FRA announcement

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

FRA announcement

Bericht door leo-rcc »

Today 20th Jan 2007, a meeting was held at the FRA building for the presentation of an updated Robotic Event Safety Guideline document.

Present, Robots Live,Robochallenge,Roaming Robots,XFM and FRA executive.

It is normal that a motion be put to the FRA governing body for their approval and after this a date for implementation. (Usually three months)

All the event organisers agreed that safety was of the highest priority and have decided to implement the guidelines with immediate effect.

This is how it effect’s roboteers.

ARENA’S WITH A FABRIC STYLE ROOF.

“Spinning weaponry of any sort is not permitted in a class XX arena, all axe weaponry must have a safety tether fitted in order to run”

It applies to both featherweights and heavyweights.

Event organizers are endeavoring to put on extra events in 2007 for featherweight spinning robots.

Currently there are not any arena’s or any known in build that will hold a heavyweight spinner safely.

It was also agreed that for 2007 the robot build rules concerning carrying cradle’s and sharp edge protection would be enforced on a 1strike and out basis.
Roboteers have a duty to be part of the safety regime.

We have been busy preparing the safety guidelines of late and have not sent our usual year end message regarding rejoining the FRA.

Membership fee is still £10 per year.

Our bills to keep the association going have to be paid by 31/3/07. If you have not read our meeting minutes you will not be aware of the fact that if you are a past or existing member the membership fee for joining after the 31/3/07 is £20.
Exclusions to the above are new member teams and roboteers from mainland Europe the membership fee is £10 at any time of the year.

Membership cards will be distributed starting 9/10 Feb at the Robots Live event.

Next FRA meeting sat 24th Feb at Daventry

Our year should be an active one, with more event organiser’s, more events than ever, in more different locations there is plenty of choice for every one.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Cavecrusher
Berichten: 1497
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
Locatie: Tilburg

Re: FRA announcement

Bericht door Cavecrusher »

leo-rcc schreef:ARENA’S WITH A FABRIC STYLE ROOF.

“Spinning weaponry of any sort is not permitted in a class XX arena, all axe weaponry must have a safety tether fitted in order to run”

It applies to both featherweights and heavyweights.
dus geen feather spinners meer in Engeland, aangezien maar 1 arena niet met doeken werkt.

hmm...

daar hebben wij met het HDPE plafond toch geen last van?
Laatst gewijzigd door Cavecrusher op zo jan 21, 2007 12:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Zodra het HDPE dak een feit is niet nee. Maar zover is het nog niet.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Cavecrusher
Berichten: 1497
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Cavecrusher »

leo-rcc schreef:Zodra het HDPE dak een feit is niet nee. Maar zover is het nog niet.
aah, een niet nee. ik zou bijna zeggen dat dit een extra motivatie is om onze arena in orde te krijgen. dan zijn we 1 van de 2 in heeeeel europa
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

En dat komt wel goed van pas bij de evenementen denk ik. Nu hebben de engelse ook eens een goede reden om naar het mainland te komen.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Let ook op de opmerking over carrying cradles en sharp edge protection. Ik vrees dat rollen ductape of losse eindjes hout als carrying cradle niet meer aanvaardbaar zullen zijn. :wink: Schuimrubber en vermassacreerde tennisballen zullen weer populair worden. :mrgreen:
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

De regels qua robots kunnen we moeilijk negeren, kwestie van de machines op zijn minst compatibel te houden.


Maar wat iemand een event organiseerd en zich niks van het FRA aantrekt?
Mijn persoonlijke mening is dat ze gewoon regels aan het bijmaken zijn om te kunnen zeggen dat ze nut hebben.

*************************************************************

Wat betreft het dak, dat is al langer geweten, we moeten een dak hebben dat stukken robot kan tegenhouden.
En het DRG is er effectief mee bezig. De dakplaten liggen klaar, dankzij de inbreng van een forumlid en roboteer van het eerste uur.

Best Bestuur van de stichting Dutch Robot Games, heeft het FRA uw/onze mening gevraagd in enig opzicht, en zo ja, wat was uw antwoord
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 504
Lid geworden op: za sep 11, 2004 7:36 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Edwin »

Ik zie niet zo veel nieuwe regels, alleen lering uit de events (mn UKChaps).
Bovendien ben ik het er mee eens om de cradles en de sharp edge protection weer strenger te controleren. Dit was al aan het versloffen, terwijl het de basis is van de veiligheid. (Deze regels waren ook al ontstaan uit schade en schande).

En ik ga er maar weer een safety tether op mijn robot schroeven...
Hoe zijn de regels hier eigenlijk voor?
Moet de bijlkop extra aan de arm gezekerd worden, of moet het echt aan het stilstaande stuk robot vast gezet worden?
En hoe is het met de punten? Als ik hier gaatjes in ga boren, breekt hij juist af bij het gaatje, heeft de tether ook geen zin; het medicijn is erger dan de kwaal.
Graag reactie van de DRG veiligheidscomm.?
It is just a machine!!!
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

maddox schreef:Best Bestuur van de stichting Dutch Robot Games, heeft het FRA uw/onze mening gevraagd in enig opzicht
Neen, helaas niet. Vanmorgen hoorde ik voor het eerst hiervan.
Blijkbaar waren meer organisatoren niet op de hoogte van de inhoud van het voorstel, en hebben enkelen niet voor gestemd.
Ik denk dat DRG'ers het ermee eens zijn dat het dak het zwakste punt is en dat we er iets aan moeten doen. De arenaregels waren wel aan verbetering toe. Ik weet echter nog steed niet wat de wijzigingen precies zijn.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Het enige dat gezegd word is dat arena's met een dak gemaakt van materiaal dat onder de noemer zeil valt, niet meer als spinner arena's mogen ingezet worden.

Maar dat wisten we toch al. De orginele arenaregels behelzen dit allemaal al.

Het enige wat het FRA nu doet is zichzelf belangrijk doen lijken.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

maddox schreef:Maar dat wisten we toch al. De orginele arenaregels behelzen dit allemaal al.
Daar was nog ruimte voor uitzonderingen en gezond verstand. Nu lijkt het zwart-wit, ja of nee, te zijn.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Het Zwart Wit is ook maar arbitrair gekozen.

Welke testen heeft het FRA gedaan? Wie heeft er berekeningen op losgelaten?
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
Cavecrusher
Berichten: 1497
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Cavecrusher »

het idee achter de verandering vindt ik een duidelijk oorzaak-gevolg van de UK champs, niet meer dan logisch, doch een beetje aan de late kant.

de regel dat alle doekplafonds niet mogen, is een beetje OTT. er zijn genoeg materialen verkrijgbaar die hier wel aan zouden voldoen, (plug-in, misschien een uitdaging voor DSM??).
Alexander
Berichten: 1068
Lid geworden op: di aug 23, 2005 9:46 pm
Locatie: Delft

Bericht door Alexander »

haha, inderdaad, vraag eht eens aan dsm of ze neit eens willen helpen met zo'n mooie alles-proof doek voor over de arena...
[sig?]
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Volgens deze FRA conventie mag doek nu net niet.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.