Voor mensen met een satellietschotel (digitaal)

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Post Reply
Börge
Moderator
Posts: 668
Joined: Thu Jul 31, 2003 3:05 pm
Location: Delft
Contact:

Voor mensen met een satellietschotel (digitaal)

Post by Börge » Wed Aug 13, 2003 1:06 pm

Mogelijk goed nieuws, het blijkt nu dat Channel five niet alleen via Astra 2 wordt uitgezonden maar ook via Eutelsat W2 op 16 graden oost. Alleen of dit versleuteld is, is niet bekend. Misschien interessant voor iemand om uit te proberen. Wij hebben thuis helaas wel een digitale LNB op de schotel zitten maar een analoge receiver.

En ook nog de frequentie: 11676.00 MHz

edit: ik heb nog even nagezocht en ben er achter gekomen dat dit dus het signaal van NTL is (voor de voetbalfans misschien bekend als sponsor van Glascow Rangers en Celtic), dus eigenlijk een concurrent van Sky Digital, of het vrij te ontvangen is? Geen flauw idee.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sun Dec 28, 2003 9:39 pm

Ik heb het meest geschikte plaatsje gezocht voor de aankondiging die ik op de site van Tech TVin de USA zag, zojuist:
'Robot Wars' Episode 48: UK vs. Germany
Get ready for World War III.
Watch tomorrow at 11 a.m. and 5 p.m. Eastern.

War is on as bots battle for the pride of their homeland. Don't miss "Robot Wars" Episode 48: UK vs. Germany.

Fight card:
259 vs. Judge Shred, Dynamite vs. Delldog, Corkscrew vs. Fluffy, Das Gepack vs. Ansgar's Revenge
Wel geing, vond ik.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Voor mensen met een satellietschotel (digitaal)

Post by Jeroen » Mon Dec 29, 2003 2:19 am

Börge wrote:Mogelijk goed nieuws, het blijkt nu dat Channel five niet alleen via Astra 2 wordt uitgezonden maar ook via Eutelsat W2 op 16 graden oost. Alleen of dit versleuteld is, is niet bekend. Misschien interessant voor iemand om uit te proberen. Wij hebben thuis helaas wel een digitale LNB op de schotel zitten maar een analoge receiver.

En ook nog de frequentie: 11676.00 MHz

edit: ik heb nog even nagezocht en ben er achter gekomen dat dit dus het signaal van NTL is (voor de voetbalfans misschien bekend als sponsor van Glascow Rangers en Celtic), dus eigenlijk een concurrent van Sky Digital, of het vrij te ontvangen is? Geen flauw idee.
Ik ga dit dus over een weekje eens proberen borge.
Heb alle ingredienten in huis. aleen ff geen tijd.
Zal het laten weten als ik iets ontvang.

niels
Posts: 285
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:21 pm
Contact:

Post by niels » Mon Dec 29, 2003 11:50 am

Five is even vrij te ontvangen geweest, maar dat was al afgelopen voordat de uitzendingen begonnen. Voor zover ik weet is five alleen via de astra2 te ontvangen met videoguard encryptie. (En via een aantal andere satellieten via RAS encryptie, die voor normale gebruikers niet te gebruiken is)

Niels

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests