Robosapiens - op Discovery

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Zenith
Site Admin
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Robosapiens - op Discovery

Bericht door Zenith »

Vanavond 23.00 op Discovery Channel...
Op dit moment legt zelfs de slimste robot het qua intelligentie nog af tegen een insect. Maar het zou heel goed kunnen dat we halverwege deze eeuw, of misschien zelfs al eerder, het finale stadium bereiken en robots hebben die slimmer zijn dan mensen. In deze documentaire wordt onderzocht hoe ver de huidige robottechniek nog af is van dit doemscenario. Aan de hand van een inventarisatie van de nieuwste ontwikkelingen in de VS, Europa en Japan wordt de huidige stand van de techniek uiteengezet. De resultaten die men geboekt heeft mogen dan indrukwekkend zijn, er zijn nog talloze problemen op te lossen. Want de robot lijkt op het oog dan wel heel intelligent, in diepste wezen is hij nog altijd een dommekracht.
Voor de liefhebbers :)
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

Kut upc, ik had de reclame voor dit bij familie gezien. Wil het heel graag zien! :cry:
Gebruikersavatar
KASAP
Berichten: 649
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 7:39 pm
Contacteer:

Bericht door KASAP »

Yup, ondanks dat ik de dag erna veel te vroeg op moet
Euhm...
Gebruikersavatar
FLEA
Berichten: 54
Lid geworden op: wo aug 20, 2003 2:19 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door FLEA »

Er is ook een boek gemaakt door dezelfde makers als de serie. Het book heet ook Robosapiens en is gewoon in het Nederlands geschreven.
Goed book voor ons, groot foto's van alle robots en goede intervieuws met de bouwers ervan.

AANRADER! :wink:
Gebruikersavatar
FLEA
Berichten: 54
Lid geworden op: wo aug 20, 2003 2:19 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door FLEA »

Ik moet echt op miijn taalfouten gaan letten! :lol:
Soort 5279
Berichten: 55
Lid geworden op: di jul 29, 2003 12:39 pm
Locatie: ergens op internet
Contacteer:

Bericht door Soort 5279 »

heb het grootste gedeelte op video staan.. was heel erg geintereseerd omdat ik binnenkort ga beginnen aan een laptop bestuurde robot.. (niet voor robotwars)
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Ik heb het ook gezien en ik ben met een dat soort robotjes bezig.
Dat doe ik met lego mindstorms.
Ik had laatst een robot met twee benen gemaakt en hij liep ook nog.
(nou, vooruit) :oops:
docproc
Berichten: 228
Lid geworden op: di jul 29, 2003 11:28 am

Bericht door docproc »

Een laptop bestuurde robot? Lomp. Als ik jou was zou ik voor een mooi microcontroller boardje gaan, lekker veel IO enzo en minder kwetsbaar/zwaar/duur.
raceeend
Berichten: 485
Lid geworden op: wo jul 30, 2003 12:36 am
Contacteer:

Bericht door raceeend »

ik denk dat hij bedoeld microcontrollertje er in, maar de interface via een laptop via een draaidje. zodat je ook terplekke bijvoorbeeld een bepaalde beweging in kan programmeren.
Soort 5279
Berichten: 55
Lid geworden op: di jul 29, 2003 12:39 pm
Locatie: ergens op internet
Contacteer:

Bericht door Soort 5279 »

allebei mis... ik ga er dus echt een laptop op zetten.. omdat ie best groot wordt.. daarnaast is hjet zo dat de speedcontrollers en allerlei servos worden aangestuurd door de laptop.. de aansturing verloopt gedeeltelijk serieel en andere dingen parallel. dit wordt allebei bestuurd door progjes geschreven in VB. dit ga ik samen voegen tot 1 programma om AI te maken.. wil dus een robot m,aken die slim is.. tenminste zodanig dat ie uiteindelijk op zichzelf een ruimte kan verkennen zonder dat ik hem stuur..

heel project.. loop tijd 2 jaar.. samenwerking met luitjes van mijn elektronica opleiding.. zal mischien zelfs studie project worden..

mischien wel gestuurd met wireless lan verbinding..:P:P
uitdagingen genoeg.. dus eerst met een laptop om te zien en te ontdekken wat je allemaal nodig hebt....