Series 7

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Mon Dec 22, 2003 11:22 pm

Ceros en wij stonden samen in de cabine. Ondanks dat was het toeval dat we elkaar ongemoeid lieten; de andere twee waren immers een makkelijker prooi. Ming hebben we veel omgegooid (een keer of 8?) en telkens kwam ie weer overeind, maar net niet genoeg.

Tegen St Agro wist ik dat het om de lange adem zou gaan. Dat heb ik zelfs uitgelegd in het niet uitgezonden deel van het interview vooraf. Maar het flippen ging zo lekker dat ik overmoedig werd. Dat samen met een pneumatieksysteem dat niet was zoals ik het wilde werd ons fataal.

De drop zone boei leverde trouwens ongeveer 1,5 dag werk op. Wielophanging 1,5 cm krom, as (ø25 mm, massief) krom, ketting stuk, motoras bijna haaks, relais compleet van de kanaalschakelaar af...
Uiteindelijk waren we weer helemaal klaar voor de WK-kwalifikatie, maar dat is een andere aflevering...
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Post by iceman » Tue Dec 23, 2003 7:18 pm

kranig verweerd MJM , petje af , vond alleen dat er erg veel shots waren van publiek , huisbots en andere niet relevante zaken t.o.v. de echte gevechten .
Ming was inderdaad een lachertje . Persoonlijk denk ik dat Mentorn inderdaad de arenawand omhoog gaat trekken zodat er geen botjes meer geflipt kunnen worden over de arenawand . Twee voordelen voor Mentorn : - gevechten duren langer - veligheid gaat stuk omhoog door extra wand . Voor flippers natuurlijk pech hebben ( dus ook voor Brutus dan ) .
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
Team Twister
Posts: 91
Joined: Sat Aug 02, 2003 12:43 am
Location: Bovenkarspel
Contact:

Post by Team Twister » Tue Dec 23, 2003 7:39 pm

Ja onderschat ceros niet. Groot gedeelte titanium en erg veel geld gestoken in de robot.

We hebben ze ontmoet tijdens de kwalificatie wedstrijd. Flipper bleek toen niet krachtig genoeg om ons om te draaien. Hebben wel nog even zijn "neus"scheef gezet. :lol:

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Wed Dec 24, 2003 1:56 am

Marco.
jou robot kan robots 3 meter hoog lanceren.
hoe hoog denk je dat de hekken worden ?

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Mon Dec 29, 2003 4:58 pm

Tot het plafond hoop ik, WJ.

Aflevering 9 - Spoilers up ahead!




















Met blauw is de seed aangegeven. Met rood de buitenlandse entries.

Gevecht 1

Rhino - Mayhem - Storm 2 - Supernova

De fameuze Heat of Doom, de aflevering waar menig Engelsman al geruime tijd voor aan het watertanden was. Dit mede doordat Storm 2, Supernova en Shredder bij elkaar in de heat zaten.
Rhino vond ik er persoonlijk cool uitzien. Mooi vormgegeven, al betwijfelde ik of een flipperpunt i.p.v. flipperklep nu wel zo'n goed plan is. Mayhem's disk zag er vervaarlijk uit, maar daar leek alles meegezegd aangezien de wielen bijna sméékten om eraf geslagen te worden. En dan nog Storm 2 en Supernova, twee monsters die geen verdere beschrijving nodig hebben denk ik. De één de winnaar van het New Blood kampioenschap en de ander...tja...vraag maar aan de jongens van Hammerhead...
Het gevecht leek andermaal een tag-team; Storm ging spelen met Rhino en Supernova haalde de rubber van Mayhem's wielen af, die daardoor nergens meer naartoe kon en later speelbal van Matilda werd. Rhino wist echter het pak slaag van Storm beter te incasseren en bleef mobiel, ondanks dat het in de loop van het gevecht ook nog een paar tikken van Supernova kreeg. Diezelfde Supernova werd tijdens een rondritje door de arena van Storm, regelrecht op Sr Killalot gekoerst en reet de hele rechterzijde open, inclusief de rechtertrack van Sr K. Het leek uiteindelijk toch teveel voor Supernova, die tegen het einde van het gevecht niet meer verder kon. Omdat Rhino nog wel reed gingen Rhino en Storm door. Jammer, maar helaas voor Supernova.

Gevecht 2

Trax - Steel Avenger - Sub-Version 1.1 - Shredder Evo

Trax...hmmm. De binnenkomst van Trax in de arena was voor mij al genoeg, het ding leek bijna geen enkele grip te hebben. Het wapen leek me iets te hoog op de robot gemonteerd, wat in de loop vna het gevecht ook bewezen werd. Steel Avenger...niet SA2 zoals verwacht maar de oude rot...ik was benieuwd hoe SA ditmaal zou varen. Shredder Evo moest zich voor mij nog echt bewijzen ne ik was dan ook hoopvol. Sub-Version was natuurlijk pure comic-relief (wel een coole srimech!)
Ondanks dat Shredder goed aan het gevecht mee probeerde te doen werd de platenspeler constant lastig gevallen door Steel Avenger, die het zéér goed uit leek te houden tegen de nieuwe generatie. Toen Shredder eenmaal op de flamepit was gezet voor een tijdje door SA was het zo goed als gedaan voor Shredder; de robot leek alle fitheid die het een halve minut ervoor nog toonde te zijn verloren. Sub-Version deed weinig tot niets in het hele gevecht en na een paar maal de disks van Shredder te hebben ontmoet duwde Trax vlak voor tijd de onderzeëer de pit in. Trax en Steel Avenger terecht door.

Gevecht 3

Storm 2 - Trax

Trax leek geen kans te hebben met de weinige grip die het had en had ook geen kans. Storm liet het alle kanten van de arena zien en desondanks dat Trax bleef rijden (waar ik m'n pet voor af neem overigens) was het voor de jury niet genoeg. Storm terecht door na JD.

Gevecht 4

Steel Avenger - Rhino

Steel Avenger in de tweede ronde...zat er nog meer in? Het leek van wel, want Rhino leek maar geen goede grip te kunnen krijgen op de veteraan. Na het incasseren van verscheidene bijlslagen gaf Rhino het na een bijna-flip eindelijk op en verdween in de pit. Steel Avenger wederom door.

Gevecht 5

Storm 2 - Steel Avenger

Wie had dat gedacht zeg...Steel Avenger in de heatfinal. Het gevecht was natuurlijk enorm voorspelbaar kijkende naar de hoge groundclearance van SA en de snelheid van Storm 2 (en het gevecht verliep ook zoals verwacht...nou ja...afgezien van het feit dat Steel Avenger die arena uit werd geramt dan) maar toch moet gezegd worden dat Steel Avenger super heeft gepresteerd als je kijkt naar de line-up van robots in eze aflevering. Petje af :)

Heatwinnaar: Storm 2

Goeie aflevering met weer een paar leuke hoogtepunten. Zonde alleen dat Supernova zo vroeg al was uitgeschakeld...ik denk echter wel dat John Willoughby een paar zweetdruppels heeft moeten wegvegen toen'ie dat hoorde :). Storm 2 was toppie natuurlijk, evenals het filmpje van de heatwinnaars tot dusver i.p.v. 'Tonight's Special Event'. Maar als zelfs een rambot robots uit de arena begint te verwijderen dan moet Mentorn zich toch eens achter de oren beginnen te krabben over de arenawand...en volgende week Thermidor 2 doet je afvragen of we zoiets als de Atomic-show te zien krijgen...


Algemeen oordeel: 7.5

defecto
Posts: 467
Joined: Mon Jul 28, 2003 1:35 pm

Post by defecto » Mon Dec 29, 2003 9:10 pm

Spetterende aflevering! Storm II (natuurlijk) de beste robot van allemaal... En ik vond het ook wel leuk dat in de opsomming van de robots Gravity langer als de andere robots in beeld was.. 8)

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Dec 29, 2003 11:45 pm

en terecht.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Wed Dec 31, 2003 12:42 am

En Jacky van Steel Avenger voor hun eerste gevecht nog tegen mij zuchten dat ze hem op pensioen gingen sturen omdat de ouwe knar het echt niet meer kon halen van die nieuwe generatie... ze was achteraf bijzonder trots maar ik geloof dat het definitief de laatste gevechten van Steel Avenger in de Series waren. En zo hoort het: eindigen in schoonheid !
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Thu Jan 01, 2004 4:33 pm

WJ wrote:en terecht.
[offline]

Als Series 7 helemaal klaar is komt er een tweede versie...ik ben hier nog niet helemaal tevreden mee...
Last edited by Zenith on Wed Jan 07, 2004 11:00 am, edited 1 time in total.

snijdie
Posts: 75
Joined: Tue Aug 26, 2003 1:18 pm

Post by snijdie » Thu Jan 01, 2004 5:51 pm

Is het oke als ik het filmpje gebruik voor promotie bij vrienden?

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Thu Jan 01, 2004 7:27 pm

Sure :)

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Jan 01, 2004 7:39 pm

VET!!!

En vooral met die commentaren van de tegenstanders en de muziek van Anthrax.

Echt goed gedaan.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Thu Jan 01, 2004 9:52 pm

volgende keer even de eigenaar van de robot ook vragen, dan ist goed :)

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Thu Jan 08, 2004 5:00 pm

Aflevering 10 - Spoilers up ahead!




















Met blauw is de seed aangegeven. Met rood de buitenlandse entries.

Gevecht 1

Mighty Mouse - 8645T - Thermidor 2 - Mobot

En daar is Thermy, ditmaal met een tail (zoals bij Dantomkia) om de neus op de grond te houden. Mighty Mouse had een paar kleine discs aan de achterzijde gekregen maar leek ongewijzigd. Mobot deed me denken aan de nieuwe Twister qua wapenopzet, alleen was he de vraag of de uitvoering hetzelfde werd. En last but not least Beast, die ondanks de twee pneumatische wapens (of één, hangt er vanaf hoe je ernaar kijkt) niet de mogelijkheid had om te srimechen (maar er wel gaaf uitzag).
Beast zette meteen de aanval in op Mobot, die niet erg veel leek te bewegen. Vlak daarna werd Beast te grazen genomen door Thermidor, die het ding op z'n kant legde. Terwijl Beast tevergeefs poogde te selfrighten viel Mighty Mouse Mobot aan, die een paar fikse tikken uitdeelde aan de muis. Toen had Thermidor er genoeg van, positioneerde zich voor Mobot en flipte Mobot uit de arena. Terwijl Beast gemolesteerd werd en Mighty Mouse stil leek te zijn gevallen reed Beast zichzelf in de pit in een poging Mighty Mouse erin te duwen. Mighty Mouse en Thermidor 2 door.

Gevecht 2

Kronic - Pinser - The Kraken - Cobra

Die Kraken ziet er zó wrééd uit...ik ben niet zo'n liefhebber van crushers maar deze was wel heel origineel. Pinser leek een crusher als zovele. Cobra was meer een doos die leek op Crusader en een wapen waarvan je je afvraagt of het wel nut heeft. En Kronic natuurlijk...blijft een mooi ding :)
Krnoic zette na Activate direct de aanval in op Cobra maar wist het ding niet om te flippen. Daarna zocht Pinser Kronic op en beet zichzelf vast in de voorzijde. Kraken viel ondertussen Cobra aan, die vooralsnog niets anders leek te doen dan rondjes draaien.
Toen Pinser Kronic eindelijk had losgelaten en zich vastbeet in Cobra ging er iets mis; Pinser leek te zijn stilgevallen en dus zaten de twee aan elkaar vast. En dus werden ze aan elkaar vast uitgeteld en aan elkaar vast door de arena gelanceerd. Kronic en Kraken door.

Gevecht 3

Riptilion - Hard

De fameuze Belgen van Team Compactory waar de PCPérs zulke fans van zijn. Er werd voor de match gezegd door de teamleden dat er niets door de 4 mil RVS heen kon komen...desondanks zag ik na een paar goeie klappen van Riptilion een verwrongen rechtervoorzijde. Hmm...
Beide robots leken weinig goede controle te hebben maar Riptilion had nog het minste controle over de besturing zo leek het. Toen Riptilion in de arenamuur reed viel Hard aan, de beide kwamen in een CPZ terecht waar Hard poogde het grote ding uit de arena te flippen. Riptilion kreeg ondertussen bezoek van Cassius Chrome en Growler en leek zo goed als uitgevallen te zijn. Hard terecht door.

Gevecht 4

Thermidor 2 - The Kraken

Thermidor boog met de eerste flip meteen de pneumatische klauw van de Kraken. Desondanks het mooie selfrighten en een paar ontsnappingen aan de pit en de hangarvloer werd het op een gegeven moment teveel voor de Kraken en werd in de pit gedumpt door Thermidor.

Gevecht 5

Kronic - Mighty Mouse

Een leuk gevecht toch. Mighty Mouse werd helemaal dol geflipt door Kronic maar toen Kronic ineens stilviel was het natuurlijk gedaan. Mighty Mouse door.

Gevecht 6

Thermidor 2 - Mighty Mouse

Hetzelfde als Kronic vs. Mighty Mouse eigenlijk, met enig verschil dat Thermidor 2 niet stilviel. Toen Mighty Mouse niet meer kon sturen door het vele geweld was het gedaan.

Heatwinnaar: Thermidor 2

Een amusante aflevering. Hard natuurlijk, Thermy en de vluchtacties van Mighty Mouse (en iets anders, maar dat doet er niet toe ;) ). En de eerste keer dat ik JP heb horen snurken tijdens een wedstrijd :)

Algemeen oordeel: 7
Last edited by Zenith on Sun Jan 11, 2004 6:24 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Post by Jeroen » Thu Jan 08, 2004 11:21 pm

Zenith wrote:Aflevering 10 - Spoilers up ahead!


















De fameuze Belgen van Team Compactory waar de PCPérs zulke fans van zijn. Er werd voor de match gezegd door de teamleden dat er niets door de 4 mil RVS heen kon komen...desondanks zag ik na een paar goeie klappen van Riptilion een verwrongen rechtervoorzijde. Hmm...
Beide robots leken weinig goede controle te hebben maar Riptilion had nog het minste controle over de besturing zo leek het. Toen Riptilion in de arenamuur reed viel Hard aan, de beide kwamen in een CPZ terecht waar Hard poogde het grote ding uit de arena te flippen. Riptilion kreeg ondertussen bezoek van Cassius Chrome en Growler en leek zo goed als uitgevallen te zijn. Hard terecht door.
Als je goed ophgelet had zag je dat dat er al aan het begin van het gevecht zat,Ik dacht een scar van de kwalificatie rondes

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests