviltje. Misschien is dat de reden dat hij zo slecht reed. :)
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Tue Nov 18, 2008 5:18 pm

Ik pakte gewoon een uitspraak dat lekker bekte en altijd goed scoort bij de ooms en tantes.
Als die zouden te weten komen wat wij gewoonlijk uitspoken op de Roboteer Socials in Engeland... :shock: of op de DRG BBQ's... :shock: :shock: laat staan de GRA Treffens... :shock: :mrgreen: :shock:
Laat ik het zo zeggen, Roboteers ruilen veel materiaal. En vaak is de basisvaluta een bak.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Marko
Posts: 11
Joined: Mon Nov 17, 2008 2:40 pm
Location: Biervliet

Post by Marko » Mon Nov 24, 2008 2:59 pm

Goed ik heb vandaag mijn eigen gereedschap maar keer ff mee naar school genomen en ff de middelste draad (de rode) weer verbonden en alles aangesloten (1 batterij, 1 regelaar, 1 motor op 1 ontvanger).

Conclusie: Snelheidsregelaar kapot!
Maar vind dit vrij belachelijk aangezien we hem nooit hebben laten draaien met de rode draad aangesloten. Zou het dan gewoon een fabrieksfout zijn of toch door 1 of ander nog onbekende reden mijn eigen schuld zijn?

greatz,
Marko

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Mon Nov 24, 2008 7:07 pm

Het kan best zijn dat dit een chineese 'kwaliteits' speedo is. Die gaan vrij snel na ansluiten stuk, of ze blijven het best een tijdje doen. Zoals je beschrijft dat je hem aangesloten hebt, kan hij denk ik niet makkelijk kapot gaan als de speedo's van een redelike kwaliteit zijn.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Mon Nov 24, 2008 9:41 pm

Voor dat geld zou ik inderdaad niet veel verwachten. Maar ze zouden het nogsteeds, in ieder geval even, gedaan moeten hebben.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Nov 24, 2008 9:45 pm

Wat een prutzooi zeg, nu hield ik zelf altijd rekening ermee dat er wel wat uitval zou zijn dus bestelde ik altijd mijn regelaars ruim (dus 30 ipv 20) maar als je 3 uitvallers van de 4 hebt dan is dat ronduit beschamend. Zelfs chinese slavenarbeid speedo's horen kwaliteitscontroles te krijgen voor ze weg gaan.

Ik kan niks beloven maar ik ga eens kijken of ik nog een paar blauwe esc's heb liggen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Mon Nov 24, 2008 10:53 pm

Ik heb er nog 2 liggen, welke eigenlijk bedoeld zijn voor m'n feather.
Anders moeten daar wer andere in... Scorpions oid :(
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Tue Nov 25, 2008 8:02 am

We hebben nog een setje Blauwtjes liggen Leo, gekleeft om een gezamelijke montageplaat.


Maar, marko, om gezeur in de toekomst te vermijden, ipv €50 op te blazen elke events, zou ik voorstellen dat je toch overstapt op de gekende en beproefde speedo's die we kennen.

Electronise, Scorpion XL en XXL of Sabertooth 25.

De Scorpion XXL is de meest gebruikte in de Nederlanden.
Tuurlijk is er nog de speedo van A-men. Maar da's zelfbouw.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests