Hee! ik stel me even voor!

Nieuw op het forum? Nieuw team? Stel je hier even voor aan het publiek.
Post Reply
arnedesnoo
Posts: 9
Joined: Thu Feb 07, 2013 11:41 pm
Location: Spijkenisse

Hee! ik stel me even voor!

Post by arnedesnoo » Fri Feb 08, 2013 12:34 pm

Hallo,

Ik ben Arne de snoo, ik ben 17 jaar en woon vlakbij Rotterdam
Op 7 Februari stond DRG op Stream opleidingen een sponsor van DRG wat ik zelf onwijs tof vond!
Ik volg daar mijn opleiding dus zodoende kwam ik in contact met het team wat ik zeer interessant vond.
Ik volg een opleiding metaalbewerker (Draaien en Frezen)
Wat uiteraard zeer van pas kan komen bij het bouwen van een robot wat ik ook uiteraard ga doen!

In mijn jongere jaren was het op tv (Robot Wars) waar ik altijd naar keek hoe het er aan toe ging ring vond ik geweldig en nog steeds.
Vroeger kon je ook bij de betere speelgoed zaken van die kleine plastic robots halen wat precies hetzelfde is maar dan niet gevaarlijk en voor de kinderen meer maar wel grappig en leuk om te hebben! Ik had er toen een stuk of 8 dacht ik en speelde altijd tegen me broer. veel deed het niet maar wel leuk.

Nu ik DRG bij Stream opleidingen heb gezien hebben ze mij overtuigd om zelf ook een robot te gaan maken.
Ik heb die zelfde avond nog het boekje gekocht: Het bouwen van een robot die voor een kleine 8 euro te kopen is.
Ik ga beginnen met een Raptor weight die lijkt mij toch wel het leukst om te maken daarna kan ik altijd nog groter of naar de antweight. Maar laat ik maar eerst beginnen met een robot te maken die rijdt en beukt daarna ga ik kijken naar het wapen waar ik al enkele ideeën voor heb die zeer effectief zal zijn.

Ik ga op dit forum zeker ook blijven kijken en reageren en het lijkt me leuk om binnenkort met mijn eigen gebouwde robot een gevecht aan te kunnen gaan!

Groetjes! Arne

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Hee! ik stel me even voor!

Post by Jeroen » Fri Feb 08, 2013 5:05 pm

Welkom, als ik me niet vergis heb jij gisteren even met mijn robot gereden toch?
What goes up must come down...

arnedesnoo
Posts: 9
Joined: Thu Feb 07, 2013 11:41 pm
Location: Spijkenisse

Re: Hee! ik stel me even voor!

Post by arnedesnoo » Fri Feb 08, 2013 5:09 pm

Jeroen wrote:Welkom, als ik me niet vergis heb jij gisteren even met mijn robot gereden toch?
Dat klopt :D

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: Hee! ik stel me even voor!

Post by inventor » Sat Feb 09, 2013 9:56 am

Welkom Arne! Leuk dat je besloten hebt ook met het bouwen van een robot gaat beginnen! De opleiding metaalbewerker en het machinepark dat er bij Steam staat zal ook zeker helpen.

In deze regio zijn er ook veel andere leden/bouwers te vinden. Dus mocht je ooit vast lopen op een bepaald punt, of wat willen testen, moet dat altijd te regelen zijn.

Dennis
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

arnedesnoo
Posts: 9
Joined: Thu Feb 07, 2013 11:41 pm
Location: Spijkenisse

Re: Hee! ik stel me even voor!

Post by arnedesnoo » Sat Feb 09, 2013 1:53 pm

Ja idd ik merk het haha :P

Ik heb ook nog eens het voordeel dat ik op me werk in vlaardingen de vrijheid heb om voor 8.30 en na 15.45 dingen voor mezelf te doen. En daar heb ik ook de mogelijkheid om te lassen plaatbuigen pneumatiek draaien frezen en zelf ook nog tekenen (dat ik het digitaal teken en het in elkaar zet om te kijken of het werkt) dus dat speelt heel erg mee in me voordeel :D

Maar leuk om te zien dat er veel zijn in regio Rotterdam :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests