Even voorstellen: Spectre208

Nieuw op het forum? Nieuw team? Stel je hier even voor aan het publiek.
Post Reply
Spectre208
Posts: 4
Joined: Mon Jul 18, 2016 6:24 pm

Even voorstellen: Spectre208

Post by Spectre208 » Mon Jul 18, 2016 6:43 pm

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jeffrey, en al van kleins af aan keek ik met veel interesse naar de televisieshow BattleBots.
Nu ik afgestudeerd ben als Elektrotechnisch Ingenieur bruist het bij mij van de ideeën voor mijn eigen vechtrobot!
Mijn plan is dan ook om de besturing grotendeels zelf te ontwerpen, compleet met zelf ontworpen printplaten. Nu alleen nog een van mijn vrienden overhalen om zich bij mij aan te sluiten, aangezien ik zelf redelijk twee linkerhanden heb. Daarnaast heb ik niet echt toegang tot de benodigde gereedschappen.

Op dit moment is het voor mij sowieso toch niet mogelijkheid om zelf een robot in elkaar te knutselen, omdat mijn focus nu vooral ligt op het "volwassen" leven op te zetten, zoals samenwonen en dergelijke. Als dat allemaal voorbij is wil ik hoe dan ook het bouwen van gevechtsrobotten tot mijn hobby maken!

In de tussentijd ga ik alvast wat kennis opdoen door op dit forum rond te struinen :)

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Even voorstellen: Spectre208

Post by Jeroen » Mon Jul 18, 2016 7:08 pm

Hey Jeffrey, van harte welkom op het forum! Wellicht kun je je aansluiten bij een bestaand team, mensen met elektro kennis zijn altijd welkom :) wel een beetje afhankelijk welke buurt je zit, maar er zitten teams door heel Nederland en België
What goes up must come down...

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: Even voorstellen: Spectre208

Post by kalme nelis » Mon Jul 18, 2016 7:45 pm

Welkom. Je kan altijd kijken naar de lichtere gewichtsklasses i.p.v. een heavyweight.
Hier in NL/BE/DU wordt er veel gespeeld met de featherweights (13.6kg/30lbs) of de Raptorweight (6kg)

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: Even voorstellen: Spectre208

Post by flex » Mon Jul 18, 2016 7:56 pm

Welkom. mooie timing... komende zondag gaat Robotwars weer van start op de BBC.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Re: Even voorstellen: Spectre208

Post by Mischa » Tue Jul 19, 2016 10:15 am

Welkom! Ook altijd welkom op één van onze club of wedstrijddagen. Dat is ook zeer goed voor de motivatie. En zoals gezegd; mooie timing; zondag de eerste aflevering van de nieuwe RobotWars.
Hoe dan?

Spectre208
Posts: 4
Joined: Mon Jul 18, 2016 6:24 pm

Re: Even voorstellen: Spectre208

Post by Spectre208 » Tue Jul 19, 2016 1:43 pm

Dank allen!
Jeroen wrote:Wellicht kun je je aansluiten bij een bestaand team, mensen met elektro kennis zijn altijd welkom :) wel een beetje afhankelijk welke buurt je zit, maar er zitten teams door heel Nederland en België
Ik ben zelf wonende in Rotterdam (wat binnenkort wellicht nog gaat veranderen), maar in principe is het voor mij geen probleem om wat afstand af te leggen. Mijn vriendin woont tenslotte ook op 100 km afstand :lol:
kalme nelis wrote:Je kan altijd kijken naar de lichtere gewichtsklasses i.p.v. een heavyweight.
Hier in NL/BE/DU wordt er veel gespeeld met de featherweights (13.6kg/30lbs) of de Raptorweight (6kg)
Kan iemand mij vertellen waar ik de regels van een featherweight kan vinden? Op de bouwinfo pagina staat er naast een introductietekst geen informatie :?
Mischa wrote:Ook altijd welkom op één van onze club of wedstrijddagen.
Dank! Ik zag op de kalender staan dat er ergens in september een event in Rotterdam plaats gaat vinden, waar ik ga proberen bij te zijn!
flex wrote:mooie timing... komende zondag gaat Robotwars weer van start op de BBC.
Mischa wrote:En zoals gezegd; mooie timing; zondag de eerste aflevering van de nieuwe RobotWars.
Erg veel toeval is dit niet hoor :D
Afgelopen weekend heb ik een inhaalslag gemaakt van de afleveringen van BattleBots die ik heb gemist, waar mijn handen door zijn gaan jeuken. Na wat ideetjes op papier te hebben geklad ben ik hier beland :)

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Re: Even voorstellen: Spectre208

Post by Mischa » Tue Jul 19, 2016 1:56 pm

Spectre208 wrote: Na wat ideetjes op papier te hebben geklad ben ik hier beland :)
We zijn dus in elk geval vindbaar en dat is prettig om te weten! Hopelijk zorgen de nieuwe afleveringen voor wat meer beweging in de robotsport in Nederland/Belgie.
Hoe dan?

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Even voorstellen: Spectre208

Post by maddox » Tue Jul 19, 2016 4:17 pm

Hoi Jeffrey,

Gefeliciteerd met het kiezen van deze intensieve hobby.

De bouwregels die we tot heden volgenden zijn die van het Fighting Robots Association,de Britse organisatie die de Mentorn regels grotendeels overnam in 2003, en die in de loop der jaren heeft bijgehouden en aangepast volgens de voortschreidende technologie.

Hier een link naar de regels die gevolgd worden.

Kort door de bocht. Op een paar details na zijn de regels voor alle klasses dezelfde.
Gewichtsklasses.
Antweight 150gram
Beetleweight 3 pond/1.35 kg
Raptor (Duitse klasse, ongeveer gelijk aan de US hobbyweight) 6 kg
Featherweight. 30 pond/13.6kg
Lightweight 25 kg
Middleweight 50 kg
Heavyweight 100kg (de nieuwe TV reeks geeft 110 kg als limiet)

Wat betreft Rotterdam als uitvalshoek. Lekker centraal eigenlijk. Zo tussen Brussel en Wormerveer in, geen te grote afstand naar een ander hoekje van nederland waar een concentratie van Roboteers zit, Eindhoven.

Machines/materialen. Er zijn succesvolle robots gebouwd met niet meer dan een slijptol, boormachine en een wipzaag.
En er zijn stukjes kunst gemaakt met de meest moderne CNC technieken.

Je kan ten andere terecht voor zulke zaken bij enkele teams/roboteers die in de loop der jaren hun eigen werkplaatsjes hebben opgebouwd.

De clubdag is 28 augustus, in Wormerveer.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Spectre208
Posts: 4
Joined: Mon Jul 18, 2016 6:24 pm

Re: Even voorstellen: Spectre208

Post by Spectre208 » Tue Jul 19, 2016 6:46 pm

Super bedankt voor deze enorm nuttige informatie! :D

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests