drukreduceerventielen

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

drukreduceerventielen

Post by MJM » Sun Jul 29, 2007 9:53 pm

Welke drukreduceerders zijn er bruikbaar wanneer we CO2 van bijna 60 bar willen reduceren naar 5 tot 15 bar?
Ik heb zelf de reduceer van een lasapparaat gebruikt maar deze zijn erg groot en zwaar. Wellicht is de Swagelok KCP een goede keus voor heavies maar een beetje zwaar voor feathers.
Welke mogelijkheden zijn er nog meer?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Jul 29, 2007 9:56 pm

De meeste engelse low pressure feathers gebruiken reduceers van paintball. Scheelt een hoop gewicht.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Mon Jul 30, 2007 3:33 am

De kleintjes , die gebruikt worden op de kleine zuurstofflessen op te autogeenlassen zijn ook een optie.

Of anders, als je wat meer flow wil, er is minstens 1 Gloor reduceertje wat nog handelbaar is kwa gewicht, zeker nadat ik er eens een dagje mee aan de slag ben geweest.

Dat type zit in TAN, en zat in P II Hex"em
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Mon Aug 27, 2007 3:58 pm

Ik heb prijsopgave gekregen voor die Swagelok regulator; € 250!
Mijn buurjongen heeft pas een nieuwe regulator gekocht voor zijn paintballgun en zijn "oude" aan mij geschonken :-) Deze past direkt op de buffertank. Nieuw zou deze ongeveer € 80 zijn; ook niet slecht. Ingang tot 300 bar, uitgang instelbaar 0 - 20 bar. De flow zal niet zo fantastisch zijn, denk ik.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Mon Aug 27, 2007 4:54 pm

De grote gloor die ik oorspronkelijk voor Project One gebruikte was €180, maar de flow was wel m³ uitgedrukt.

Het kleintje, zoals in TAN, is rond de €80. En de flow is acceptabel. Als je maar een goeie buffer gebruikt.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests