Middleweight, is het de moeite?

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Middleweight, is het de moeite?

Post by leo-rcc » Wed May 09, 2012 3:37 pm

Marien en ik hebben het er al eens eerder over gehad, er zijn argumenten om te kijken naar het opzetten van een middlewight competitie.

Hier zijn voor zover ik kan beoordelen de voordelen:

- Niet zo zwaar als heavies, beter voor de rug.
- Zwaarder dan feathers, dus meer lawaai tijdens evenementen en meer opties voor spektakel.
- Betere opties om met een actief wapen te komen (ja wat een actief wapen is is ook al zo'n punt, maar laten we het even op flippers/lifters/bijlen/spinners/crushers houden).
- Je kan lichtere motoren dan in die van heavies gebruiken, met lagere specs (lees goedkopere) ESC's.
- De arena hoeft minder zwaar uitgerust te worden dan een heavyweight.

Sommige van deze voordelen zijn uiteraard discutabel.

Nadelen:

- We hebben er geen goede arena voor. De huidige demo arena is te klein, de wanden te dun. De heavy arena weer te zwaar.
- We hebben voor zover ik weet niet 1 middleweight robot, dus zouden deze allen vers gebouwd moeten worden.
- Ondanks dat het niet zo zwaar is als een heavy, is het nog altijd tot 4 keer zwaarder als een feather.

Dus.. wat denkt iedereen, is Middleweight de moeite om te investeren of houden we het voorlopig bij Ants, Raptors en Feathers (en ooit weer heavies)?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: Middleweight, is het de moeite?

Post by iceman » Wed May 09, 2012 3:55 pm

Als we spinners mogen gebruiken doe ik mee ... nog onderdelen voor 5 robots liggen ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Middleweight, is het de moeite?

Post by maddox » Wed May 09, 2012 5:23 pm

leo-rcc wrote:Marien en ik hebben het er al eens eerder over gehad, er zijn argumenten om te kijken naar het opzetten van een middlewight competitie.

- Niet zo zwaar als heavies, beter voor de rug.
- Zwaarder dan feathers, dus meer lawaai tijdens evenementen en meer opties voor spektakel.
Klopt. Maar dan zijn de lightweights een andere optie. 25 kg is ook rugsparend tegenover heavies.
- Betere opties om met een actief wapen te komen (ja wat een actief wapen is is ook al zo'n punt, maar laten we het even op flippers/lifters/bijlen/spinners/crushers houden).
Alsof er in feathers geen actieve wapens kunnen?
- Je kan lichtere motoren dan in die van heavies gebruiken, met lagere specs (lees goedkopere) ESC's.
Daar heb ik toch mijn twijfels over. Kashei als point in case. Daar zit dezelfde speedo in als in Bullfrog.
En daar we nu motoren in de feathers gebruiken die men terugvind in accu-gereedschap of de betere RC spullen, waar denken we aan voor middleweights? Lichte rolstoelmotoren?
- De arena hoeft minder zwaar uitgerust te worden dan een heavyweight.
Korrekt weerom.
- We hebben er geen goede arena voor. De huidige demo arena is te klein, de wanden te dun. De heavy arena weer te zwaar.
Dus een 3de arena? Ik vrees dat Ed ook niet geschikt gaat zijn voor het transport van een middengewicht arena.
- We hebben voor zover ik weet niet 1 middleweight robot, dus zouden deze allen vers gebouwd moeten worden.
In de UK hebben we ergens een middleweight, Steel Sandwich, Die meeknokt met de heavies. En als ik me niet vergis, een Typhoon versie.
- Ondanks dat het niet zo zwaar is als een heavy, is het nog altijd tot 4 keer zwaarder als een feather.
Ik ga toch ook niet in mijn eentje met een middleweight jongleren hoor.
Dus.. wat denkt iedereen, is Middleweight de moeite om te investeren of houden we het voorlopig bij Ants, Raptors en Feathers (en ooit weer heavies)?
Ik denk dat ik het bij de huidige mix ga houden. Maar ik ben niet alleen om daarover te beslissen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Middleweight, is het de moeite?

Post by Carlijn » Wed May 09, 2012 7:29 pm

Voornaamste reden dat ik geen heavy bouw is dat ik hem alleen niet kan vervoeren/tillen, maar dat wordt niet opgelost met een middleweight klasse.
Met het probleem van de arena en dat je 'vers' moet starten lijkt het mij niet echt handig.

Zelf denk ik ook dat het 'probleem' met de feathers niet de maat of het geluid is, maar de schade. Zou je robots hebben waarbij de onderdelen door de arena vliegen denk ik dat het publiek niet veel uitmaakt hoe groot ze zijn.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: Middleweight, is het de moeite?

Post by flex » Wed May 09, 2012 9:03 pm

Midleweight zie ik ook geen heil in. De 25kg lightweight war Mario het over heeft is dan een betere optie. Kan ook wel in de huidige arena. Maar als ik zie hoe de huidige feathers in elkaar steken is er gee nlol aan in de gevechten met elk zwaarder dan de feathers. Die kunnen elkar nog wel slopen. maar een H3 of H4 flipper in een 15kg zwaar dik stalen panser..... Of 50-75mm hdpe... laat maar. word te moeilijk voor mij als jury. alles op punten moeten beslissen. nu wordt er nog wel eens wat uit geschakeld.....
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Middleweight, is het de moeite?

Post by Jeroen » Wed May 09, 2012 10:37 pm

Ik moet direct denken aan de "wooden" klasse
What goes up must come down...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] and 39 guests