schakelaar robbe 8444 probleem

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Gezien de vermogens waarmee je speelt, is voor jou de overstap naar LiPo of A123 veel interessanter naar mijn idee. Scheelt je nog veel in gewicht ook.

Voor accu's en laders zou je kunnen kijken bij www.allbattery.com , www.batt-mann.de (aanrader) of www.quartel.nl

Voor Lipo of A123 is www.rctechnics.eu wel een aanrader, die zitten in Zoetermeer dus geen invoerrechten (net als Quartel).
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door pepe »

Bedankt leo,

er zijn zo veel dat ik weet niet wat moet ik kiezen, en blijf voor nu met de gewonen accuspak.

Wie kan mijn helpen met welke merk, model type enz.enz.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

er zijn zo veel dat ik weet niet wat moet ik kiezen, en blijf voor nu met de gewonen accuspak.
Alsof er daar zo weinig van zijn. :)

Mijn advies blijft GP3700 of Sanyo 3600 als je bij NiMh blijft.
Bij batt-mann de GP-370SCHR
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door pepe »

ik heb de Sanyo 3600 gevonden voor 45 euros is die een goede prijs?

Ik heb ook bij quartel orion cellen gevonden en volgens hun hebben ze een pak van 5100 voor 45 euro's iemand hier ervaring mee of wat gehoord?
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

pepe schreef:ik heb de Sanyo 3600 gevonden voor 45 euros is die een goede prijs?
Voor 8,4V? Dat is hetzelfde als voor de GP3700 NiMh bij Batt-mann.

Die 5100mAh cellen ken ik niet, maar vaak is de interne weerstand van dergelijke cellen zo hoog dat ze beginnen te koken als je er een serieuze belasting op zet (vraag maar eens aan Dennis met de IB4200 cellen).
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door pepe »

Vandaag nieuwe accu's binnen, dus ik gelijk ging testen en wat. ? Hetzelfde probleem.

Dus ik heb opnieuw alles nagekeken, en niks kunnen vinden.

Tot ik de scorpion heb nagekeken, de handleiding zegt als jij gaat met meer dan 16 volt rijden/gebruiken moet jij een vervinden door knippen, (ik gebruikt 16.8 V dus ik had al dat eerder gedaan)
Vandaag weer de verbinding gemakt om te proberen en wat? Alles doet het prima, waarom? Ik weet het niet.

Iemand enige idee?

Als ik met 24 volts en zonder verbinding test gaat alles goed.

Als ik met minder dan 24 volt en meer dan 16 volts test en zonder verbinding doe het niet, als ik de verbinding wel maak doe het prima.

Dit probleem is alleen voor het wapen motor de aandrijving maak het niet uit hoe veel volt ik gebruikt die doe het altijd.
Gebruikersavatar
iiyama87
Berichten: 649
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 2:40 pm
Locatie: Bij bergen op zoom
Contacteer:

Bericht door iiyama87 »

Dat komt omdat als je op 16,8V rijd en je hebt die jumper doorgeknipt dan krijg de microcontroller / spanningsregelaar (BEC) te weinig spanning en zal uitvallen/resetten.
Dat komt omdat de accuspanning 1 a 2 volt zal inzakken tijdens het rijden.
Je kunt dus beter die jumper intact laten als je op 16,8V blijft rijden, omdat de spanning toch inzakt naar onder de 16V.
Als je op 18V gaat rijden dan moet je wel die jumper doorknippen omdat 18V niet snel zal zakken naar onder de 16V (als je een beetje fatsoenlijke accus hebt)
[url=http://www.team-rcc.org]Team RCC[/url]
Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door pepe »

ik heb nu 2 X 9,4 3000 mha volt van graupner of robbe. en blijf het zelfde doen.
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

Zet een multimeter er op en kijk of je spanning idd stabiel blijft dan wel inzakt tot onder de 16V...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...