RDM Makerspace

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

RDM Makerspace

Post by MJM » Sun Jul 21, 2013 9:55 am

Onlangs vond ik de facebookpagina van http://www.rdmmakerspace.nl/ en kwam met de initiatiefnemers in contact.
Zij zetten RDM Makerspace nu op; het beschikbaar stellen (verhuren) van machines (van de Hogeschool Rotterdam) e.d. voor metaal- en hout bewerking. Ze willen in september starten. Ze waren benieuwd naar mijn/onze interesse om een idee te krijgen van wat, en hoe, zij kunnen aanbieden. Natuurlijk om er geld mee te verdienen.

Vandaag kwamen ze met onderstaande vragen. Wat denken jullie ervan? (ik weet, dat is een erg open vraag :-)

- 1 oktober organiseren we een event in samenwerking met Singularity University NL (http://www.singularityuniversity.nl). Tijdens de bijeenkomst zullen diverse sprekers iets vertellen over het gebruik van de nieuwste technieken. Zou je het leuk vinden om hier wat te vertellen over de Dutch Robot Games en het maak proces wat daar bij komt kijken? Ook zou het erg leuk zijn als we het publiek iets kunnen laten zien.

- Een zaterdag in oktober zouden we graag met je een dag voor de mensen van Dutch Robot Games willen organiseren. Zouden we hiervoor al een datum kunnen prikken en heb je ideeën over de invulling van de dag?


Reacties zijn welkom. Ik ben benieuwd wie hierin interesse heeft.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: RDM Makerspace

Post by leo-rcc » Mon Jul 22, 2013 1:51 pm

Mijn eerste gedachte is dat ze nog even moeten werken aan standaard teksten van Wordpress verwijderen. :)

Verder zal ik nog geen idee hebben of ik nog iets rijdends heb begin Oktober aangezien zo'n beetje alles samen valt in September.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: RDM Makerspace

Post by maddox » Mon Jul 22, 2013 2:40 pm

Het zou me verbazen dat Hannibalito 3 niet rijklaar is na MMM. Maar het kan soms raar gaan nietwaar.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: RDM Makerspace

Post by MJM » Sat Aug 10, 2013 1:29 pm

Ik wil 1 oktober wel een presentatie houden, ondersteunt met wat robots (in eerste instantie als statisch display).

Zijn er DRG-ers die later die maand een rondleiding en uitleg over de mogelijkheden van RDM Makerspace willen hebben?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: RDM Makerspace

Post by leo-rcc » Sat Aug 10, 2013 5:06 pm

Als we rijdende of in ieder geval uit 1 stuk bestaande robots over hebben leen ik die graag uit.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: RDM Makerspace

Post by MJM » Fri Sep 20, 2013 9:58 am

Hier is de aankondiging van mijn presentatie :-)
http://www.rdmmakerspace.nl/1-oktober-e ... -nanotech/
Iedereen is welkom.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Esther
Posts: 81
Joined: Tue Nov 27, 2012 1:25 pm

Re: RDM Makerspace

Post by Esther » Wed Sep 25, 2013 8:07 am

MJM wrote:Zijn er DRG-ers die later die maand een rondleiding en uitleg over de mogelijkheden van RDM Makerspace willen hebben?
Jazeker! Weet je al een datum, want de agenda voor oktober loopt alweer razendsnel vol...
We don't stop playing because we grow old,
we grow old because we stop playing

- George Bernard Shaw -

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: RDM Makerspace

Post by MJM » Wed Sep 25, 2013 1:04 pm

Neen, nog niet. Je bent de eerste die reageert. Ik was al bijna van plan die rondleiding te schrappen. Welke datum komt je uit?
Zijn er anderen die graag mee willen?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: RDM Makerspace

Post by MJM » Fri Oct 11, 2013 10:00 am

Wij hebben een klein verslag geschreven over deze bijeenkomst:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Afgelopen 1 oktober vond het Singularity University event in samenwerking met RDM Makerspace op RDM Campus plaats. Zie de Singularity University NL website voor de overige video’s en foto’s.

Tijdens dit evenement hebben we DRG gepresenteerd door middel van een lezing met video’s. Er waren veel verschillende sprekers die in korte sessies hun passie met het publiek deelden. Een deel van de sprekers liet zien hoe ze anderen mensen in staat stellen om hun eigen producten te maken in winkels of grote industriële gebouwen. Een ander deel van de sprekers liet zien hoe zij verwachten dat nano technologie ons leven in de toekomst zal beïnvloeden. Eén spreker kwam net terug uit Silicon valley, waar hij deel heeft genomen aan de Singularity University. Het duizelde hem nog helemaal van alles wat hij gezien, ervaren en geleerd had. Bijeenkomsten als deze brengen de toekomst één stapje dichterbij. Ze inspireren tot het maken van nieuwe dingen en brengen mensen bij elkaar die onderling weer met nieuwe projecten aan de slag gaan. Er staan nog veel meer Singularity University events gepland in Europa in de nabije toekomst.

We hebben naast de lezing met video’s ook een stand ingericht met alle robotsklassen. De bezoekers van het event waren zeer geïnteresseerd in onze robotsport. Voor en na de lezing hebben we uitleg gegeven over hoe onze robots gebouwd worden en wat de fun van onze sport is. Het sprak de bezoekers aan dat we onze robots in eigen gevechtsarena testen tot op het bot. De battle scares van sommige van onze robots gaven zeer tastbaar weer om hoeveel kracht en energie het gaat in onze robotgevechten. De meeste bezoekers kenden Robot Wars of Battle Bots nog van televisie. Meerdere bezoekers zouden zelf wel een robot willen bouwen. Veel bezoekers namen een flyer mee en wilden graag binnenkort op een van onze eigen DRG evenementen komen kijken.

De RDM makerspace is een prachtige industriële ruimte waar nieuwe roboteers zouden kunnen gaan bouwen aan een nieuwe generatie robots. Op de website http://www.rdmmakerspace.nl is te zien wat er allemaal beschikbaar is aan machines en cursussen.

Wij zouden graag bij een volgend evenement van RDM makerspace onze gevechtsarena neer willen zetten om de bezoekers te laten ervaren hoe geweldig robot gevechten live zijn. Wellicht kunnen nieuwe roboteers daar hun eerste eigen robot testen in een echte battle.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
We hebben veel verschillende mensen ontmoet met liefde voor techniek. Heel leuk.
Of er een vervolg op komt is nog niet duidelijk.
Ik ga nog op zoek naar de foto's.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests