Frequenties

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Blade
Berichten: 222
Lid geworden op: ma nov 08, 2004 8:51 pm

Bericht door Blade »

Hmm eventjes een vraagje, ik heb een zender (simprop cygnus) maar die is op 35MHZ, (kanaal 72) die gebruik ik altijd voor modelvliegen, maar is het een erg probleem als ik een 35Mhz zender ook voor RW gebruik ? want ik zie hier alleen maar 40Mhz zenders..
Building in progress 10%
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Alleen 40 Mhz zenders zijn toegestaan. Ik had het ook liever anders gezien, want naar mijn idee zouden we met zijn allen veel beter af zijn als onze robots op de 35 Mhz mochten rijden. Zijn we iig af van de RC auto's die op onze frequenties zitten.

Maar het is nu eenmaal niet anders.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

De frequenties zijn door de overheid toegekend aan verschillende groepen gebruikers. Wanneer 35 MHz voor iets anders dan vliegtuigen gebruikt wordt, is dat een overdtreding van de wet.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Weet ik, maar blijft jammer.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

leo-rcc schreef:Weet ik, maar blijft jammer.
Dat was meer een toelichting voor Blade :-)
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

De frequenties zijn door de overheid toegekend aan verschillende groepen gebruikers
En dus verschillen die toekenningen per land....m.a.w. bestaat die 35MHZ regel niet in België. En zijn de toegelaten frequenties op 40mhz ook verschillend per land.....Maar ik ben wel voorstander van de 35MHz voor vliegtuigen enkel regel.
Er staat duidelijk in de robot reglementen dat het een 40MHZ moet zijn. Ik ben zelf ook na 20jaar 27MHZ speciaal voor de robots naar 40MHZ overgestapt.
Maar ik kan je verzekeren: je voelt het verschil niet :roll:
Alleen in je portemonee misschien een beetje :wink:
Maar er bestaan ondertussen al genoeg goedkope 40MHZ zenders met zelfs ingebouwde mixers om daar niet echt een probleem van te maken.
Blade
Berichten: 222
Lid geworden op: ma nov 08, 2004 8:51 pm

Bericht door Blade »

oke, het zender probleem is opgelost :)
Building in progress 10%
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Blade schreef:oke, het zender probleem is opgelost :)
Vertel :o
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
Rooney
Berichten: 610
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 7:01 pm
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Rooney »

heb je klaar gemaakt frequenties in Utrecht niet hetzelfde
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.
Gebruikersavatar
Rooney
Berichten: 610
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 7:01 pm
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Rooney »

ik zou zeggen. ik heb gezien paar nieuwe robot of nieuwe zender hebben moet even op forum gezet. want was ik in Cuijk speelauto's hij is ook 51 kanaal paar anders kanaal ook. ik heb last van. ik zou willen weten.
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Ik denk toch dat je wat langer aan je postings moet gaan werken. Ik snap er helemaal niets van.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Gokje:

Jij hebt kristal 51 (40.675MHz), en anderen ook, en je had daar last van in Cuijk, en jij wil weten hoe het kan dat anderen al op die frequentie zaten.

Omdat jij hebt aangegeven op het forum dat je op 40.675 rijd betekent dat niet dat niemand anders op 40.675 mag. Het betekent alleen dat jullie niet tegelijkertijd kunnen/mogen rijden, tenzij 1 van jullie van kristal wisselt.

Je mag ook alleen maar met jouw zender en ontvanger werken als je van de zendercontrole daarvoor een goedkeuring hebt gekregen. Heeft iemand anders jouw frequentie in gebruik op dat moment, dan krijg jij die goedkeuring niet.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Carlijn
Berichten: 1575
Lid geworden op: di jul 29, 2003 12:16 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carlijn »

Nou er reden nu ook RC-wagens rond. Er was wel zendercontrole op de 40 MHz door ons, maar ik had het idee dat het af en toe wel mis ging.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

Op zich viet het mee met die RC wagens. er waren slechts 4 freq. bij bijde partijen in gebruik. En de autotjes hadden er niet echt moeite mee hun bijbehorende zenders bij ons achter te laten. Echter toen hun een competitie gingen draaien konden we vanzelf sprekend die 4 kristallen niet meer gebruiken. Helaas gaven ze niet aan dat hun klaar waren met de comp. en dat de zenders weer terug kondne/moesten. Dus na enig aandringen van roboteers dat ze wilde rijden maar ff bij die jongens langs gegaan om weer wat freq. vrij te krijgen.
In tegen stelling tot andere RC verenigingen waaren deze gasten wel netjes en beleeft over het zender gebruik! :)
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

Klopt helemaal,
Ik ben ook een paar keer gaan vragen op welke frequentie zij bezig waren en zolang ze niet met competitie bezig waren gaven ze die meteen vrij (als je erom ging vragen).

Ikzelf ben 's morgens van freq veranderd (omdat er een andere feather robot op mijn freq was) en zowel Kees als Jan hebben 1 gevecht overgeslagen omdat hun frequentie bezet was door de RC wagens. Wat volgens mij normaal is als je met twee RC disciplines naast elkaar werkt......

@ Rooney je moet normaal wel eigen reserve cristallen hebben (voor het UK is dit zelfs verplicht). In het oude RW regelement stond er ook in dat je die moest kunnen veranderen in minder dan 5 minuten. Ik weet niet of dat die regel er nu nog in staat maar het is zowiezo geen slecht idee om dat te kunnen.

Waar we wel erg moeten op letten is dat bij zulke veranderingen de zender controle onmiddelijk moet bijgewerkt worden.