robot verbeteringen.
Moderator: Moderators
- leo-rcc
- Site Admin
- Posts: 5882
- Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
- Location: Hoogvliet-Rotterdam
- Contact:
robot verbeteringen.
ik vond eigenlijk nog geen thread die dit omvatte dus hier gaat ie:
Splinter heeft dit weekend dankzij Mario een serieuze verbetering in zijn pneumatiek gehad. De flow is stukken beter en de druk is ook hoger als voorheen.
Gisteren en vandaag ben ik dan nog bezig geweest om het pantser wat dikker te krijgen, en er ligt nu rondom een extra plaat van 10 mm Polycarb naast de bestaande plaat.
Nu allleen nog de link-led en een plek vinden om de bijl te "Tetheren".
Splinter heeft dit weekend dankzij Mario een serieuze verbetering in zijn pneumatiek gehad. De flow is stukken beter en de druk is ook hoger als voorheen.
Gisteren en vandaag ben ik dan nog bezig geweest om het pantser wat dikker te krijgen, en er ligt nu rondom een extra plaat van 10 mm Polycarb naast de bestaande plaat.
Nu allleen nog de link-led en een plek vinden om de bijl te "Tetheren".
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Het verbeteren van je robot is natuurlijk altijd een goede reden om je robot te verbeteren .
Dingen die wij nog willen verbeteren:
-Tweede ontvanger inbouwen.
-Accu-ophanging veranderen.
-Motorophanging veranderen (een nieuwe, dit is eigenlijk puur een gewichtsmaatregel).
-Algemene gewichtsverlaging.
-Rolbeugels en anti-flipskirts op de robot zetten.
-Ander bovenpantser.
-En misschien wel het belangrijkste, meer oefenen met het rijden. Het ding stuurt toch wel wat nerveus.
Een hele lijst dus, maar het is wel allemaal uitvoerbaar.
Dingen die wij nog willen verbeteren:
-Tweede ontvanger inbouwen.
-Accu-ophanging veranderen.
-Motorophanging veranderen (een nieuwe, dit is eigenlijk puur een gewichtsmaatregel).
-Algemene gewichtsverlaging.
-Rolbeugels en anti-flipskirts op de robot zetten.
-Ander bovenpantser.
-En misschien wel het belangrijkste, meer oefenen met het rijden. Het ding stuurt toch wel wat nerveus.
Een hele lijst dus, maar het is wel allemaal uitvoerbaar.
Heu, Leo, de druk is verlaagt, maar door de verbeterde flow door het simpelere systeem is de bijl veel sneller(hoop ik) doordat er geen kracht word gevraagt(je bijltje vraag misschien 30 kg, de cylinder levert makkelijk op 10 bar 190 kg)Wat tot een betere mepkracht leid dus.
En 10 mm polycarbonaat is een helse job om te zagen.Dank U, dat heeft me 7 zagen gekost.Voor 1 plaat.
Maar als mensen lagedruk pneumatica wensen te verbeteren, onze salontafel staat ter beschikking.En onze weekends ook.
En 10 mm polycarbonaat is een helse job om te zagen.Dank U, dat heeft me 7 zagen gekost.Voor 1 plaat.
Maar als mensen lagedruk pneumatica wensen te verbeteren, onze salontafel staat ter beschikking.En onze weekends ook.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Ik heb problemen met het decouperen van 20mm HDPE Ik moet nog kijken of het met wat wd40 beter gaat.
Mijn lijstje van verbeteringen aan TAN:
- Traction controle en ABS
- Datalogging
- Gyroscopische stabilisatie
- evt. wat verwarmings elementen om te vorkomen dat de klep bevriest.
- Aansturing voor de liftertjes die nog er in moeten komen.
Dit alles in de vorm van een nieuwe interface voor de keesjes.
Mijn lijstje van verbeteringen aan TAN:
- Traction controle en ABS
- Datalogging
- Gyroscopische stabilisatie
- evt. wat verwarmings elementen om te vorkomen dat de klep bevriest.
- Aansturing voor de liftertjes die nog er in moeten komen.
Dit alles in de vorm van een nieuwe interface voor de keesjes.
Ziehier onze geïmproviseerde werkplaats en eerste patiënt, onder het waakzaam oog van een nieuwsgierige Duitse Herder.
En het resultaat van de bijltest: 1 vermangelde borgpin.
Je hebt nu eenmaal van die gekken die een huis zien als iets om in te leven en niet als een uitstalraam om buren en kennissen mee te imponeren. (Ik ga wel eens dringend dat gordijn moeten laten vervangen door iets dat wel het gewicht van een of meerdere volwassen katten kan dragen...)
En het resultaat van de bijltest: 1 vermangelde borgpin.
Je hebt nu eenmaal van die gekken die een huis zien als iets om in te leven en niet als een uitstalraam om buren en kennissen mee te imponeren. (Ik ga wel eens dringend dat gordijn moeten laten vervangen door iets dat wel het gewicht van een of meerdere volwassen katten kan dragen...)
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]
http://thehouseofchaos.wordpress.com/
http://thehouseofchaos.wordpress.com/
- leo-rcc
- Site Admin
- Posts: 5882
- Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
- Location: Hoogvliet-Rotterdam
- Contact:
Mijn frames zijn nog nooit recht geweest volgens mij.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Het valt niet echt onder robotverbeteringen daar Brutus ( met onderdelen Gravity ) een nieuwe bot is , maar ik DENK (!) dat Brutus nog beter gaat presteren dan Gravity , Why :
1 :Kortere flipperarm , geeft dus op puntje flipper meer kracht t.o.v. G3
2: Grotere buffertank , geeft dus betere flow naar cilinder
3: Gewicht, Brutus zit dus rond de 95 kg , incl. RVS bepantsering(2,5 mm)
4: Chassis , gemaakt van Chroom-molubdeen , sterk en laag in gewicht
5: Ik heb 'm gemaakt (HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA )
6: Brutus is op paar puntjes na , volledig klaar , dus kan er mee getest worden ,ipv tot nu toe met m'n botjes , alles op 't laatst klaar hebben
1 :Kortere flipperarm , geeft dus op puntje flipper meer kracht t.o.v. G3
2: Grotere buffertank , geeft dus betere flow naar cilinder
3: Gewicht, Brutus zit dus rond de 95 kg , incl. RVS bepantsering(2,5 mm)
4: Chassis , gemaakt van Chroom-molubdeen , sterk en laag in gewicht
5: Ik heb 'm gemaakt (HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA )
6: Brutus is op paar puntjes na , volledig klaar , dus kan er mee getest worden ,ipv tot nu toe met m'n botjes , alles op 't laatst klaar hebben
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
www.vizbiz.be
Dat vraagt om foto's Marcoiceman wrote:Het valt niet echt onder robotverbeteringen daar Brutus ( met onderdelen Gravity ) een nieuwe bot is , maar ik DENK (!) dat Brutus nog beter gaat presteren dan Gravity , Why :
1 :Kortere flipperarm , geeft dus op puntje flipper meer kracht t.o.v. G3
2: Grotere buffertank , geeft dus betere flow naar cilinder
3: Gewicht, Brutus zit dus rond de 95 kg , incl. RVS bepantsering(2,5 mm)
4: Chassis , gemaakt van Chroom-molubdeen , sterk en laag in gewicht
5: Ik heb 'm gemaakt (HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA )
6: Brutus is op paar puntjes na , volledig klaar , dus kan er mee getest worden ,ipv tot nu toe met m'n botjes , alles op 't laatst klaar hebben
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 40 guests