leon

Nieuw op het forum? Nieuw team? Stel je hier even voor aan het publiek.
Post Reply
leonus
Posts: 16
Joined: Thu Feb 03, 2011 5:37 pm

leon

Post by leonus » Thu Feb 03, 2011 11:02 pm

heyy

ik ben leon verschuren
en kom uit waalwijk (noord-brabant)
ben 23 jaar ben nooit egt handig geweest met electro maar alles valte leren tog
wil ook beginnen met antweight botje

ik heb al ontwerp in me hoofd
ik wil een flipper maken met 4 wiel rupsband

maar mijn vrag is weet iemand beetje goede winkel in brabant of omgeving
voor de motortjes had een beetje deze in gedachten (25:1 6mm Planetary Pager Gearmotor)
of zijn er ook goedkopere varianten van

leonus
Posts: 16
Joined: Thu Feb 03, 2011 5:37 pm

Re: leon

Post by leonus » Thu Feb 03, 2011 11:05 pm

http://www.robotmarketplace.com/products/0-GM15.html
hier had ik hem van maar als iemand nl winkel weet die wat minder prijzig is
hoor ik het graag of iemand heeft nog wat onderdelen te koop mag het ook laten weten

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: leon

Post by inventor » Fri Feb 04, 2011 9:01 am

Hoi Leon, welkom op het forum!

voor een antweight kan je inderdaad kleine reductie motoren gebruiken, met kleine speed controllers. Deze onderdelen kan je bij RobotMarketPlace halen, maar ook bij Conrad of bijvoorbeeld E-bay. Het nadeel van deze reductie motoren is dat ze aan de prijzige kant blijven in Nederland, op E-bay heb ik ze wel eens voorbij zien komen voor een paar dollar per stuk.

Wat je ook zou kunnen proberen is een paar standaard kleine servo's ombouwen zodat deze blijven draaien. Op deze manier heb je voor twee a drie euro een motor met reductie en snelheidsregelaar! Natuurlijk zijn deze kwetsbaarder dan echte reductie motoren, maar om mee te beginnen niks mis mee.

Ikzelf woon in Zoetermeer, maar werk enkele dagen per week in Waalwijk. Ik heb hier nog een aantal bruikbare servo's liggen denk ik, die zou ik eens mee kunnen nemen.

Dennis
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

leonus
Posts: 16
Joined: Thu Feb 03, 2011 5:37 pm

Re: leon

Post by leonus » Fri Feb 04, 2011 10:19 pm

ja het klopt dat ze duur zijn maar heb nog wel van die servo's liggen voor een 1.10 nitro auto maar die zijn te groot
maar als je ze weg doet wil ik ze best over kopen van je moet overdag wel werken dus weet niet wanneer je in de buurt bent
maar zijn het omgebouwde servo's of reductie want denk toch dat ik liever wat meer uit geef ervoor dan elke keer hopen dat ze niet zo snel kapot gaan

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: leon

Post by inventor » Sat Feb 05, 2011 8:22 am

Dan zou ik gewoon voor zoiets gaan: http://cgi.ebay.com/Low-Cost-Gear-Motor ... 401wt_1139
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

leonus
Posts: 16
Joined: Thu Feb 03, 2011 5:37 pm

Re: leon

Post by leonus » Sat Feb 05, 2011 12:50 pm

zijn die lipo accu's overal zo duur want je betaalt je scheel eraan en dan meot je ook nog lader kopen en die is ook vriij prijzig
dus als iemand goedkopere oplossing vint

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: leon

Post by maddox » Sat Feb 05, 2011 1:49 pm

Die LiPo's zijn overal "duur". Maar ze zijn natuurlijk niet goedkoper bij de Nederlandse (of Belgische) kleinhandel.

Ik heb even de link gevolgd naar die motoren.
Die hebben een "kracht" van 4.5V .25A= 1,125 watt.

De Hannibalito's, die nochtans geen verschrikkelijk dure aandrijving gebruiken doen al gauw 100 keer meer, en hebben een piek van 500 keer meer.

Wat schrijf ik, er zijn ants met aandrijfmotoren die meer vermogen uitbraken

Ook, als we even rekenen, een normaal featherweight wiel is 100mm doorsnee met uitschieters tot 250mm of naar de andere kant op, van 50mm. Dus laat ons rekenen met 125mm.

62.5+62.5*Pi=392,5mm omtrek. Elke minuut lopen die met de aangegeven motoren 90 omwentelingen. 35325mm dus= 35meter per minuut. 60 minuten in een uur = 2119 meter= 2.119km/u

Beetje traag in een omgeving waar sommige machines 40km/u kunnen halen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: leon

Post by inventor » Sat Feb 05, 2011 2:02 pm

LiPo's zijn helemaal niet overal duur! Bij onze Chineze zijn ze onderhand spot goedkoop geworden, en het laatste half jaar verschijnen er steeds meer webwinkels in Nederland, of mensen op Marktplaats, die deze LiPo's door verkopen.

Mario, Leon heeft het over een ANT, je weet wel, een 150 gram ding?
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: leon

Post by maddox » Sat Feb 05, 2011 3:47 pm

Weet ik, en in een andere draad over toch maar een feather. In alle geval, voor een ant zijn die aangegeven motoren te zwaar.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

leonus
Posts: 16
Joined: Thu Feb 03, 2011 5:37 pm

Re: leon

Post by leonus » Sat Feb 05, 2011 5:17 pm

4-Speed Double Gearbox Clear - Tamiya zou dat ook een goede aandrijving zijn voor een antweight
http://www.robotmarketplace.com/product ... eight.html

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: leon

Post by leo-rcc » Sat Feb 05, 2011 8:53 pm

leonus wrote:zijn die lipo accu's overal zo duur want je betaalt je scheel eraan en dan meot je ook nog lader kopen en die is ook vriij prijzig
dus als iemand goedkopere oplossing vint
Lipo's zijn op termijn redelijk betaalbaar maar wel een investering in materiaal. Een lipo pack is niet duurder dan een nimh pack tegenwoordig (zeker als je bij Hobbyking in Duitsland besteld) en met een lader en voeding van 40 euro erbij kom je dan nog redelijk uit qua kosten. Maar die spullen lopen niet weg, kijk eerst op je gemak rond wat je kan vinden.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Re: leon

Post by Babeth » Sun Feb 06, 2011 11:17 am

Leonus, was jouw laatste opmerking een vraag ? Leestekens gebruiken zou echt wel helpen...

Het hangt er vanaf, denk ik, wat voor snelheid je wilt hebben, en welk soort wapen. Wil je duwkracht of gewoon snel zijn, wil je een wapen dat aan een tikkie genoeg heeft of een flipper/lifter ? Hoe breed gaat je antweight worden qua wielbasis ?

Heb je al een ontwerp of een idee ? Of verzamel je eerst de stukken en brei je het dan in elkaar ? Voor zowel de ene als de andere aanpak zijn argumenten te vinden maar ik denk persoonlijk dat het loont om eerst eens een tekeningetje en eventueel een model in karton ofzo te maken.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: leon

Post by Jeroen » Wed Feb 09, 2011 8:02 pm

Hier komt een volledige offtopic post, Leon zal hem ook niet begrijpen. Maar Babeth, ik vind het ontzettend knap hoe je omgaat met dit topic. ;)
What goes up must come down...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests