Nieuw

Nieuw op het forum? Nieuw team? Stel je hier even voor aan het publiek.
Post Reply
xMARKx
Posts: 47
Joined: Tue Dec 02, 2008 7:18 pm
Location: Maarssen
Contact:

Nieuw

Post by xMARKx » Sat Dec 06, 2008 4:40 pm

Hoi ik ben Mark, 27 uit Maarssen... een tijdje geleden (na een gesprek in de pauze met collega's over hoe cool robotwars was) eens op internet rond gekeken of het in Nederland ook nog steeds speelde... nu heb ik besloten om een featherweight te gaan bouwen (en verklaren mn collega's me voor gek)

Ik heb in middels van Carlijn 2 boeken overgenomen (haar eigen boekje en Kick'in bots), uren battlebots en robotwars afleveringen gekeken op internet voor inspiratie en mn eigen middelen bekeken... Ik ben nu van plan om een featherweight versie van "BIOHAZARD" te gaan bouwen.

Ik werk als monteur in een garage die gespecialiceerd is in de restauratie en onderhoud van klasieke alfa romeo's en het rally klaar maken, daar naast doen we ook moderne Italiaanse auto's.
Verder speel ik nog in 2 bands (Eye of Judgement en Grindpad) waar ik bass in speel (heeft weinig met Robotwars te maken maar is ook een mooie hobby :wink: )
Daarnaast rijd ik nu al een tijdje met een Bigscale RC FG Beetle, maar aangezien deze een 2 takt motor heeft wordt dit wel een nieuwe uitdaging.
Oh en ik heb een aardige collectie 1e generatie Transformers
:wink:

Nou dat was wat basic info over mij en mn plannen voor mijn bot... ik ben altijd druk (misschien soms te druk) maar ik denk dat ik nog wel ruimte heb voor deze hobby :D

User avatar
iiyama87
Posts: 649
Joined: Wed Sep 15, 2004 2:40 pm
Location: Bij bergen op zoom
Contact:

Post by iiyama87 » Sat Dec 06, 2008 5:30 pm

Hallo Mark, welkom op het forum!

Robotwars is een leuke maar ook verslavende hobby!

Leuk om te lezen dat je een featherweight versie van biohazard gaat maken, heb je al wat onderdelen?
Voordeel als je in een garage werkt is dat je gemakkelijk aan ruitenwisser motoren kan komen. Kan erg van pas komen in je robot!

Succes met het bouwen, als je vragen hebt...stel ze gerust.
[url=http://www.team-rcc.org]Team RCC[/url]

xMARKx
Posts: 47
Joined: Tue Dec 02, 2008 7:18 pm
Location: Maarssen
Contact:

Post by xMARKx » Sat Dec 06, 2008 6:04 pm

Ik ga binnen kort beginnen om een losse four bar lifter te bouwen en uit te zoeken wat het optimaalst is voor de aansturing...
Voor de aansturing van de wielen zit ik eraan te denken om accu boormachine motoren te gaan gebruiken. Aangezien het mn eerste project is wil ik het nog wel een beetje binnen de perken houden en heb mezelf een budget van 300 gegeven. Maar inderdaad ik kan een hoop van mn werk gebruiken aan materialen 8)

User avatar
wisefire
Posts: 228
Joined: Thu Aug 25, 2005 3:40 am
Location: Schagen

Post by wisefire » Mon Dec 08, 2008 12:13 am

hey mark,
welkom
super tof dat je een feather gaat bouwen, dat is voor zover ik merk op dit moment het populairst qua gewichtsklasse, dus genoeg robots om tegen te vechten!

als je een beetje binnen budget wil blijven kan ik je een aantal zaken aanraden.
allereerst, ga op spektrum rijden, ik heb zoveel problemen gezien met 40mhz. en je wilt je robot niet ten onder zien gaan aan ontvangst problemen.

een goedkope zender (+ juiste ontvanger) is te vinden op rczeilen.nl
daar kan je een dx5e kopen voor 85 euro, ik heb ze nog niet goedkoper gezien. maar tis toch weer 85 euro, 1/3de van je budget.

en voor motoren geef ik je dezelfde tip die ik heb gekregen van flatliner.
Flatliner wrote: This cheap 200W motor is worth to take a look on:
http://www.pollin.de
type the following in the search field:
JOHNSON 1607022506

article number is 320389
4,95 Euro
betekent dan wel dat je zelf je overbrenging moet maken, en bij een boormachine zit die overdrijving er waarschijnlijk al in.

maar veruit het duurst is je speedcontroller. je kan het uber goedkoop doen, met relais etc. maar is niet aan te raden om op te rijden aangezien je controle sterk verminderd.


ik had ook het idee om het budget te doen, maar uiteindelijk heb ik toch maar toegegeven, aangezien ik denk dat ik het beter maar in een keer goed kan doen. anders kost het verbouwen van mn robot straks nog meer geld, maar vooral ook tijd.

tis slechts mijn 2ct, hoop dat je er wat mee kan.
en heel veel succes met het bouwen.
[img]http://www.esnips.com/images/emoticons/medal.gif[/img]Competitor 2nd Dutch Robotwars.
Bots:
Amok---Malice---Havoc

xMARKx
Posts: 47
Joined: Tue Dec 02, 2008 7:18 pm
Location: Maarssen
Contact:

Post by xMARKx » Mon Dec 08, 2008 7:56 pm

Dank je voor de tips!

Voor motoren ga ik 12v boormachines gebruiken (vandaag gekocht). Voor mn speedcontrol wil ik in eerste instantie de DIY versie gaan gebruiken met servo's en de schakelaars van de boormachine zelf... ik zit nog te denken aan een betere (scorpion XL) maar dat is voor later eerst maar een testbot bouwen.
In principe heb ik mn zender van mn rc auto om te testen maar wil eigenlijk wel een spectrum... dank je voord de tip want ik zat aan die zender te denken maar kon hem nergens vinden.

Ik zit nog het meest te overdenken hoe ik een goede four bar lifter ga bouwen met een ruitenwisser motor... en hoe realistisch het is om hem 4 wiel aan gedreven te gaan maken.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests