Update Robot Database

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Tue Jul 15, 2008 7:31 pm

Nee babs, dat hoef ik niet. Ik ben zelf ook geen voorstander van alle toeters en bellen maar vind deze site wel erg oudbollig en achterhaald. Zo moelijk is het niet een fatsoenlijke "database" op te zetten waarbij mensen die lid zijn van het desbetreffende team de data kunnen veranderen. Of organisators van een evenement de agenda kunnen bijwerken. Je kan deze functionaliteiten toch combineren met een strakke (simpele) look.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Tue Jul 15, 2008 9:00 pm

Die database is er, in principe. En de agenda kan worden bij gehouden.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
wisefire
Posts: 228
Joined: Thu Aug 25, 2005 3:40 am
Location: Schagen

Post by wisefire » Thu Jul 17, 2008 1:32 am

wow, ik doe wat stof opwaaien, zeg :D

opzich is er niet veel mis met de site. alleen heb ik wel het idee dat het voor non roboteers wat saai kan overkomen. het hoeft niet persee "hip" maar een makeover zou de site wel baat bij hebben. maar woorden zijn makkelijker als daden, want de site zoals hij nu staat werkt wel, waarom iets maken als het niet kapot is?

tjah, beide kanten van de discussie hebben hun goede punten, maar ik schaar me toch achter de optie vernieuwen, gewoonweg omdat ik vind dat er best wat meer voor non roboteers gedaan mag worden.
[img]http://www.esnips.com/images/emoticons/medal.gif[/img]Competitor 2nd Dutch Robotwars.
Bots:
Amok---Malice---Havoc

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Thu Jul 17, 2008 7:08 am

Wat voor de ene saai is is voor de andere opwindend. Smaken blijven verschillen, maar er is echt wel iets te zeggen voor continuïteit en herkenbaarheid. Wat mij enorm stoort aan het webgebeuren is dat alles zo snel moet veranderen, blitser worden, meer toeters en bellen en tralala, zonder dat de inhoud merkbaar verbetert.
Wat mij betreft geldt de regel: hoe meer opsmuk hoe minder kwaliteit, hoe meer verandering hoe minder inhoud, en dan laat ik die site vrolijk links liggen hoor !
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Thu Jul 17, 2008 7:58 am

Toeters en bellen zijn inderdaad niet nodig, maar wat de toevallige voorbijganger of gerichte surfer toch wel trekt zijn plaatjes. Eén of meer pakkende foto's en een paar krachtige teksten op de startpagina, die ook nog eens met enige regelmaat worden vervangen voor recentere foto's zouden de site een stuk levendiger maken. Een ruimte waar youtube filmpjes kunnen worden gelinkt (met eventueel een button op de homepage) lijkt mij ook een goede optie. Deze site heeft teveel (saaie) tekst en veel te weinig foto's. En het grijs is wel erg grauw. Aanpassen gaat niet per definitie ten koste van de continuïteit en herkenbaarheid en ook niet van de inhoud.

Mijn bescheiden mening.
Hoe dan?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Jul 17, 2008 10:27 am

Jullie weten toch wel dat je bij instellingen de tekst ook wit op zwarte tekst kan zetten? Dan is de site al een heel stuk minder grijs (en naar mijn bescheiden mening ook mooier). Verder vind ik meer plaatjes, zeker in het welkomstscherm een goed idee. Een site moet visueel aantrekkelijker zijn dan een lading tekst, zeker in het basisscherm waar nieuwelingen voor het eerst aankomen. Het maakt het voor hun ook meteen duidelijker wat DRG is en doet.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Tue Aug 12, 2008 9:48 am

meer plaatjes.
liefst van gravity.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Sat May 30, 2009 8:04 pm

Tijdens Zandvoort was de vraag gekomen voor een presentatie van de aanwezig robots, tevens willen we de robot info op de website hebben.

Om deze presentatie regelmatig op een snelle manier te kunnen maken, heb ik in excel een database gemaakt van de robot info. Met een macro kan ik dan een presentatie maken in Excel en een tweede macro levert html codes op die in joomla gekopierd kunnen worden.

Het excelbestand moet dus up to date gehouden worden, bij een wijziging genereer je de nieuwe html code en daarmee kan je de website updaten. In principe maak je voor elk event een nieuwe presentatie (met de dan aanwezige robots), dus die hoeft niet geupdate te worden.
Bij interesse kan ik het excel bestand online zetten en zorgen dat daar de laatste versie ook staat.

Verder de vraag of mensen hun team en robot gegevens willen controleren en wijzigingen aan mij doorgeven. (http://www.dutchrobotgames.nl/drg2008/i ... &Itemid=74)
Ook aanvullingen zijn natuurlijk welkom. Ik wil online alleen de actieve robots zetten; in het excel document zit ook een tabblad met niet actieve robots, dus die info gaat dan niet verloren.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests