We gaan weer een ronde verder

Alles behalve RobotWars, korfbal, BB, etc...

Moderator: Moderators

docproc

Post by docproc » Thu Jul 01, 2004 9:54 am

Heel even een reactie op Babeth's betoog, jammer dat ik het niet eerder las maar SOAP skip ik meestal.

"voetbal is voor mietjes" kan wel zijn, maar voetbal heeft geen betoog van zoveel woorden als wat jij er net neer hebt gezet nodig om (hier in NL alleen al) 10 miljoen mensen aan de buis te kluisteren. Van die 10 miljoen mensen zijn er echt maar weinig echte voetbalfans, dus dat moet je voetbal toch wel nageven. Zelf ben ik ook geen echte voetbalfan, vind het een leuk spelletje om soms naar te kijken (als FC Twente bv in de bekerfinale zit, of als NL een groot toernooi speelt) maar vond het altijd veel leuker om te doen (en heb trouwens weinig mietjes gezien bij voetbal, die deden meestal aan sporten lekker binnen in een warme hal). Nu ik veel aan wielrennen doen, doen we vaak lacherig om voetbal omdat die lui 'maar 2 uur per dag hoeven te trainen' en schepen we het dus ook af als voor mietjes. Voor mij zijn nl de echte mannen de mensen die de Tour kunnen uitrijden, ik denk dat dat pijnlijker en zwaarder is dan je door wat stokken te laten slaan. Maar ik vind het wel mooi dat bij voetbal ook duurbetaalde profs zich toch nog volledig kunnen geven wanneer ze in het nationaal elftal op een groot tournooi spelen.

Wat ik bij voetbal wel dom vind is de schwalbes die ze maken, volgens mij krijg je daar juist de blessures van!

Ik geef toe dat er volledig geen lijn in dit verhaal zit :) Maar wel m'n mening.
Niels - [url=http://www.sater.nl/]Team Sater[/url]

Babeth

Post by Babeth » Thu Jul 01, 2004 11:04 am

Het is een goede mening Docproc. En je hebt gelijk: serieuze wielrenners zien meer af dan voetballers omdat het een duursport is terwijl voetbal het van korte krachtexplosies moet hebben. Wielrenners hebben vaak ook een beter geproportioneerd lichaam dan voetballers omdat de algemene inspanning veel zwaarder is (en denk maar niet dat je de schouders en armen bij wielrennen kunt verwaarlozen !). Zwemmers hebben dat ook maar gaan nooit tot de uitputting omdat dat nogal praktische problemen oplevert. Marathonlopers daarentegen...

Het is niet omdat het zo populair is dat het ook als een echte sport voor mannen kan omschreven worden, en voetbal-"atleten" worden physiek gezien steevast in de schaduw gezet door bijvoorbeeld de tienkampers en de triatleten. Ja, voetbal draait rond territoriumdrift en je zult zelden supporters van een atletiekmeeting aan het relschoppen zien. Het is dus een moderne manier van stammenstrijd, een geritualiseerde oorlogvoering. Het valt of staat met de gelukzak die z'n balletje naar de juiste plek weet te schoppen en de duizenden gekken die hem aanmoedigen alsof ze zèlf die "strijd" moeten voeren. Het "hup Holland hup"-gevoel ?

Volgens mij zou de aanbidding van ware sportgoden zich beter beperken tot de échte sporten... atletiek, wielrennen...zijn er nog andere ?
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Thu Jul 01, 2004 12:19 pm

Zwemmers hebben dat ook maar gaan nooit tot de uitputting omdat dat nogal praktische problemen oplevert. Marathonlopers daarentegen...
Heb je ooit wel eens de 15km in een olympisch zwembad gezwommen? Dat was voor ons een verplicht onderdeel elk jaar op de Zwemclub.

En het was ook meteen je laatste onderdeel op het kampioenschap, want daarna kan je geen baan meer trekken. Meerdere zwemmers haken af tijdens het onderdeel omdat ze het gewoonweg niet redden.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

tartarus2004

Post by tartarus2004 » Thu Jul 01, 2004 3:26 pm

leo-rcc wrote: En het was ook meteen je laatste onderdeel op het kampioenschap, want daarna kan je geen baan meer trekken. Meerdere zwemmers haken af tijdens het onderdeel omdat ze het gewoonweg niet redden.
gewoon niet handig gepland, ze moeten het combineren met onderwater zwemmen!
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

Zenith
Site Admin

Post by Zenith » Thu Jul 01, 2004 10:38 pm

Griekenland weer een ronde verder 8)

E Ellada ston teliko!!!!!! ELLA ELLADARA!!!!
En Griekenland is door naar de finale! Go Griekenland!

Post Reply