Sidewinder reparatie?

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Sidewinder reparatie?

Bericht door pepe »

Ik heb hier een sidewinder die stuk is gegaan, wie kan/wil mij die repareren? Of kent iemand dat kan?

Ik heb het open gemaakt en ik zie en IC kapot en een condensator, helaas ik kan zelf niet repareren want ik heb geen goede gereedschappen voor en met de elektronica ga ik niet goed.

Ik heb meerdere keren a robot power (Chris Baron) gemaild en ik krijg geen antwoordt, dus niet netjes van hun. En met James Bakker doe ik geen zaken meer.

Ik heb geen haast maar ook niet de hele leven duren of zo .
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Chris Baron geeft meestal snelle reacties hoor, probeer het anders nog eens?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door pepe »

10/10 heb ik gevraag en 12/10 aantwordt gekregen.

12-15-17/10 ik aantwordt terug gegeven en tot nu toe niks.

Misschien wilt iemand voor mij een een mail sturen? niet onder mijn naam natuurlijk, maar gewoon met de vraag over reparatie? etc,etc.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Ik wil best voor je mailen maar wat wil je precies weten?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door pepe »

HAHAHAHAHA!

Bedankt Leo, ik heb vandag aantwordt gekregen,
Ik ga de sidewinder na hem toe sturen.

Maar blijf mijn vraag nog,

Wie kan/wilt die dingen repareren? nou niet meer voor mij maar misschien in de toekomst voor iemand anders of ik.
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

mischien eens opzoek naar een boekje gelijkstroom schakelingen voor dummies?

en enkele basis regels.. gebruik verschillende kleuren draad voor de + en -.
(duc)tape is niet aan te raden om je koper mee te isoleren.

gebruik liever 1 lange draad ipv 2 einden aan elkaar te solderen.
Is het nodig 2 einden te verbinden gebruik dan een goede stekker. en knijp deze vast ipv solderen. evt na het knijpen een klein beetje soldeer er bij.

En Meest belangrijk.. laat de koper kernen van 2 verschillende kleuren draad niet met elkaar in direct contact komen. in iedergeval niet zonder er zeker van te zijn dat ze dezelfde polariteit en spanning hebben.

Een beetje multimeter is onombeerlijk voor de gemiddelde roboteer.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door pepe »

@ Flex ik weet het niet wat jij hier bedoel of wilt jij zeggen,of is gewoon een tips of idee….. maar mijn foutje was gewoon door niet goed opletten, en niet want ik weet het niet wat ik doe.

Ik ben geen expert of zo, en ik vind elektroteniek helemaal niks, maar ik heb toch 2 cursussen gedaan. (het moest voor mijn werk)

elektrische schakelaars en toegepaste elektronica allebei met 6 geslaagd.

Any way jij heeft geen antwoordt op mijn vraag, kan jij of wilt jij sidewinder repareren?
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

heb ik geen weet van hoe ze in elkaar steken. zal er m'n vingers dan ook niet aan willen branden.

en de electra tips waren voor het algemeen nut, en een beetje voor jou.. je lijkt wel wat vaak problemen met je speedo's te hebben...
En omdat ik al diverse robots (van de jongeren) heb gezien welke met 1 kleur draad zijn bekabeld en dat verbindingen met soldeer en tape aan elkaar hangen... Brrr...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Hi Guys,

Due to numerous issues getting sidewinders repaired overseas, particularly with regard to shipping, James has taken the step of asking if I would become the UK repair centre for Sidewinders. I have accepted this task and thus life should now become much easier for roboteers who require repairs.
I have received several sidewinders which have been recovered from the states and formed a batch of faulty product due for repair. I would like to hear from anyone who has a sidewinder with James for repair and I will confirm with those individuals that I have their unit/s and when they will get repaired.

Anyone who has a unit which needs repair which they have not yet returned then please get in touch with me to arrange this. Please note that due to the backlog, and the fact I'm very busy!, there will be a delay before I can complete your repair.

Roboteers will be responsible for all shipping costs incurred from this point forward, however James has very kindly covered the cost of the the two failed shipments to the states to make up for the inconvenience of the delay (and is very much out of pocket as a result). This means those of you with units already with James for repair will only need to pay for a UK shipment from me to you once the repair is complete. I will require payment for the cost of the repair and shipping to be received before I will send the units.

Before anyone asks, I do not repair any other controller types. If you have a broken Vantec, Roboteq or anything else don't ask me about it. I stopped repairing these owing to their unreliability and difficulty of repair. It simply isn't worth the effort most of the time!

I look forward to hearing from those of you with faulty sidewinders....

Best regards,
David Gamble.
Team Tornado.
Goed nieuws voor iedereen dus, maar zeker voor Kos en WJ?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
kos
Berichten: 1913
Lid geworden op: za aug 02, 2003 4:32 pm

Bericht door kos »

Ik heb vanmiddag David al gemaild, dus ik wacht in spanning af. Zeker omdat die print in de sidewinder beyond repair leek.
Technically speaking, Whiskey is a solution.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

Ik zit er niet meer op te wachten hoor Leo, ging om een defecte sidewinder die ik verkocht had, maar dus nog niet afgeleverd was door de reperateur dinges.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Maar die is ondertussen wel afgeleverd dus?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

de koper heeft een nieuwe gekregen van robotpower zelf, omdat James in de uk zo zat te fukken.