Series 7

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Wed Nov 19, 2003 8:50 am

WJ wrote:heb VEEL zin in de uitzending...
zal wel een heel korte uitzending worden :D
Hoe dan?

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Wed Nov 19, 2003 12:11 pm

Korte uitzending.. helemaal niet, ik denk eerder ideaal voor Five.. kunnen ze meer reclame kwijt in hetzelfde tijdslot.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Wed Nov 19, 2003 1:35 pm

Mischa wrote:
WJ wrote:heb VEEL zin in de uitzending...
zal wel een heel korte uitzending worden :D
tsja, bij mij knippen ze iig niet in de gevechten :)
Dat worden mooie 'bullittime' flips !!! Allemaal matrix-style vertragingen enzo :)

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Wed Nov 19, 2003 4:19 pm

Dodge this...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Post by Jeroen » Wed Nov 19, 2003 5:05 pm

WJ wrote: Dat worden mooie 'bullittime' flips !!! Allemaal matrix-style vertragingen enzo :)
A vandaar dat de camera's soms zo dicht op de robots filmde :)

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Wed Nov 19, 2003 5:51 pm

Zenith wrote:Dodge this...
te gek Z !

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Wed Nov 19, 2003 7:04 pm

Jammer dat ik er nog even op moet wachten. Remco maakt eerst een cd-tje vol en dan krijg ik m. :cry:
Hoe dan?

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Post by Jeroen » Wed Nov 19, 2003 7:07 pm

Mischa wrote:Jammer dat ik er nog even op moet wachten. Remco maakt eerst een cd-tje vol en dan krijg ik m. :cry:
Als dat cd'tje geen dvd'tje is dan is ie met 1 aflevering vol

CreepDth
Posts: 990
Joined: Sun Jul 27, 2003 10:20 pm
Location: Waar de zon niet schijnt
Contact:

Post by CreepDth » Wed Nov 19, 2003 10:53 pm

dvd
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Post by iceman » Mon Dec 01, 2003 10:21 am

WoooooooooooWWWWWWWWWWWWWWWW !!!!!!!!!!!!!
Afgelopen nacht de 4e aflevering gedownload en kon niet wachten om op te staan .
Echt tot nu toe de mooiste aflevering ooit van RW .
Dit is pas echt een flipper , alle botjes netjes buiten gewerkt , een stop halverwege een gevecht geforceerd en als toetje shunt en dead metal ff de arenavloer van een andere kant laten bekijken .
Nogmaals , gefeliciteerd !
Ben benieuwd naar de halve finales !
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

TKR
Posts: 320
Joined: Sun Jul 27, 2003 11:10 pm
Location: Maasland
Contact:

Post by TKR » Mon Dec 01, 2003 11:10 am

zonde van die arenawand 8)
TKR - [url=http://www.toxix.tk/]Team Toxix[/url]
Sponsored by - [url=http://www.astrojet.nl/]SuperMovieEntertainment[/url]

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Dec 01, 2003 2:44 pm

danku danku danku :)

en vergeet niet, jij hebt dit apparaat nu in je bezit en in een andere gedaante in je garage staan... Wanna play ? :)

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Mon Dec 01, 2003 4:42 pm

Aflevering 4 - Spoilers up ahead!













Met blauw is de seed aangegeven. Met rood de buitenlandse entries.

Gevecht 1

Herbinator - Lightning - 13 Black - The Alien

De terugkeer van één van m'n favorieten, 13 Black. Ik had al verhalen vernomen van een srimech wat het dus weer een veelbelovende mededinger maakte. Lightning verscheen in zijn Extreme II setup en was dus ongewijzigd. Bij The Alien verwachtte ik een 'spinnerflipper' zoals ze in Series 6 beloofd hadden; het was een opgewaardeerde S6 Alien, wat het desalniettemin toch eentje maakte om op te letten. Herbinator leek mij wat te hoog maar zal er toch gaaf uit :)
In het gevecht viel Lightning meteen 13Black en Herbinator aan, die bij elkaar stonden al ware het een Tag Team wedstrijd. Later nam Alien, die op volle toeren me aan IG-88 deed denken, buiten beeld Herbinator te grazen waarna Herbinator nog een klap van 13 Black moest opvangen en een flip van Lightning moest incasseren. Herbinator eindigde op z'n zij tegen de arenawand. Alien gaf daarna een paar klappen aan 13 Black (ondertussen een paar ferme tikken incasserend) en ook Lightning viel de seed regelmatig aan. 13Black zocht vervolgens naar wraak en viel Alien full-frontal aan wat 'm door de arena deed vliegen tegen Lightning aan, wat ervoor zorgde dat er wat doorbrand bij 13Black; blijkbaar gaf een wapenmotor de geest aangezien daarna de roulettedisk het niet meer deed. Alien deelde daarna nog een tik uit aan 13Black maar moest dit met zijn eigen uitschakeling bekopen. 13 Black (tot John Denny's duidelijke verbazing) en Lightning door.

Gevecht 2

Thor - Gravity - Hydra - Hodaf the Bad

Daar hebben we onze Fries dan. Verder uitleg over deze machine is niet nodig lijkt me (Straight in, straight out...blaat ;) ). Hydra zag er naar mijn mening een stuk cooler uit dan de S6 versie (die toch teveel op een doos leek) en de bewapening was veebelovend (door Ti heenslaan...hmmm...hoeveel mil Ti is dat dan? :) ). Thor leek een regelrechte Thz kloon geworden en naar mijn mening had ook het team aan charme ingeboet; de pruikhelmen en rode shirts hadden plaatsgemaakt voor blote hoofden met witgele sponsorshirts...
Hodaf the Bad zag er wel tof uit maar tegen deze drie leek hij toch weinig kans te maken.
In het gevecht reed Gravity in een rechte lijn naar Hydra en liet de Engelsen zien wat hun nog te wachten stond; Hydra ging skywards en ondertussen nam Thor Hodaf te grazen met de hamer, die er toch goed krachtig uit zag. Hydra en Gravity waren inmiddels bezig met een pas de deux met een paar misflips en een hamerslag hier en daar en het latere vluchten van Hydra deed Gravity een achtervolging inzetten. De 4 bots kwamen weer bijeen en Hydra flipte meteen Hodaf, die meteen duidelijk maakte waar die utistekende punten voor dienden door met een resolute flip te srimechen. De 4 robots zochten daarna hun voormalige gevechtspartner weer op en Thor sloeg, na een misflip van Hodaf, de flipper meteen dicht. Hydra, die door Gravity door de arena werd geduwd kwam even langs en even later kwam diezelfde Hydra even langs de Refcam vliegen. Hydra probeerde zich nog te verweren maar werd later eerst naar de huisroboteers geflipt (ondertussen de arenawand slopend) en mocht later de cameralens een dikke zoen geven. Instant cease vanwege onveiligheid. Thor en Gravity de winnaars.

Gevecht 3 (WK Qualifiers)

Spartacus - Flippa

Weinig over te zeggen. Denk aan Mortis vs Terror Australis een aantal jaren geleden en je weet genoeg. (Wél tijdens het eindinterview een leuk stukje: 'The Dutch are awesome...they've got awesome bots. They're definately the ones to watch. It's like Johan Cruijff in 1974')

Gevecht 4

Gravity - 13 Black

Gravity stond aan het begin een beetje dicht bij 13 Black en wat ik verwachtte gebeurde ok; 1 flip, de srimech die nog in z'n kindershcoenen stond vroeg om een schone luier en 13 Black was over and done with. Zelfs de hulp van Sr Killalot kon niets uitbrengen en 13 Black mocht dan ook later het beton van de RAF hangar kussen. Gravity door. ('Didn't mean to get them out the arena thát fast' Yeah right WJ ;) )

Gevecht 5

Thor - Lightning

Lightning keek goed uit voor de hamer van Thor, die op zichzelf Lightning steeds maar niet kon raken. Lightning probeerde Thor steeds van achteren of van de zijkanten aan te vallen en op een gegeven moment lukte het ook, waarna Thor op de flamepit gedropt werd. Lightning hervatte meteen zijn aanval en reed Thor naar de arenawand in een CPZ, waar Shunt en Sgt. Bash al gauw de boel gezellig kwamen maken. Nu Lightning vast stond tussen Sgt Bash en Thor wist Thor eindelijk eens raak te slaan maar het leek vooralsnog weinig uit te halen. Lightning opende later de pit en reed achterwaarts op de wig van Thor wat Lightnings voetjes van de grond afhaalde. Jammergenoeg voor Thor deed de god van de bliksem zelf ook niet veel meer evenals z'n hamer die nu fiks aan kracht had ingeboet. Een tikje van refbot bevreed Lightning die meteen wegreed en Thor natuurlijk meteen in de pit dumpte.

Gevecht 6

Lightning - Gravity

Team Lightning leek WJ toch al goed te kennen, zo leek bij het pre-interview. Of hetzelfde geldt voor Alex en Jerone waag ik toch te betwijfelen :)
Het gevecht begon, hoe voorspelbaar, met een goeie flip van Gravity. Lightning selfrighte daarna (op schone wijze naar mijn mening...blijft toch een mooie flipperlayout) en de twee zochten elkaar weer op. Meteen was duidelijk te zien hoe essentieel de tweede buffertank van Gravity is, kijkende naar de gewichtsverdeling; Gravity had grote moeilijkheden de flipper onder Lightning te krijgen door de vele wheelies. Na een tijdje vast te hebben gezeten onder de RL-klep van Lightning kwam de flipper van Gravity onder Lightning en ging Lightning skywards. Daarna kwam Shunt toch iets té dichtbij naar WJ's mening en Shunt zocht, nadat hij erachter kwam dat Gravity op 'm af kwam, snel het hazepad. Daarna kreeg Lightning nog een salto om te oren van Gravity. Terwijl Lightning uitgeteld werd werd Shunt op z'n kant geflipt door Gravity en werd, na een pas de deux en een aantal pogingen, voor het allereerst Dead Metal op z'n kop gelegd.

Heatwinnaar: Gravity

Een schitterende aflevering voor elke RW fan uit de Lage Landen lijkt me. Gravity was heer en meester maar het wegnemen van de tweede buffer speelde 'm duidelijk parten. Jayne Middlemiss was top en het was duidelijk te zien dat de nieuwe 13 Black nog teveel last had van kinderziektes. Volgend jaar beter.

Algemeen oordeel: 8.5

'Gravity defies all of Newton's laws, because when it goes up, it goes down in pieces on Robotwars'

JP quotes:
'Oi...that's our camera!'
'The wall went, the camera went, Hydra went too...'
'Flippa what are you doing...oh I think it's just tactical'
(Als antwoord op Laurie's 'This is Lightning...just wait for the thunder')'Laurie, wait for the thunder'
'In the arena are the houserobots (waaiting for the thuunder)'
'Go on Laurie give us some thunder mate...'
'This is not just the best machine out of Holland but out of the whole continent I think'

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Mon Dec 01, 2003 4:57 pm

...WJ zou eigenlijk een medaille moeten krijgen voor zijn verdiensten van iedereen die door de housebots zijn aangepakt :D...

Klinkt als een gave aflevering, moet helaas wachten tot de afleveringen gebrand zijn zodat ik ze ook kan zien.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Mon Dec 01, 2003 5:03 pm

Spijtig dat ze niet hebben laten zien hoe Craig Charles voor WJ boog... we kregen een audienceshot tijdens zijn memorabele uitroep: "We're not worthy ! We're not worthy !". Grrrrrr chauvinisten... konden niet verdragen dat Craigke op z'n "Moslims" in het stof kroop voor De Grootse Bek Van Europa zeker ?
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests