FAILSAFE NODIG?

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

FAILSAFE NODIG?

Bericht door pepe »

Als ik een ontvanger BR 6000 van Spektrum gebruikt, welke heeft failsafe en alle kanalen heb ik een apart failsafe nodig voor de bediening van mijn robot?

Bijvoorbeeld
A) Ik heb 2 snelheidregelaars zonder failsafe geïntegreerd en ik wil deze met een ontvanger BR 6000 bedinning, heb ik een andere falisafe nodig?
B) Ik wil de relais van mijn wapen via de ontvanger activeren, heb ik ook een failsafe nodig?

Bedankt,

Pepe
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Op de BR6000 zit op elk kanaal een ingebouwde failsafe, die in te stellen is door de bindplug (als ik me niet vergis, zie daarvoor de handleiding of raadpleeg Leo)

Er hoeven dus geen losse failsafes meer achter, die krijgen toch niet de kans om in failsafe stand tegaan.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Zoals Dennis al schreef, alle kanalen hebben een failsafe.

Wat je doet is als volgt:

1: Je zet de ontvanger aan met de bind plug op de batt positie.
2: Je zet de sticks en schakelaars van je dx6 in de positie die je wil dat de failsafe positie word.
3: Je zet de zender aan met de BIND knop ingedrukt achterop de zender.
4: je wacht tot de ontvanger stopt met knipperen.
5: zet de ontvanger uit.
6: zet de zender uit.
7: haal de bind plug van de ontvanger.

Als je de robot daarna aanzet en de ontvanger, dan stuurt deze geen signalen naar de servo's/speed controller. Zodra die van de zender signaal krijgt werkt het als elke normale ontvanger. Zet je de zender uit of verlies je signaal, dan zet de ontvanger alle kanalen zoals ze tijdens het binden gezet zijn.

Failsafes achter een BR6000 heeft GEEN nut, ze krijgen namelijk nooit een vals signaal van de ontvanger (net als bij pcm ontvangers).
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door pepe »

Bedankt voor de info ik dacht al dat zo was, maar ik wou 100% zeker zijn.
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

Ik heb geen ervaring met de spectrum systemen maar weet wel dat sommige losse failsave modules eerst nog eens het volledige bereik van het signaal doorlopen om dan naar de failsave positie te gaan, wat met sommige speedo's (bv. electronize) rare dingen doet.
Daarom ben ik ook overgestapt naar ontvangers met ingebouwde failsave en die werken in alle gevallen prima.