Lego World

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Lego World

Post by Carlijn » Sat Oct 01, 2005 10:25 am

Via mijn receptiewerk heb ik een aanbod gekregen om mee te helpen op de stand van de stichting techniek promotie (TUE) tijdens de lego worlds. Ik ga hier in ieder geval een paar dagen heen te gaan, maar probeer via overnachting bij familie alle dagen te gaan. (Voor mij een leuke manier om te kijken of ik daar een vaste baan tzt kan krijgen)

De stichting verzorgd er 3 keer per dag een workshop van lego Mindstorms voor ongeveer 30 kinderen van 8 tot 14 jaar. Hierbij gaan ze een programma schrijven om een robotje een opdracht te laten uitvoeren, de robotjes zijn dan dus al gebouwd.
Maar ze zoeken ongeveer 5 vrijwilligers p/d en vandaar mijn vraag of er misschien meer mensen het interessant vinden om te gaan.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Sat Oct 01, 2005 6:36 pm

missende info... dagen en tijden?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Sat Oct 01, 2005 7:50 pm

wel handig he ;)

20 t/m 25 oktober van 10 tot 17.00

Meer info over legoworld op www.legoworld.nl
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Blade
Posts: 222
Joined: Mon Nov 08, 2004 8:51 pm

Post by Blade » Sun Oct 02, 2005 5:28 pm

Hmm, ik sta waarschijnlijk al op de brickbash stand met lego robots...
Building in progress 10%

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Re: Lego World

Post by Cavecrusher » Fri Oct 07, 2005 2:55 pm

Carlijn wrote:de robotjes zijn dan dus al gebouwd.
Jep, das mijn werk. :D

Blade
Posts: 222
Joined: Mon Nov 08, 2004 8:51 pm

Post by Blade » Mon Oct 24, 2005 7:48 pm

Carlijn, je krijgt de groeten terug :wink:
Building in progress 10%

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Wed Oct 26, 2005 9:31 pm

Carlijn, je krijgt de groeten terug
Thx! kan ze wel terug doen, maar dan blijft het ook zo'n heen en weer gedoe :P

Het waren 4 dagen leuk afzien, zoals Michiel het noemde. (Vrijwilliger die alles regelde). Lange dagen, met vaak kinderen die al goed moe waren, maar wel leuke en mooie ervaring erbij.
Over het algemeen was de eerste workshop met moeite gevuld, de tweede binnen een minuut of 15 en de laatste in 4 minuten vol, dus drukke dagen.
Er waren 5 tafels: twee van het eerste jaar 2003, Mars. Twee van vorig jaar, No limits en 1 van dit jaar, Ocean Odyssey.

Ik heb een paar keer bij No Limits gestaan en voor de rest bij Ocean Odyssey. Deze tafels stonden aan dezelfde kant van Brick Bash, dus veel met deze jongens staan kletsen.

Ik heb ook wat foto's gemaakt: http://dhost.info/efwah/vanalles/Legoworld

Leuke momenten:
- De ene robot begint tegen de andere robot te botsen, zover dat op een gegevens moment een wiel eraf ligt. Zelf vonden ze het helemaal geweldig en ondertussen lagen de opdrachten ook allemaal los.
- Kinderen die in de rij staan voor de inschrijving en figuren proberen te maken in de beamer straal. Alleen scheen deze op de achterkant van het scherm en was er dus geen straal. Je had de gezichten van die knullen moeten zien :D
- Een vader die nog enthausiaster is dan zijn zoon dat hij een mindstorm doos heeft gekocht (à 225 euro)
- Zo verslaafd zijn aan RW dat je de mat arena noemt en de armen op de robot wapens :D
- 2 jongens die een uur lang gigantisch aan het bekvechten zijn en elkaar wegtrekken bij de laptop. Toen ik ff naar de andere groep ging en weer terug kwam waren ze samen aan het werken als een echt team.
- FB vrijdag nog ff gereden heeft in de arena van Brick Bash
- Dat de grote baas van Lego weinig tijd had en helaas maar even gekeken heeft en niet een rondje langs de tafels heeft gemaakt.
- Kinderen niet snappen waarvoor hekken zijn,
- Dat ouders dat vaak ook niet weten
- een leuke discussie met een vader: Hij was zelf programmeur en begon het groepje met zijn zoon te vertellen hoe, waarom en wat ze moesten doen. Dus ik ga met hem praten, zodat hij minder aandacht voor de groep heeft en geef ook wel een seintje dat het idee is dat ze het zelf moeten doen. Waarop hij begint te vertellen dat het educatieve proces zo is dat je eerst kijkt wat de robot moet doen, dan opschrijft en vervolgens kijken of het klopt en zo nee, waar het niet klopt. Waarop ik tegen hem zeg: je vergeet de eerste stap, eerst snappen wat het inhoud dat als je iets op een laptop zet, dat dan een robot dat doet. Toen was hij voor de rest van de workshop stil :D
- Een andere vader staat net buiten het hek dingen voor te zeggen tegen zijn zoon, dus ik loop naar de vader en zeg tegen hem: Het is eigenlijk het idee dat ze dat zelf uitvinden, met een knipoog erbij. Een minuutje later vraagt de zoon: Wat moet ik nu doen pa? Waarop die vader antwoord: Ohnee, ik zeg niks, heb al een waarschuwing gehad :D.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Wed Oct 26, 2005 10:47 pm

Lego maakt van vrijveel (jonge) vaders / mannen weer kinderen :)
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Wed Oct 26, 2005 11:34 pm

De stap van man naar kind is toch al niet zo groot...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Oct 27, 2005 6:12 am

Bij mij nul.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Fri Oct 28, 2005 4:50 pm

Klopt inderdaad, er was ook een vereniging "De bouwsteen", speciaal voor al die mannen :wink:
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Thu Sep 21, 2006 10:27 pm

wie komt er naar de legoworld 2006?
[sig?]

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Fri Sep 22, 2006 7:13 am

Stichting Techniek Promotie gaat daar dat jaar niet heen, dus ik niet.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests