Promotie (Dutch) Robot Wars

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Zenith
Site Admin
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Zenith »

Als je een bokaal nodig hebt om een sport te willen promoten doe je iets verkeerd...
CreepDth
Berichten: 990
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 10:20 pm
Locatie: Waar de zon niet schijnt
Contacteer:

Bericht door CreepDth »

Zenith schreef:Als je een bokaal nodig hebt om een sport te willen promoten doe je iets verkeerd...
sorry hoor maar dat staat in de eerste postings waar doe je het dan voor hhaahah.. stomme puntjes ? iedereen die zich voor robotwars interesseert dient gewoon vol lof er over te praten.. wij doen als team best veel promotie.. een mailinglist van +/- 100 tot 150 man (geen roboteers) bv.
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.
Gebruikersavatar
tartarus2004
Berichten: 479
Lid geworden op: zo feb 01, 2004 8:44 pm
Locatie: Limbabwe
Contacteer:

Bericht door tartarus2004 »

ja lauw,

ik ga natuurlijk niet voor ded kat zijn viool me uitsloven.
Ik ben bereid tijd energie en geld in dit ideetje te stoppen, maar kan het elders ook echt wel kwijt.

Ik stel de boel in eerste instantie eens een weekje uit en zal eens een poll starten. N.a.v die uitkomst zal ik er ja dan nee werk van maken...
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA
CreepDth
Berichten: 990
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 10:20 pm
Locatie: Waar de zon niet schijnt
Contacteer:

Bericht door CreepDth »

begrijp me niet verkeerd hoor ! je idee en inzet waardeer ik zeker echter zie ik er voor mijzelf geen brood in. Wellicht dat er andere zijn die dit idee zien zitten.

maar zonder grappen, waar blijft de DRG met knap promotie materiaal ? we schenen toch zoiets te hebben als een PR-Afdeling ? de webshop bv. er kunnen nog steeds geen shirts besteld worden. What about the bouwpakketjes waar we ooit zo mooi meegestart waren ?

Ik ben van mening dat we als club veel meer kunnen doen !

Dingen die ik als Stichting zou doen:

1. Zorg dat alle merchandise te koop is
2. Zorg dat alle actieve roboteers (Robot Teams) worden genoemd op de dutchrobotgames.nl website
3. Knappe actie fotos.
4. Probeer het idee wat betreft de bouwpakketten door te zetten, zoek een sponsor voor het drukwerk.
5. Zorg voor knap flyer materiaal, drukken voor een redelijke prijs kan bij www.studio17.nl, als niemand zoiets kan ontwerpen wil ik wel iets maken.
6. Zorg voor nieuwe shirts, www.tigerprint.nl drukt tegen knappe prijzen en ziet er goed uit, denk aan de PulverizeR tshirts.

Voor zover mijn commentaar. Dank u.
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

7. Hoe zit het met die niet zo tijdelijke forum? Kan er op de DRG website niet beter een forum geïntreggeerd worden en de database van dit forum er gewoon naar toe kopiëren en dan daar doorgaan?
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

even mijn commetaar over promotie etc.....
Ik vind het geweldig dat iemand zich wil inzetten om een promotie- competitie in te richten, alleen denk ik persoonlijk dat de energie en tijd die daarin gestoken wordt beter op een andere manier kan gebruikt worden.
Voor het meeste ben ik het eens met wat creepDth voorstelt en gezien zijn PulverizeR t-shirts een commercieel succes waren en ik reeds ander leuke photoshop werk van hem gezien heb mag hij wat mij betreft aan het ontwerpen slaan.
Maar om echt geslaagde promotie te maken moet je volgens mij een leuk "gevecht" event organizeren, wat DRG al vorig jaar in Rijswijk gedaan heeft. En dan kan je daarrond een promotie campagne opzetten. Een demo is best leuk voor de roboteers zelf en voor de toevallige toerist maar iemand die "echt" in robots geintereseerd is zal volgens mij wel een behoorlijke verplaatsing willen maken indien er "echt" gevochten wordt en indien er genoeg bekendheid= promotie aan het event gegeven wordt.
De enige ander effectieve promotie is inderdaad een goede website, maar zoals al meermaals vermeld is dat een werk waar enorm veel tijd in kruipt....
Voor zover ik weet is men ondertussen wel aan een serieus event aan het werken (Ahoy) en ook aan de nieuwe site is men blijkbaar aan het werken....
Het grote probleem is dat het overgrote deel mensen die bij het robotwereldje betrokken zijn ook effectief aan het bouwen is en zodoende weinig of geen tijd heeft om zich met zulke belangrijke dingen bezig te houden, dus bij deze een oproep aan allen die niet aan het bouwen zijn om zich kenbaar te maken zodat deze mensen zich dan eventueel met al die dingen kunnen "amuseren".
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

We zullen meer op beursen moeten adverteren/presenteren waar veel publiek komt dat eventueel ook in robotwars is geinteresseert. Zoals rc beursen en modelbouwgebeuren. Hoeft niet elke keer met demonstraties, maar evenementen die enkel maar voor de robotwars zijn komt simpelweg te weinig nieuw publiek op af.
Hoe dan?
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

Komen naar robotwars evenementen eigenlijk niet alleen maar mensen die op welke manier dan ook van robotwars 'afweten'? Eigenlijk zou je (denk ik) je volledig moeten storten op promotie buiten robotwars evenemten om.. behalve als je natuurlijk specifiek de DRG wilt promoten op een internationaal event ofzo.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Er zijn mensen die dingen doen en ze zelfs effectief voorstellen... maar het werd tot nu toe vrijwel nooit verder uitgewerkt (folders ontworpen enzo)... of het bleef een beetje hangen bij wat persoonlijk initiatief.
Waarom denk je dat ik foto's ophang bij de arena ? Waarom denk je dat ik een paar papiertjes met de webstek van de vereniging op de tafels plakte ? Ik nam wel eens een map met alle regels mee, ter inzage voor het publiek - was het wel vergeten in Molenbeersel, niemand is perfect. En ik zit niet eens in de PR-commissie... :wink:
Ik hoef geen prijs voor mijn inzet. Het kan me niet schelen. Ik doe het uit liefde voor de sport en loyaliteit voor de vereniging.
Maar er is een grens aan het aantal afdrukken dat ik erdoor wil jagen (ook al kosten mijn cartridges maar 16 en 12 Euro, dank je Epson) zonder dat er verder iets gebeurt.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Mischa, weet ons te vertellen welke beurzen we een plekje kunnen hebben met een infostandje..
We hebben iets soortgelijks gedaan in de Darling hallen nietwaar,ongeveer 2 maand voor het Rijswijk event.

Een computertje dat de filmopnames allerhande afspeeld, een ant, feather en misschien een heavy-als er plek voor is- als display, en een berg foldertjes.Wat gemotiveerde en motiverende mensen erbij.

Een idee is wel een groot bord met de europese evenementen erop geschreven.Dan weten mensen dat het niet een per ongelukje is dat ze het tegenkomen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

Nou nou, ik weet niet precies te vertellen waar en wanneer de beursen zijn. Maar elke beetje internet goeroe weet dat zo uit te zoeken. (misschien ook wat meer richting belgie gaan promoten?)

En de bouwplaatjes... Ik heb hier een halve T.A.N en een halve Scraptosaur liggen. Misschien moet ik de draad weer eens oppakken?
Hoe dan?
CreepDth
Berichten: 990
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 10:20 pm
Locatie: Waar de zon niet schijnt
Contacteer:

Bericht door CreepDth »

goed idee misch :) maar we moeten eerst onze dingen kwa promotie regelen :)
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.