Stormpje stormpje aan de wind...

Alles behalve RobotWars, korfbal, BB, etc...

Moderator: Moderators

Babeth

Stormpje stormpje aan de wind...

Postby Babeth » Thu Jan 18, 2007 6:28 pm

Plezant stormpje hier... onze grootste venster staat heen en weer te wiebelen door de steeds veranderende druk. We wachten met een visademke op het voorbijfladderen van de (nogal verwaarloosde) dakgoot van twee huizen verder. In de straat waar ik 10 jaar geleden woonde is de helft van de huizen hun dak kwijt (volgens Mario die er voorbijgereden is).
Lekker weer. :D

En jullie ?
I think, therefore I'm dangerous.

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

leo-rcc
Site Admin

Postby leo-rcc » Thu Jan 18, 2007 6:34 pm

Ik hoor net dat de crisis website van de nederlandse overheid de lucht in is gegaan.

windstoten van 110 tot 130 km/uur.

3 doden.

Een schip heeft in de rotterdam een olieleiding geraakt door de deining.

Maar mijn huisje heeft zo te zien zijn dakpannen nog steeds.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

stef

Postby stef » Thu Jan 18, 2007 6:53 pm

bij ons op school zijn er van die kapen die boven de zonnewering los gekomen en over het schoolplein gewaait.

leo-rcc
Site Admin

Postby leo-rcc » Thu Jan 18, 2007 6:57 pm

Een hijskraan is in Utrecht op een gebouw gewaaid.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.

stef

Postby stef » Thu Jan 18, 2007 7:03 pm

centraalstation amsterdam (werkt me pa) dicht wegens valende glasplaten.

bij ons in de straat heeft iemand een schotel die is dubbel gevouwen door de wind en zijn schuting staat nu scheef. onze staat nog :D

stef

inventor

Postby inventor » Thu Jan 18, 2007 7:14 pm

Ik heb al meerdere dakpannen over me hoofd heen zien schuiven (dakraam waar me bureau onder staat).
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Henning

Postby Henning » Thu Jan 18, 2007 9:34 pm

Ik heb een windstoot van 59 knopen (+/- 108km/uur) gemeten vlak bij mijn school...

En een windstoot van 56 knopen (+/- 101km/uur) voor mijn huis....

Lekkere woei dus ;)

MJM
Moderator

Postby MJM » Thu Jan 18, 2007 9:40 pm

Mijn pont vaarde niet, dus ben ik omgereden (op de motor), via Rotterdam. Daar waaide het Weena bijna weg :-) Ik ben gelukkig maar een uur langer onderweg geweest dan normaal, met de auto zou het wel eens 2 uur langer geworden kunnen zijn.
's Middags was er al een ruit kapot gewaaid van een auto die voor kantoor geparkeerd stond en waren beide toegangswegen tot het dorp een paar uur afgesloten.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Alexander

Postby Alexander » Thu Jan 18, 2007 10:18 pm

ik wist tot vandaag niet dat het mogelijk was om met links gedraaid stuur rechts/zijwaarts te fietsen..

ik kan bij het oversteken bij het stopilicht een giga windvlaag van links tegen, en ging in 3 meter, een meter schuin opzij, waardoor ik op de vluchtheuvel belande, ik had wel zo iets van: wat gebeurt er?!?

ohja, ook bijna een boomtak op mn hoofd gehad, mja, viel achteraf nogal mee, was een paar meter van me vandaan, maar toen ik een hoop gekraak hoorde trok ik toch wel ff een sprintje uit de buurt van de boom..

televisie (digitenne) stoort gigantisch door de regenvlagen denk ik... (tis nu droog, en een stuk beter ontvangst..)
[sig?]

Bugs
Site Admin

Postby Bugs » Fri Jan 19, 2007 12:09 pm

leo-rcc
Site Admin

Postby leo-rcc » Fri Jan 19, 2007 12:15 pm

Overdrijven is ook een kunst met die laatste. :)
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.

Babeth

Postby Babeth » Fri Jan 19, 2007 12:29 pm

Wel... "'t Schoon Verdiep" van het Antwerps Stadhuis moest ontruimd worden nadat een glazen koepel stukjes verloor. Een meisje is omgekomen onder een omgevallen muur en een oudere man naast zijn wagen toen er een boom over ging. Een scholier is zwaargewond geraakt door een balk toen de school uitging. Er zijn heel wat daken en bomen gesneuveld en verschillende kleine riviertjes, vooral in Wallonië (ook waar mijn moeder woont), staan nogal hoog. Voor de rest valt het nogal mee in België.

Vilvoorde:
In de Duchéstraat bleken uiteindelijk 2 huizen ontdaan van hun dak. En de hekken aan de ingang van de werf tegenover ons huis gingen plat, wat onze Marrokkaanse buurjongen aanzette tot een sprint om zijn auto te gaan verplaatsen. De dakgoot van onze buren 2 huizen verder hangt er nog. Meer uit gewoonte dan wat anders denken we. :wink:
I think, therefore I'm dangerous.

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Bugs
Site Admin

Postby Bugs » Fri Jan 19, 2007 12:37 pm

Die laatste is vast met een beetje hulp gelukt, maar er was niet veel voor nodig. Ik heb mensen echt zien vliegen.

flex

Postby flex » Fri Jan 19, 2007 12:48 pm

Krakemikkige pandjes zo her en der.. Heb niks gemerkt. niet onder weg naar huis 'savonds (18:30) gewoon netjes met 120-130kph over de A9 richting huis kunnen crossen zonder noemenswaardig last van de wind. Thuis enkeld wat regenwater dat via de kierende/tochtende voordeur de deurmat wat nat maakte. Het houten afdak in de achtertuin bewoog lichtjes in de bries. Zelfs de kiezelstenen op m'n plate dak bleven netjes liggen.
Kom ik vandaag weer richting werk.. niks te merken. Pas in heemskerk aangekomen her en der wat takken langs de weg en een schoen midden op de weg :?:
Op kantoor ook niks aan de hand.
Rustig dagje dus wat mij betreft, gister. Ondanks de horizontale regen eerder op de middag (15:00).
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

If there is only one God, then God is a schitsofranic. Who else would the Devil be?
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."

leo-rcc
Site Admin

Postby leo-rcc » Fri Jan 19, 2007 1:08 pm

Bugs wrote:Die laatste is vast met een beetje hulp gelukt, maar er was niet veel voor nodig. Ik heb mensen echt zien vliegen.

Wel iets minder dan dat hoor, kijk naar de positie van de handen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.

Return to “S.O.A.P.”